Gå til innhold

Brudekjole på nett? Ikke gjør det!


Badehette

Anbefalte innlegg

Og dette er noe brudesalongene er helt uskyldig ofre i? Eller kan det være at de har mye å tejene på å bli mer som "vanlige klesbutikker". Minste service, lavere priser og større variasjon i priser.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Jeg syns dette er like dårlig i kjedebutikker. Jeg kjenner folk som har gått på xxl for å prøve fjellstøvler, for så å bestille dem på nett. Det samme med jakker, regntøy osv.

Jeg har opplevd at folk går inn på elektrobutikker og får hjelp til å finne riktig produkt for dem, og går hjem og finner et billigere sted på nett.

Du kaster bort de ansattes tid. Ansatte, lokaler, et utvalg utstillingsvarer, alt dette koster penger. Ved å prøve i buikken, for så å kjøpe i en nettbutikk som ikke har disse kostnadene (og dermed kan gi rimeligere pris) bidrar du til å gjøre det enda vanskeligere å drive fysisk butikk.

Det er ikke som alle butikker tjener flust med gryn, selv om mange av dere ser ut til å tro det. Mange mindre butikker og spesialbutikker sliter veldig med å få det til å gå rundt, og mange må legge ned.

Jeg syns det er lumpent å kaste bort de ansattes tid hvis man ikke har tenkt å kjøpe tingen fra dem.

Som Chloe sier, hvis du tenkte å kjøpe i butikken, men ikke fant det du ville/fikk ræva service og derfor bestilte på nett etter å ha prøvd er det selvsagt noe annet.

Anonymous poster hash: c6c05...fd1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette irriterer meg jevnlig også. En del mennesker tror vist verden består av dyrt-ekte og billig-Fake. De skjønner ikke at fornuftig pris og samtidig ikke fake/etterligning er både vanlig og lovlig. Det er det de fleste kler seg i. Men akkurat på bruder klarer brudesalongene ofte å presse på en eller annen latterlig dyr sak. Og dermed synes jeg faktisk ikke vi trenger å ha så stor sympati med denne bransjen. Klarer de å tilpasse seg, så kanskje... Ellers: natta ;)

Anonymous poster hash: 7e368...040

Men kjære vene, jeg har da ikke sagt at billig=fake? Jeg bare pekte på det tilfellet av billigkjoler som jeg MISLIKER - og det er KOPIER. Alle andre billigkjoler er helt greit for meg, men det er jo ikke interessant å diskutere. Og her virker det ganske tydelig at TS ikke har kjøpt en original, for resultatet ligner overhodet ikke på kjolen i annonsen.

Jeg syns billigkjoler er helt greit jeg. Problemet er bare at 90% av de som kjøper billigkjole på nett er helt ukiritisk til om det er en fake/kopi de kjøper, eller ikke. Det er et PROBLEM! Og det misliker jeg. Folk må lære seg å være litt kritiske, og ikke bare tro at når de kjøper en kjole hvor bildet er fra en designer, så får de noe som ligner. Kopi-bransjen er ikke akkurat etisk. Det er lov å bruke huet når man handler kjole.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du er fornuftig å har brukt paypal da......returner kjolen



Anonymous poster hash: 45974...8e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da minimalt å tjene på å bestille ting fra xxl et annet sted, så det synes jeg blir tåpelig. Og elektronikk er det jo enklere å finne ut av på nett enn i butikken, så der seg jeg ikke poenget med å gå i noen butikk.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Kjolen er en Mori Lee. Jeg kjøpte selv kjole av dette merket, og mener jeg kunne bestille kjolen direkte fra hjemmesiden (eller så var det linket til en nettbutikk på hjemmesiden, husker ikke helt) til halv pris. Jeg kjøpte gjennom salong pga leveringstid, men om bryllupet skal stå neste sommer rekker du fint å få den innen den tid. Og husk at du kan selge kjolen for rundt halv pris etter bryllupet, så der "sparer" du inn litt penger :)

Sånn generelt: Det er en uting å kjøpe billige kopier. Man får det man betaler for, og er man ikke villig til å betale mer enn 1000 kr for brudekjolen får man enten gifte seg i en selskapskjole eller høre om en venninne/mor/mormor/svigermor har en gammel brudekjole liggende som man kan låne

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var medlem på bryllupsvenner.no i året før jeg giftet meg. Flere som kjøpte seg kjole fra kina via f eks jkdress. De var bare "såå fornøyde" men så jo på bildene de la ut at det var noe skikkelig billig skrap. Men de var vel lure nok til å ikke gå i salong og prøve the real deal først, for kvalitetsforskjellen er ekstremt stor! ... derav prisen ;)



Anonymous poster hash: fb2dd...dc3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva som fikk meg til å kjøpe utenfor salong? Den elendige behandlingen jeg fikk i salongen! Møkka dame, rett og slett. Overlegen og blærete, og hadde nok av stikk til meg.Anonymous poster hash: 7e368...040

Du var ikke tilfeldigvis på Agape i Trondheim?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er krast negativ til brudesalonger. Erfaringen fra flere år tilbake sitter hardt i. Den kom som et sjokk på meg, og føltes skikkelig ødelegge i en periode jeg egentlig hadde nye å glede meg over. Så det byr meg i mot når noen beklager seg over "de stakkars brudesalongene".

