Gå til innhold

Nylig sluttet på p-pillen. Venter mens. Når fikk dere den?


Mlmk

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet på på p-pillen etter 5,5års bruk i slutten av august. Fikk mensen (bortfallsblødning?) på pillen 28. august, og venter nå på at mensen skal dukke opp. Jeg vet jo at det kan ta tid før den første kommer, men det er jo lov å håpe at den er på vei!

Jeg hadde eggløsningssymptomer 16. september, som tykt slim, økt sexlyst, ømme bryster osv. Dersom dette faktisk var eggløsning kan jeg vente mens i løpet av de neste dagene (30. sept om man følger 14 dager etter eggløsning). Jeg har masse murringer i nedre del av magen og smålig smerter i ryggen. varierer fra side nå til da, men ikke fått noe særlig ømme bryster eller noe. Jeg er så spent på når den dukker opp!

Nå lurer jeg litt på når dere fikk deres første mens etter bortfallsblødningen? Vet at vi alle er forskjellige, men det er jo kjekt å høre andres erfaringer også :) Og hvordan ble den i forhold til da dere gikk på pillen? Mer blødning? Verre menssmerter? Eventuelt noen som har blitt gravid før første mens har kommet?

Endret av Mlmk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk den 28 dager etter pilleslutt, med vanlige smerter og blødning. Men så gikk det 35 dager til neste mens, så 28 dager igjen. Før jeg gikk på pillene hadde jeg 28-dagers syklus, men nå virker alt å være litt tullete. Spent på når den kommer denne gangen.



Anonymous poster hash: 68caa...8ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den som normalt etter jeg slutter på pillen, altså en ukes opphold etter 3 uker på piller, etter noen noen få dager.

Ingen forskjell på blødninger på piller eller uten, like kraftige, blør like mye og varer like lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg begynte med p ring første gang før 5 dager siden på 1/2 dag av min menstruasjon (tidligere brukte jeg ikke hormonelle prevensjonsmidler),de som forvirrer meg er i bruksanvisningen at man er beskyttet mot graviditet fra første dag og så leste jeg på Internett at man egentlig skal bruke noe ant itileg første 7 dagene?! :/ Det har vi ikke gjort ..han gikk in i meg 2 ganger i første 5 dager.. kann jeg være gravid?? I forhånd takk og beklager for min "dårlig" gramatik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den som normalt etter jeg slutter på pillen, altså en ukes opphold etter 3 uker på piller, etter noen noen få dager.

Ingen forskjell på blødninger på piller eller uten, like kraftige, blør like mye og varer like lenge.

Mulig jeg misforstår hva du skriver, men den første mens etter pilleslutt er en bortfallsblødning, ikke en ordentlig menstruasjon.

Anonymous poster hash: 0446c...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg misforstår hva du skriver, men den første mens etter pilleslutt er en bortfallsblødning, ikke en ordentlig menstruasjon. Anonymous poster hash: 0446c...005

Greit nok, merker ikke noe forskjell på dette og mens og var en måneds tid til neste blødning, som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bortfallsblødning etter noen dager og første mens 30 dager etter denne igjen. Etter det har jeg hatt 3 sykluser på 29 dager. Nå er jeg i min første pp og håper at mensen ikke kommer ;)

Første mens var uten smerter, kan ikke huske om det noen gang har skjedd før engang. Men etter det har menssmertene blitt verre og verre. Varierer litt, men synes de er verre enn da jeg gikk på pilla. Synes også de er lengre, men kanskje mindre blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bortfallsblødning rett etter p-pille slutt. Deretter tok det 38 dager før første skikkelige mensen kom. Når mensen var ferdig startet vi å prøve og jeg ble gravid med engang :) Litt usikker på hvor lang syklusen var og når jeg egentlig hadde eggløsnig. Er ca 11 uker t termin nå, så blir spennende å se når lille jenten kommer :)

Så min erfaring er at sykluslengde ikke har sååå mye og si på sjansen for å bli gravid, men detter er jo individuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er litt i samme båt! Jeg sluttet med p-piller i august, etter 15 års bruk. Fikk bortfallsblødning som varte i 14 dager (forferdelig), og nå venter jeg på TR...... Er på dag 33 etter bortfallsblødningen, og er litt utålmodig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er litt i samme båt! Jeg sluttet med p-piller i august, etter 15 års bruk. Fikk bortfallsblødning som varte i 14 dager (forferdelig), og nå venter jeg på TR...... Er på dag 33 etter bortfallsblødningen, og er litt utålmodig. :)

14 dager var lenge! Jeg er 30 dager etter bortfallsblødningen, og er utålmodig jeg også. Hehe :) synes TR kan komme nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet 17 Juli, fikk vanlig p-pille-mensen 17 juli, og mensen igjen 21 august. Så 31 dagers syklus her. Etter det har den stort sett vært på bærtur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fikk jeg mens i går! Jippiii :) tok 35 dager. Så nå venter jeg i spenning til den er borte for å se hva den nærmeste tiden bringer. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter første bortfallsblødning hadde jeg sykluser på 28-31 dager i 7 måneder. Deretter fikk jeg ikke mensen på ett år, deretter uregelmessig en god stund (dels på grunn av hormonbehandlinger). Før den nå har stabilisert seg på hver 30. dag.

Det er faktisk ikke uvanlig at kroppen tuller en del selv om man opplever noen stabile sykluser. Så man bør gi det et års tid etter pilleslutt før man begynner å bekymre seg for uregelmessige sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...