Gjest Lompa Skrevet 13. juli 2004 #41 Skrevet 13. juli 2004 vampyrkatter????? Har jeg heldigvis aldri hørt om.... *Titter små-engstelig på pusen og henter hvitløken og sølvkorset, sånn just in case.....*
Gjest Catwoman Skrevet 13. juli 2004 #42 Skrevet 13. juli 2004 jada. Sto om en katt i en gal gal verden for mange år siden. En katt med spesielt store spisse hoggtenner, og klør som lusket rundt i bygatene og drepte mennesker ved å hugge over halspulsåren og drikke blodet. Sikkert veeeeldig mye sant i det, men det virket veldig realistisk for en liten jente med en enorm fantasi. Måtte lenge ha med meg noen når jeg skllle legge meg jeg, som kunne sjekke om ikke denne katten hadde gjemt seg på rommet mitt.
Gjest Hulderjenta Skrevet 13. juli 2004 #43 Skrevet 13. juli 2004 Jeg var redd for å gå nærmt gravemaskiner og andre store anleggsmaskiner, selv om de stod i ro og var parkert. Jeg var overbevist om at de skrudde på motoren sin selv og rullet etter meg for å fange meg! :o Og så var jeg livredd for at mamma og pappa skulle dø. Og så var jeg redd for en reol som stod på soverommet mitt en stund før vi flyttet i "nye huset" - den så nemlig ut som den hadde et stort gap og to øyne (glassdører) i mørket når jeg skulle sove... :-?
Krølltoppen Skrevet 13. juli 2004 #44 Skrevet 13. juli 2004 Jeg var redd for at jeg skulle bli gitt bort til en annen familie. :o
Fibula Skrevet 13. juli 2004 #45 Skrevet 13. juli 2004 Jeg var grusomt redd for måkebilen. Var overbevist om at den ikke viste noen nåde for barn som var ute og gikk, og at den ville kjøre meg rett ned.
*Artemis* Skrevet 13. juli 2004 #46 Skrevet 13. juli 2004 Som flere andre her så var jeg redd for at det lå noe under senga. Jeg likte ikke å sitte på sengekanten med beina utenfor...var samme følelsen å gå ned en trapp når det var mørket. Jeg pleide også å ha en drøm som gjentok seg gang på gang som var veldig ekkel...denne hadde jeg faktisk i flere år og jeg våknet mange netter med høy puls og en vond følelse i magen. Heldigvis er det lenge siden nå :-)
jolie Skrevet 13. juli 2004 #47 Skrevet 13. juli 2004 Jeg hadde, og har fortsatt, smådjevler sittende i korsryggen i situasjoner der jeg er utrygg. Fortrinnsvis i mørket når jeg har snudd ryggen til. En følelse av utrygghet bare, men man så meg nok ofte med en hånd på ryggen mens jeg løp hjemover i mørket da jeg var lita. Ellers måtte jeg liste meg forbi et digert, sovende troll om jeg gikk fra skolen og til min bestemor. Det var en litt annen vei enn hjem, og det gikk ikke så mange andre der. Jeg så sikkert kjempelur ut, der jeg lista meg stille og forsiktig forbi en strekning på et par hundre meter. Men trollet lå jo på veien! Var ikke annet å gjøre. Jeg tror ikke jeg var redd for dette trollet egentlig. Fantasien har det aldri vært noe i veien med Da jeg ble litt eldre fikk jeg rom på loftet. Og trappa opp (eller ned om man vil) gikk i bue. Med et lite vindu på ene veggen. Var så redd for at det skulle stå noen utenfor og se inn når jeg måtte på do om natta. Vi hadde også et langt, smalt vindu i ytterdøra. Og den døra var like ved dodøra. Var redd det skulle stå noen der og. Var så letta den dagen mamma fant ut at det var smart med gardiner i de to vinduene!
Salt Skrevet 15. juli 2004 #48 Skrevet 15. juli 2004 Jeg var redd for motorsykler- de bråkte så fælt! Var også redd for pappa i en periode, men da var jeg ganske liten, og til mitt forsvar jobbet han veldig mye, slik at jeg rett og slett ikke kjente ham igjen! Hunder er jeg redd for ennå
veslepus Skrevet 15. juli 2004 #49 Skrevet 15. juli 2004 Jeg var redd for brann. Mamma måtte sovne inn med meg fram til jeg begynte på videregående.