Anonymous poster hash: 7e368...040

Du er jo fullstendig irrasjonell! "En [fyll inn] var kjip mot meg en gang, så derfor er jeg prinsipielt motstander av alle [fyll inn]." Du ser at det er litt sykelig, eller?

Anonymous poster hash: 022e1...bc0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd rundt 10 forskjellige brudekjoler i to forskjellige salonger fant jeg en fasong og kjole jeg elsket. Ettersom jeg er student og prøver å spare inn der jeg kan, så jeg etter en liknende kjole på nettet. På eBay (http://www.ebay.com/...984.m1436.l2648) fant jeg drømmekjolen, og jeg bokstavelig talt drømte om den.

Etter å ha vurdert frem og tilbake, og sett mye positivt på nettet hva folk har sagt om kjøp av kjole på eBay bestemte jeg meg for å kjøpe. Målene ble tatt av en skredder.

Tre måneder senere kom kjolen endelig i posten. Jeg var nervøs og redd for at den skulle være helt gul, i billig, stivt stoff eller flekkete. Da jeg åpnet pakken så kjolen veldig grei ut; Fargen var finere enn jeg hadde trodd, og alt i alt så det ut som en pen brudekjole. Da jeg tok den på meg, ble inntrykket litt annerledes. Kjolen var alt for stor og stoffet var mye mattere enn jeg ønsket. Men det verste må være dekorasjonen.

attachicon.gifUntitled-1.pdf

Kjolen er alt for stor og henger på meg. I tillegg er stoffet noe helt annet enn kjolen i annonsen.

En skal aldri kjøpe klær på Ebay...

Anonymous poster hash: 52f01...74e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo fullstendig irrasjonell! "En [fyll inn] var kjip mot meg en gang, så derfor er jeg prinsipielt motstander av alle [fyll inn]." Du ser at det er litt sykelig, eller?

Anonymous poster hash: 022e1...bc0

Men jeg er da overhodet ikke prinsippielt motsatander av brudesalonger (??)

Det jeg reagerte på var holdningen om at "bare man gikk i brudesalong, ble det bra". Og det er selvfølgelig bare tull. Man kan bli skuffet da også, akkurat som om man gjør andre ting. Og det var mitt poeng, noe jeg overholdet ikke kan se noe "sykelig" ved ;)

Anonymous poster hash: 7e368...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er da overhodet ikke prinsippielt motsatander av brudesalonger (??)

Det jeg reagerte på var holdningen om at "bare man gikk i brudesalong, ble det bra". Og det er selvfølgelig bare tull. Man kan bli skuffet da også, akkurat som om man gjør andre ting. Og det var mitt poeng, noe jeg overholdet ikke kan se noe "sykelig" ved ;)

Anonymous poster hash: 7e368...040

Har det dér vært min holdning? Nei, nå får du fadermeg gi deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er like dårlig i kjedebutikker. Jeg kjenner folk som har gått på xxl for å prøve fjellstøvler, for så å bestille dem på nett. Det samme med jakker, regntøy osv.

Jeg har opplevd at folk går inn på elektrobutikker og får hjelp til å finne riktig produkt for dem, og går hjem og finner et billigere sted på nett.

Du kaster bort de ansattes tid. Ansatte, lokaler, et utvalg utstillingsvarer, alt dette koster penger. Ved å prøve i buikken, for så å kjøpe i en nettbutikk som ikke har disse kostnadene (og dermed kan gi rimeligere pris) bidrar du til å gjøre det enda vanskeligere å drive fysisk butikk.

Det er ikke som alle butikker tjener flust med gryn, selv om mange av dere ser ut til å tro det. Mange mindre butikker og spesialbutikker sliter veldig med å få det til å gå rundt, og mange må legge ned.

Jeg syns det er lumpent å kaste bort de ansattes tid hvis man ikke har tenkt å kjøpe tingen fra dem.

Som Chloe sier, hvis du tenkte å kjøpe i butikken, men ikke fant det du ville/fikk ræva service og derfor bestilte på nett etter å ha prøvd er det selvsagt noe annet.

