Gå til innhold

Vanlig og bli hormonell av å amme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Følelsene mine er en stor berg og dalbane. Barnet er to måneder gammel og jeg fullammer. Følelsene mine svinger utrolig mye. I det ene øyeblikket føler jeg meg dypt ulykkelig fordi det virker som om mannen ikke elsker meg lenger, og i det andre øyeblikket ser jeg at tankene mine var ganske urimelige. Utrolig slitsomt både for meg og mannen. Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 08c59...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er helt normale hormon svingninger som du vil ha i mange måneder til. Det har ingenting med amming og gjøre.

Hormonene under amming gjør oss roligere og litt søvnige og er gode hormoner som skal utløse nærhet og kjørlighet til barnet. Oxytocin heter det og er et lykkehormon. Søvnmangel og alle andre hormoner derimot et oppskrift på svingninger.

Bare husk når tankene kommer at du kan godta tanken som en irrasjonell hormontanke som du ikke gidder å gi større plass enn det. Bare hjernen som tøyser litt, og tankene kan bare fp komme mens vi kan forsøke observere de rare tankene litt mer på avstand

Anonymous poster hash: 3196c...366

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt normale hormon svingninger som du vil ha i mange måneder til. Det har ingenting med amming og gjøre.

Hormonene under amming gjør oss roligere og litt søvnige og er gode hormoner som skal utløse nærhet og kjørlighet til barnet. Oxytocin heter det og er et lykkehormon. Søvnmangel og alle andre hormoner derimot et oppskrift på svingninger.

Bare husk når tankene kommer at du kan godta tanken som en irrasjonell hormontanke som du ikke gidder å gi større plass enn det. Bare hjernen som tøyser litt, og tankene kan bare fp komme mens vi kan forsøke observere de rare tankene litt mer på avstand

Anonymous poster hash: 3196c...366

Så fint sagt :-)

Anonymous poster hash: 0dbd8...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke gravidhormonene som sitter igjen da? Har hørt at det tar ca 3 år før de er helt ute av kroppen.

Anonymous poster hash: 0595f...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt normale hormon svingninger som du vil ha i mange måneder til. Det har ingenting med amming og gjøre.

Hormonene under amming gjør oss roligere og litt søvnige og er gode hormoner som skal utløse nærhet og kjørlighet til barnet. Oxytocin heter det og er et lykkehormon. Søvnmangel og alle andre hormoner derimot et oppskrift på svingninger.

Bare husk når tankene kommer at du kan godta tanken som en irrasjonell hormontanke som du ikke gidder å gi større plass enn det. Bare hjernen som tøyser litt, og tankene kan bare fp komme mens vi kan forsøke observere de rare tankene litt mer på avstand

Anonymous poster hash: 3196c...366

Takk for et fint svar :) skal prøve å huske det når hormonene løper løpsk igjen :)

Anonymous poster hash: 08c59...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke gravidhormonene som sitter igjen da? Har hørt at det tar ca 3 år før de er helt ute av kroppen.

Anonymous poster hash: 0595f...aa4

3 år?? Håper du tar feil :P

Anonymous poster hash: 08c59...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...