Gå til innhold

Hvordan fortalte du/dere om graviditeten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er enda noen uker til det er aktuelt å gjøre dette offentlig, men tenker en del på hvordan vi skal fortelle dette.

Hvordan fortalte dere det?

Til de kommende besteforeldrene? Til onkler/tanter? Til sjefen/kolleger?

Jeg lurer rett og slett på hvilke ord dere brukte. Sa dere at vi venter barn? Jeg er gravid? Dere skal bli besteforeldre (igjen)?

Tenker en del på dette og synes at uansett hvordan jeg vrir og vender på det er det kleint..



Anonymous poster hash: 95e1c...5d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjefen fikk vite det med engng, trengte ikke å si noe annet enn at jeg må på en legetime da og da, og at det kommer til å bli en del av det fremover, da spurte hun om jeg var gravid siden hun vet at vi har prøvd lenge og mistet noen ganger.

Kommende besteforeldre viste vi bare ul bildet til etter at vi hadde vært på oul. Var veldig gøy å se reaksjonen dems når de skjønte hva de faktisk holdt i hånden og så på :) til kommende onkler og besteforelde på min side ringte vi og fortalte at de skulle bli onkel/ tante da de bor et stykke unna oss, og på samboers side gjorde vi det samme som til besteforeldrene. Med andre ord, vi brukte lite ord når vi delte nyheten :P

Anonymous poster hash: 7a7d8...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym over her.

og til kollegene sa jeg at jeg skal ut i mammaperm da og da.

Anonymous poster hash: 7a7d8...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen var en av de første jeg sa det til, sa bare at jeg var gravid. Mine bestevenninner sa jeg det til, og resten så det etterhvert som jeg traff de. Til foreldrene sa vi at vi hadde en hyggelig overraskelse i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å si til kollegene at man skal ut i perm var en god ide!



Anonymous poster hash: 95e1c...5d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte påskeegg med godteri og et kort hvor det stod "verdens beste bestemor/bestefar". 1. April av alle datoer. Men de trodde ikke det var en spøk:)

Til kollegaer sa jeg at jeg var gravid, etter ultralyd i uke 14. Fortalte det til nære venner og en del familie mellom uke 10 og 15, og postet bilde med en begynnende mage på facebook ca uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...