Gå til innhold

Hvordan takle prøvetiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan håndterer dere prøvetiden? Jeg føler at jeg går på nåler! Jeg tenker på det konstant, bekymrer meg for om vi har sex på rett tidspunkt (vet ca EL), bekymrer meg for om det klaffer...

Hvordan slappe av?

Anonymous poster hash: 7ec4c...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved å la være å stresse over det. Har vært der selv. Begynte å tenke på fremtiden, og se frem til den dagen det skjer. Når det skjer vet man ikke, men jeg begynte å slappe av over tanken på hvor mye jeg gledet meg til dagen kom.

Ved å ha regelmessig sex, gjerne rundt EL-tiden også er man sikker på at det kan klaffe bedre, men jeg vil anbefale deg å snu tankegangen. Ved å eventuelt ha en notatbok hvor du skriver ned dine bekymringer. Da er det enklere å legge det vekk når du legger fra deg boken (Det hjalp hvertfall for meg).

Sender håpefulle tanker på at det skjer fort, og at du kan begynne å glede deg tidlig :hug:



Anonymous poster hash: fe0ab...eda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det vanskeligste er å holde det hemmelig.

Har jo valgt selv å ikke si til noen at vi prøver (for å unngå at skuffelsen skal bli enda større om det ikke skulle klaffe så fort og ikke vil at andre skal 'mase' om hvordan det går..)

Men jeg tenker jo på det HELE tiden! :rolleyes:

I tillegg synes jeg det er vanskelig å måtte lyve om hvorfor jeg ikke vil drikke, (jeg jobber i serveringsbransjen og der er 'en øl etter jobb' veldig vanlig) for det vil jeg jo helst unngå mellom el og mens.. Har klart å slutte å røyke uten at noen har mistenkt noe, det er jo så 'in' å slutte å røyke nå uansett. Haha! :fnise:

Er bare nettopp begynt med prøvingen PP1, og er usikker på om det vil bli bedre eller værre dersom tiden dras ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble gravide i pp 10 (eks. 3 mnd prøvepause) og jeg valgte å leve normalt i perioden mellom EL og mens frem til jeg fikk to streker på testen.

Tenkte veldig mye på det de første rundene og leste alt jeg kom over på nett, i bøker osv, men så innså jeg at det ville ta alt for mye tid og fokus fra hverdagen å skulle gå å kjenne etter symptomer i hver periode.

Det finnes selvfølgelig hundreogfemtitusen argumenter for og i mot hva man skal spise og drikke i disse to ukene av syklusen, men jeg tror man må gjøre hva som passer best for seg selv. Jeg valgte som sagt å leve som vanlig, kose meg et glass vin eller to på fredagskvelden, gode oster og medium stekt kjøtt.

Det rareste av alt var den måneden det faktisk klaffet så visste jeg det bare, på en måte. Jeg kjente med en gang forskjell på mensen-vondt-i-puppene og gravidvondt.

To dager før forventet mens sjenket mannen min vin til meg og han og det smakte faktisk ikke godt i det hele tatt, tok to super før jeg satte fra meg glasset

Sikkert kroppen sin måte å si i fra på.

Så les deg litt "lei" av prøvestoff i bøker og på nett, så er jeg sikker på at det roer seg litt etter hvert. Også håper jeg for din del det klaffer etter ikke så lenge, for det å få to streker på testen er en helt fantastisk, ubeskrivelig deilig (og skummel!) følelse :)

Anonymous poster hash: 3d669...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det vanskeligste er å holde det hemmelig.

Har jo valgt selv å ikke si til noen at vi prøver (for å unngå at skuffelsen skal bli enda større om det ikke skulle klaffe så fort og ikke vil at andre skal 'mase' om hvordan det går..)

Men jeg tenker jo på det HELE tiden! :rolleyes:

I tillegg synes jeg det er vanskelig å måtte lyve om hvorfor jeg ikke vil drikke, (jeg jobber i serveringsbransjen og der er 'en øl etter jobb' veldig vanlig) for det vil jeg jo helst unngå mellom el og mens.. Har klart å slutte å røyke uten at noen har mistenkt noe, det er jo så 'in' å slutte å røyke nå uansett. Haha! :fnise:

Er bare nettopp begynt med prøvingen PP1, og er usikker på om det vil bli bedre eller værre dersom tiden dras ut?

Det er akkurat dette jeg også kjenner veldig på. Mest kanskje at jeg tenker på det hele tiden, men ikke kan snakke om det.

Med så mye forventninger er jeg også redd at jeg kommer til å være så utrolig skuffa om det ikke klaffer. Som om mensen ikke er kjip nok fra før...

Men for å spørre litt dumt, sex annenhver dag i eggløsningsperioden er det beste? Jeg føler jeg bruker mannen litt :fnise: ikke at han klager...

Anonymous poster hash: 7ec4c...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har en venninne du kan prate med?

Det hadde jeg, og det hjap ganske mye. Begrenser seg hvor mye mannen faktisk gidder å høre, selv om han er like gira og glad som deg, så har han ikke helt det samme forholdet til det som du har uansett.

Jeg og en av mine venninner som jeg valgte å bruke som min allierte under prøvinga hadde begge godt av å prate om det med noen andre en våre respektive.

Sex annenhver dag er det som anbefales ja. Det var ikke alltid vi var like keen på å sette i gang, men ville heller ikke ta sjangs på å miste en mulighet, for kanskje er det akkurat den runden som er avgjørende to uker etter ;)

Anonymous poster hash: 3d669...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Fikk det visst til! Så mye bekymringer unødvendig :ler:

:gravid:

Anonymous poster hash: 7ec4c...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...