Gå til innhold

hva var dere redd for som barn?

nikita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var redd for dumpere da jeg var barn. Det er forøvrig i voksen alder at jeg viste at det het dumpere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig redd "den store stygge ulven", og kunne nesten ikke ha vinduet oppe en gang. Selv ikke på sommeren.

Jeg var også livredd for å bli tatt av kidnappere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Jeg var livredd for brann og lå klemt inn mot veggen. Soveromsdøra måtte alltid stå på gløtt sånn at jeg kunne komme meg fort ut!

Også var jeg mørkeredd! Og det er jeg fortsatt.

Og redd elgen var jeg. Jeg bodde på lnadet og mått gå gjennom en skog for å komme til skolen. Nabojenta skremte meg med "trollelgen" som var mannevond..Jeg var dritredd... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

jeg var redd for mørket, redd for slanger, for flamer og for at mamma skulle dra fra meg..

Da jeg ble større var jeg redd for at folk skulle bli sinnte på meg også var jeg redd for leger og tannleger.. (er vel ikke så glad i leger/tannleger ennå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var redd for tyver og måtte alltid legge håret over øret da jeg hadde lagt meg ned på puta, sånn at jeg ikke skulle høre om tyvene kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tordenvær og brann var vel de største redslene mine, og det er jo en viss sammenheng mellom de to.

Da jeg var liten bodde vi nemlig i et gammelt, fredet trehus med veldig sensitive brannalarm-sensorer (og ei klokke som kimte noe helt vanvittig), sånn at et lyn noen hundre meter over taket satte i gang all verdens alarmklokker.

Skremt? Jeg? Fire år og vekt klokka fire om morgenen av brannalarmen, for så å stå i gangen mens brannfolk forsikret seg om at det ikke var noe galt? Gjett, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var livredd for tordenvær (jeg satt på pappas fang med ansiktet begravd i armhulen hans og hyperventilerte :roll: ), for å være alene og for flammer/brann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var jeg bombesikker på at det kom til å komme tyver mens jeg sov. De kom til å sette en stige opp mot vinduet på rommet mitt og klatre inn. Derfor lå jeg og stirret mot dette vinduet mens jeg funderte på om det ville være lurt å spille død (når de kom) slik at de ikke ville ta seg bryet med å gjøre meg noe.

:ler: hehe..dette var akkurat den metoden jeg fant ut at var den beste når jeg var liten også..

når jeg ble litt eldre var jeg redd for at det skulle komme tyver/mordere når jeg sto i dusjen.. (hadde sett litt for mange skrekkfilmer!??).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, glemte jo helt at jeg var livredd for hekser! Jeg var sikker på at heksene skulle komme og ta meg om natta når jeg sov. Men hvis jeg trakk dyna helt opp til halsen, sånn at bare hodet stakk ut, så ville de tro at det var en falsk dukke som lå der. Dermed ville de overse meg og dra videre.

Gjett om jeg lå og svettet mange netter! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Jeg var redd for å sove alene, og det skjedde ofte at jeg sneik meg inn på rommet til søstrene mine og la meg under bordet. Ble jeg oppdaget og kastet ut, forsøkte jeg hos den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var jeg redd for? Mye!

Det verste er at jeg fortsatt er redd for de tingene. Litt upraktisk innimellom!

- støvsugeren. Tror det var fordi den bråkte så fælt. Er fortsatt litt engstelig når det støvsuges. Tror det er fordi jeg ikke kan høre om noen sniker seg innpå meg... :roll:

- bade i badekar. Søster´n min skremte meg en gang med en liten gummihai. Siden har jeg hatt problemer med badekar. Skum er uaktuelt! Til og med å ta oppvasken er særdeles ubehagelig dersom det er så mye skum at jeg ikke ser hva som er nedi vannet... :-(

- sitte på do. En eller annen fortalte en historie om rotter som kom opp fra kloakken gjennom toalettet. :o Unødvendig å si at jeg ble rekordkjapp til å gjøre unna dobesøk siden. Har fortsatt litt tvangstanker når jeg sitter på do... :oops:

- spøkelser. Krise å være hjemme alene, da som nå. Det begynner å gi seg litt, men jeg må passe meg for å se programmer som "Åndenes makt". Dessuten har vi flyttet visavis en kirkegård! :veldigsur:

Tror jeg kan konkludere med at det ikke står på fantasien hos meg, og det er vel det største problemet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var redd for dodraugen :ler:

Var også redd for brann og for at mamma og pappa skulle dø etc. Det er jeg til en viss grad ennå, er så fryktelig redd for å miste de jeg er glad i. Men det dominerer ikke så mye som da jeg var liten da - heldigvis.

Var redd for spøkelser, og det er jeg dessverre den dag i dag :grine:

Men psyko nok, så synes jeg det er ganske spennende og. Ikke det at jeg ønsker å se gjenferd da....

Insekter og edderkopper.....

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- sitte på do. En eller annen fortalte en historie om rotter som kom opp fra kloakken gjennom toalettet. :o Unødvendig å si at jeg ble rekordkjapp til å gjøre unna dobesøk siden. Har fortsatt litt tvangstanker når jeg sitter på do... :oops: :

Har du sett denne tråden la Flaca?

Trykk på linken der :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sett tegnefilmen Rottefangeren som fordi han ikke fikk betaling for å ha fjernet alle rottene i en by, spilte på fløyten sin og lokket med alle barna (med unntak av et?). Var skikkelig redd for at jeg skulle møte på han, så jeg måtte se i klesskapet og bak dører etter han.

Det har heldigvis gått over :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sett denne tråden la Flaca?

Trykk på linken der :o

:o Da er det avgjort. La Flaca skal aldri mer gå på do igjen!!!!! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forferdelige mareritt om sopp (jada, du leste riktig!)...

Mamma tok meg med på sopptur og innprentet meg nøye at soppen var farlig og måtte ikke spises/røres - noe som resulterte i måneder og år med mareritt om sopp og fluer... :ler:

Ellers var jeg redd Pompel og Pilt som alle barn av min generasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Var livredd for torden. Det er jeg fortsatt......

Det er du ikke alene om :-? Men jeg var ikke redd for det som barn, det kom først da det slo ned rett borti gata.

Men jeg var veldig mye redd som barn. Jeg var redd for brann, og eksplosjoner ( så en gang på 911 et kjøleskap som eksploderte, da turte jeg nesten ikke åpne kjøleskapet lenger)Nesten alt av sånne type ting som jeg så på tv eller leste om ble jeg redd for.

Jeg var redd for å være alene i perioder,redd for mørket, redd for kidnappere, innbruddstyver, vampyrkatter (leste om det i "en gal gal verden" :ler: )og dinosaurer (etter "jurasic park")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...