Milly:) Skrevet 15. juli 2004 #50 Skrevet 15. juli 2004 Også var jeg bombesikker på at det kom til å komme tyver mens jeg sov. De kom til å sette en stige opp mot vinduet på rommet mitt og klatre inn. Derfor lå jeg og stirret mot dette vinduet mens jeg funderte på om det ville være lurt å spille død (når de kom) slik at de ikke ville ta seg bryet med å gjøre meg noe. Hehe, jeg var redd for nøyaktig det samme! Var helt sikker på at tyver, kidnappere eller andre "slemme menn" skulle komme opp en stige og inn vinduet mitt. Tror faktisk det lå en stige nedenfor vinduet mitt, så det gjorde vel ikke saken bedre...
lena24 Skrevet 15. juli 2004 #51 Skrevet 15. juli 2004 var veldig hus redd og mørke. og menner da jeg var aleine ute å traff slike som ikke så så bra ut, om dere skjønner. traff jeg en satt jeg i ett hyl og sprang derifra.
Gjest gloria Skrevet 16. juli 2004 #53 Skrevet 16. juli 2004 Personer med downs syndrom o.l. :oops: Synes det er skikkelig flaut å tenke på nå, men jeg ble faktisk skremt.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. juli 2004 #54 Skrevet 16. juli 2004 Jeg var dritredd for trapper med åpne trinn, var sikker på at det var noen som skulle ta tak i beina mine mellom trinnene. Og selvsagt den grønne hansken... Noen som husker den historien eller? Den dag i dag har jeg problemer med hansker som ligger på feil sted. :oops:
Gjest Lilleulv Skrevet 23. juli 2004 #56 Skrevet 23. juli 2004 Jeg var redd for menn i Volvoer om kvelden. Var sikker på at voldtektsmenn og barnekidnappere kjørte sånne volvoer. Tror det var noe venninna mi hadde sagt til meg. Det var den firkanta volvoen som alle hadde... Jeg innbilte meg at de kjørte sakte ved siden av meg, og løp for livet :D
Icy Skrevet 23. juli 2004 #57 Skrevet 23. juli 2004 jeg var redd for krig og at jeg skulle gå meg vill når jeg var ute aleine..
Rotta Skrevet 23. juli 2004 #58 Skrevet 23. juli 2004 Uff, jeg var redd det meste... Skal vi se: Fremmede(les:alle som ikke var mamma!) , andungen kvakk kvakk, biler, høye lyder, barnehagen, gå barbeint i gresset, mørket osv. :o Var i det hele tatt et veldig utrygt barn. Det er et under at jeg hr klart meg såpass bra.
Wonderwoman Skrevet 23. juli 2004 #59 Skrevet 23. juli 2004 Jeg var redd for å sitte på do (var helt overbevist om at noe eller noen kom til å komme opp fra dypet, og derfor måtte jeg sitte vridd og stirre ned i do under hele dobesøket...) Dessuten var jeg livredd for åpne ventiler... Dere vet sånne ventiler i gamle hus som blir som svarte gapende hull når de er åpne?!... Derfor var det litt av et mareritt når jeg kjente at jeg måtte på do hos mormor og morfar. De hadde en ventil uten lokk rett over do!!!! Dermed ble jeg sittende og snu heseblesende på hodet for å ha kontroll både over den / det som evt kom opp av do og den /det som evt kom ut av ventilen.... Puh.
Diva Skrevet 23. juli 2004 #60 Skrevet 23. juli 2004 Jeg var redd for å sitte på do (var helt overbevist om at noe eller noen kom til å komme opp fra dypet, og derfor måtte jeg sitte vridd og stirre ned i do under hele dobesøket...) Dessuten var jeg livredd for åpne ventiler... Dere vet sånne ventiler i gamle hus som blir som svarte gapende hull når de er åpne?!... Derfor var det litt av et mareritt når jeg kjente at jeg måtte på do hos mormor og morfar. De hadde en ventil uten lokk rett over do!!!! Dermed ble jeg sittende og snu heseblesende på hodet for å ha kontroll både over den / det som evt kom opp av do og den /det som evt kom ut av ventilen.... Puh. Kan tenke meg at det var slitsomt ja! Huff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå