Gå til innhold

Ønskebarn - TVNorge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser på det, veldig gjenkjennelig. Vi venter på å hente hjem nr. 3 i disse dager. Har alltid hatt et ønske om å adoptere, og aldri prøvd å få egne barn. Nå har vi snart 3 flotte barn :)

Anonymous poster hash: e1979...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønskebarn går i reprise på lørdager. Jeg tok det opp i går, og har ikke sett den siste episoden enda. Kanskje jeg ser den senere i dag. Fantastisk fint program :)

Og det går i reprise i kveld kl 22.30 :)

Det er torsdag kveld det går i reprise ja, ikke lørdag. Så da skrev jeg feil, bra jeg ble retta på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er er et supert program. Jeg er selv adoptert og syns det er rørende å se gleden til foreldrene og alt de går gjennom før de får barnet sitt.

Nå begynner det å bli ganske mange år siden jeg ble adoptert. Moren min pleier å si at jeg ikke kom med storken men med SAS. Jeg kom nemlig hit i følge med et ektepar og et par barn til, men da foreldrene mine adopterte broren min et par år etter fikk de dra ned å hente ham.

Håper alle disse barna er like heldige med foreldrene sine som det jeg er. Det er en grunn til at jeg aldri spiller Lotto. Jeg har alt vunnet den største gevinsten jeg noen sinne kan få :blomst:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble rimelig irritert og oppgitt over det paret de viste denne uka. De kan få barn selv, og likevel adopterer de to??!

Tenk om de barna i stedet kunne kommet til par/familier som ikke kan lage barn selv? Makan til egoister!

Anonymous poster hash: f5a49...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser. Men lurer på en ting; paret med et adoptivbarn og ett "naturlig"barn, kunne de ikke få flere barn?

Anonymous poster hash: 74ed6...512

De adopterte først, ville gjerne adoptere som førstevalg, de prøvde ikke selv å få barn først. Så ble de gravide på naturlig måte og så ville de adoptere igjen.

Anonymous poster hash: 18f8a...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. om det er egoistisk å adoptere eller ikke, så er ikke alle køene like lange. Det er mange barn det er vanskelig å finne familie til, fordi alle vil ha små, friske babyer. Fikk ikke hun enslige moren sønnen sin da han var ganske stor? Da har hun neppe tatt noen andres plass i køen. Det er ikke mange som ønsker seg eldre barn eller barn med handicap. Eller søskengrupper.

Prosessen i Norge er uansett lang og tung. Men hvis det skal være egoistisk å adoptere, så hold påstanden til der den har noe for seg: I babykøen. For selv om det er riktig at mange må vente, er det bare halve sannheten.

Anonymous poster hash: 184b5...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosessen i Norge er uansett lang og tung. Men hvis det skal være egoistisk å adoptere, så hold påstanden til der den har noe for seg: I babykøen. For selv om det er riktig at mange må vente, er det bare halve sannheten.

Anonymous poster hash: 184b5...dba

Og paret som kunne få barn selv adopterte jo babyer. Hadde de adoptert en 5 åring med spesielle behov hadde jeg bare vært positiv.

Anonymous poster hash: f5a49...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk burde roe seg litt ned når det kommer til det at enkelte velger å adoptere selv om de kan få barn selv.

Min mor jobber i adopsjonsforum og sier at det ikke er mange av dem som velger denne løsningen og at de få som gjør det ikke har noen innvirkning på ventelistene.

Det viktigste er at barna får et godt hjem!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk burde roe seg litt ned når det kommer til det at enkelte velger å adoptere selv om de kan få barn selv.

Min mor jobber i adopsjonsforum og sier at det ikke er mange av dem som velger denne løsningen og at de få som gjør det ikke har noen innvirkning på ventelistene.

Det viktigste er at barna får et godt hjem!

Enig med deg. Jeg kan ikke få biologiske barn og vi har adoptert ett barn og venter på nummer to. Vi ventet fem år på førstemann og forventer like lang tid denne gangen. Jeg har aldri følt at de som eventuelt velger å adoptere fremfor å få biologiske barn tar opp en plass i køen. Adopsjon er først og fremst for barn som trenger foreldre og ikke omvendt! Å adoptere er en fantastisk måte å bli en familie på, som jeg unner flere å oppleve. Det viktigste, er at man har satt seg godt inn i hva det vil si å adoptere og er klar for oppgaven!

Anonymous poster hash: 38cee...5a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. om det er egoistisk å adoptere eller ikke, så er ikke alle køene like lange. Det er mange barn det er vanskelig å finne familie til, fordi alle vil ha små, friske babyer. Fikk ikke hun enslige moren sønnen sin da han var ganske stor? Da har hun neppe tatt noen andres plass i køen. Det er ikke mange som ønsker seg eldre barn eller barn med handicap. Eller søskengrupper.

Anonymous poster hash: 184b5...dba

Men det er jo fint de gangene noen vil adoptere søsken også. Jeg vet om et par som adopterte ett barn, og som dro for å hente det barnet. Da de kom hjem hadde de ikke med seg bare ett barn, men tre. Adopsjonsforumet ville ikke skille søsken, så løsninga ble at de fikk med seg hele søskenflokken, istedenfor bare det ene barnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...