Anonymous poster hash: c6c05...fd1

Amen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg sporer av betraktelig og kanskje nevner noe som har blitt nevnt før. Hva med de som jakter på det beste tilbudet i butikkene og som handler det aktuelle produktet der de får best pris? Er dette også ufint? Man går kanskje rundt til ulike utsalgssteder/butikker, spør om råd/tips/pris angående dette produktet og ender opp med å kjøe der de har den beste prisen, har man kastet bort de ansattes tid da også?

Anonymous poster hash: 94ed4...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alle våre erfaringer. Da jeg giftet meg med min eksmann kjøpte jeg kjolen via eBay og den var nydelig. Så nydelig at jeg til og med fikk solgt den videre uten problemer. :) Man kan være svært uheldig, men kan være heldig. Forøvrig har jeg kjøpt flere "skreddersydde" kjoler på nett, dvs etter mål, og alle har vært flotte.

Så jo, neste blir nok også kjøpt på eBay. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du forventer at folk skal drite i sin egen økonomi, men heller sørge for at det går for at det bra med butikkene? Vet ikke om du skjønner det helt, men de som starter brudebutikk (eller hvilken som helst butikk) gjør det for å tjene penger. Folk som har vett i hodet passer på hva de bruker SINE penger på - at de kjøper ting der det selges billigst, de færreste av oss er ute etter å bidra til at butikkenes inntekter fyker opp!

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Herrgud du er helt på jorde du...

du har så liten forståelse for økonomi og hvor vanskelig det er for slike salonger å overleve i dagens EBAY samfunn i tillegg har du totalt manglende moral og er fryktelig egoistisk.

Du må enten være veldig ung eller lettere tilbakestående

Anonymous poster hash: bf41e...d70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kjøre slik "spesialbutikk" opplegg i utgangspunket? Hvorfor ikke ha både brudekjoler og selskapskjoler i et vidt spekter av priser?

Anonymous poster hash: 7e368...040

Vel, flere salonger har det også. Jeg vet ikke hvor du bor eller hvor du har vært, men her på Østlandet finnes det flere slike som du beskriver.

Anonymous poster hash: 4e94a...20a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En annen ting som ikke er nevnt enda, er jo at disse billige kjolene ofte er laget av fabrikkarbeidere i fattige land som jobber under elendige forhold og til luselønn.



Anonymous poster hash: 4e94a...20a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som ikke er nevnt enda, er jo at disse billige kjolene ofte er laget av fabrikkarbeidere i fattige land som jobber under elendige forhold og til luselønn. Anonymous poster hash: 4e94a...20a

Men det bryr de fleste som kjøper disse kjolene seg ikke om, akkurat som de ikke bryr seg om at ting er fake eller at de undergraver forholdene for et lokalt næringsliv. Og når de fleste av dem ikke har filla peiling på kvalitet heller (selv en novise som meg ser jo at veldig mye av det folk legger ut bilder av her og er kjempefornøyde med her har skeive sømmer, feil trådretning osv.), og kan selge videre til noen som heller ikke har peiling, behøver de jo ikke forholde seg til kvalitetsspørsmålet heller. Det som teller for dem, er at de får mest mulig Disneydrøm for minst mulig penger.

Anonymous poster hash: 65c88...4c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kopi av en Mori Lee-kjole, til en tiendedel av prisen for originalkjolen, og annonsen bruker ulovlig originalbildene av kjolen. Den annonsen kunne like gjerne hatt et neonbanner hvor det sto "sweatshop-drit".

Det er bra at slike poster kommer av og til for å øke bevisstheten omkring kopiindustrien, men jeg ville vært mer overrasket om kjolen du fikk var helt OK.

Anonymous poster hash: f4035...c21

Takk for at du skrev ned designeren! Har funnet hvor de selger denne kjolen, så hvis denne kjolen viser seg å være helt katastrofe skal jeg kjøpe originalen fra Mori Lee.

Hele poenget med dette innlegget var å gjøre folk oppmerksomme på hva resultatet av en netthandel kan være. Jeg var veldig forberedt på at kjolen ikke kom til å være helt lik som på bildet, men ettersom den var så billig følte jeg ikke at jeg ville tape alt for mye penger på å prøve. Jeg har uansett god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste jeg gjorde før jeg sovnet i går var å lese denne tråden og jeg hadde skikkelig mareritt!! Jeg drømte at jeg skulle gifte meg og et kvarter før vielsen så hadde jeg på meg denne kjolen og verken sminke eller hår var på plass og jeg så helt grusom ut! Jeg var kjempesint og lei meg fordi mamma maste om at jeg måtte komme ned, og der satt jeg og så ut som et troll. Ingenting var klart, maten var dårlig og ingen hadde forberedt taler. Skikkelig mislykket hastebryllup :fnise: Husker ikke hvem jeg skulle gifte meg med, men han var tydeligvis ikke bra nok til at selve bryllupet ikke spilte noen rolle, haha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...