Gå til innhold

billigtest positiv med en gang..hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det siste året hatt uregelmessig mens, men 6-9 uker mellom hver gang. I dag er det 6 uker siden første dag i siste mens, og jeg tok en billigtest bare for å få konstatert at jeg ikke var gravid (går alltid rundt å er redd for at jeg skal være gravid når mensen kommer så uregelmessig). Testen viste to streker etter bare 10 sekunder, og jeg fikk sjokk!! Nå sitter jeg å drikker vann for harde livet slik at jeg kan ta flere nye for å dobbelsjekke at dette er riktig.. Vi har brukt å hoppe av i svingen, og hadde ikke planlagt graviditet helt enda...

Googlet billigtestene, og det ser ut som om disse kan gi falsk positivt resultat enkelte ganger? Noen som har erfaring med dette? Eller om det kun skjer med dem som tester før IKM. Jeg har drukket, røykt, spist sushi og spekeskinke den siste tiden og er redd jeg kan ha skadet fosteret.......nå må jeg ut å kjøpe ClearBlue digital...


Anonymous poster hash: 29d3c...b4d



Anonymous poster hash: 29d3c...b4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør heller la vere å drikke, men hvis du er så langt på vei så får du nok positiv uansett. Positiv billigtest betyr stort sett positiv. Er heller andre veien det kan bli feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt flere billigtester og en CB som viste 2-3 uker på vei... Kan uke-indikatoren vise feil antall uker mtp. at jeg ikke tok den på morgenurin? Altså at jeg egentlig er lenger enn 2-3 uker? Kjøpte en 2pk. så tenkte å ta en ny i morgentidlig.. Mannen er vekkreist og jeg skal ha fest i kveld, passet dårlig..tror ikke helt at det har gått opp for meg!



Anonymous poster hash: 29d3c...b4d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viser hvor mange uker det er siden du ble befruktet, så du kan plusse på to uker ca for å se hvor langt du er på vei.. Og ja, den kan nok være feil. Skal tas på morgenurin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt flere billigtester og en CB som viste 2-3 uker på vei... Kan uke-indikatoren vise feil antall uker mtp. at jeg ikke tok den på morgenurin? Altså at jeg egentlig er lenger enn 2-3 uker? Kjøpte en 2pk. så tenkte å ta en ny i morgentidlig.. Mannen er vekkreist og jeg skal ha fest i kveld, passet dårlig..tror ikke helt at det har gått opp for meg!

Anonymous poster hash: 29d3c...b4d

Skulle gjerne ønske mine graviditets tester var positive:) pust dypt inn og slapp av. Passer omtrent aldri for folk å bli gravide når det faktisk skjer. Men når det går opp for deg så ser du sikkert frem til en spennende periode fremover :)

Anonymous poster hash: 64bd3...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har drukket, røykt, spist sushi og spekeskinke den siste tiden og er redd jeg kan ha skadet fosteret.......nå må jeg ut å kjøpe ClearBlue digital...

Anonymous poster hash: 29d3c...b4d

Anonymous poster hash: 29d3c...b4d

Du kan ta det helt med ro, hvis du leser litt om fosteret utvikling så finner du ut at det tar litt tid før embyoet begynner å motta næring fra deg.

Anonymous poster hash: ce223...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar fra dere alle :) ikke kjekt å sitte her alene med denne nyheten, men vil ikke si det til mannen min over telefon (når det ikke var planlagt). Jeg er student siste år på master, og jobber ikke utenom. Så regner med jeg må få meg en jobb nå slik at jeg mottar morspenger når den tid kommer.. men etter som jeg har forstått så er det mye som kan skje de neste ukene, så får nesten bare ta det som det kommer...ha en fin helg alle sammen :)

TS



Anonymous poster hash: 29d3c...b4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta det helt med ro, hvis du leser litt om fosteret utvikling så finner du ut at det tar litt tid før embyoet begynner å motta næring fra deg.

Anonymous poster hash: ce223...c5f

Det er riktig at det tar en stund før embryoet/fosteret får næring fra mor, men det betyr ikke at det ikke påvirkes av hva mor spiser og drikker. Alkohol påvirker alle kroppens celler også det kommende barnet. Når det er sagt går det allikevel bra i de aller fleste tilfeller hvis mor drikker/spiser ting som ikke er anbefalt.

Anonymous poster hash: 58281...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...