Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den 23. mai 2016 at 23.00, AnonymBruker skrev:

Dropp i det minste Emmelie med to m-er og gå for den varianten med en. Det navnet ser i det minste ikke ut som en skrivefeil.

Anonymkode: 0bee9...e44

Jeg syns Emmelie/Emmeli var et flott navn :) Emelie, da blir kanskje uttalen EmeliE? Likte begge, men to forskjellige navn i mine øyne. Lykke til med valget :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 23. mai 2016 at 19.28, AnonymBruker skrev:

Alva, Eah, Iben, Emmelie, Nova, Lykke, Caspian?

Anonymkode: 4d3ba...0c5

Alle disse navnene er fine, spesielt Alva :rodmer:

Skrevet
Den 26. mai 2016 at 15.24, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen forslag på guttenavn i samme sjangeren som Ragnar, Torstein, Sverre og Viljar?

Bjørnar, Snorre, Sturla, Eirik, Asgeir, Håvard, Egil, Torvald, Berg, Halvard, Gaute, Tarjei, Håkon, Ståle, Jostein, Ivar, Vegard, Øystein, Joar, Sveinar, Torbjørn, Vebjørn, Yme, Even :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om navnet Frøya? 

Ser at det er under 200 i Norge som heter det, noe som overrasket meg da jeg trodde det var et mer populært navn. Er det fint eller er det noe galt med det? 

Anonymkode: cba6f...f5f

Skrevet
Den 26. mai 2016 at 15.24, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen forslag på guttenavn i samme sjangeren som Ragnar, Torstein, Sverre og Viljar?

Steinar, Øyvind, Einar :rodmer:

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det er under 200 i Norge som heter det, noe som overrasket meg da jeg trodde det var et mer populært navn. Er det fint eller er det noe galt med det? 

Jeg syns det er kjempefint, og ønsker at det skal bli mer populært igjen. Kjenner kun éi jente som heter det, men familien hennes er fra Island, så det kan hende navnet er mer populært der. Jeg syns også det er fint at det kan internasjonaliseres til Freya når man er i utlandet. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor det ikke er mer populært enn det er.. kanskje sjokolademerket freia har litt skylda? 

• Liker 2
Skrevet
Den 26.5.2016 at 21.22, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Torjus? :)

Anonymkode: e1040...a33

Kjempefint! :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Nå blir sikkert dette fryktelig gjenkjennelig, men oldemoren til en venninne het Jakoba. Hun ble bare kalt Koba. Jeg klarer ikke bestemme meg for om det er kult eller rart. Lurer på hva dere synes? Har aldri hørt om noen andre som heter det!

Anonymkode: 7988e...240

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå blir sikkert dette fryktelig gjenkjennelig, men oldemoren til en venninne het Jakoba. Hun ble bare kalt Koba. Jeg klarer ikke bestemme meg for om det er kult eller rart. Lurer på hva dere synes? Har aldri hørt om noen andre som heter det!

Veldig vanskelig å uttale føler jeg. Skal det være trykk på O eller JA-koba? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Augusta?

Anonymkode: 2692b...7f4

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det var litt kult. Litt spesielt i forhold til min smak på navn, men absolutt et kult navn. Syns det er stilig at det er utenom det vanlige av jentenavn, men at det heller ikke er tatt helt ut av det blå på en måte. Koba var også et kult kallenavn. 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Augusta?

Vanligvis er jeg ikke noe fan av navn med en framtredende g-lyd, noe det jo blir med den "-gust"-stavelsen. Men jeg har begynt å få sansen for akkurat guttenavnet August, og jeg syns faktisk at Augusta ble et pent jentenavn. Jeg syns ikke at det er noe mindre feminint enn Aurora eller Agatha egentlig. Et pent og feminint (og samtidig ikke for feminint) jentenavn :)

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Verena skrev:

Jeg syns det var litt kult. Litt spesielt i forhold til min smak på navn, men absolutt et kult navn. Syns det er stilig at det er utenom det vanlige av jentenavn, men at det heller ikke er tatt helt ut av det blå på en måte. Koba var også et kult kallenavn. 

Vanligvis er jeg ikke noe fan av navn med en framtredende g-lyd, noe det jo blir med den "-gust"-stavelsen. Men jeg har begynt å få sansen for akkurat guttenavnet August, og jeg syns faktisk at Augusta ble et pent jentenavn. Jeg syns ikke at det er noe mindre feminint enn Aurora eller Agatha egentlig. Et pent og feminint (og samtidig ikke for feminint) jentenavn :)

Synes forøvrig at Verena er at dødsfint navn!

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes forøvrig at Verena er at dødsfint navn!

Tusen takk, og jeg er helt enig :fnise: jeg har det fra en navnenettside som heter behindthename.com da jeg spurte i forumet der om hva de syntes om navnet Vera, og da var det ei som skrev at hun foretrakk Verena :) tror at jeg selv foretrekker Vera på et barn, men jeg syntes at Verena kunne være morsomt å bruke som brukernavn eller f.eks. på sims eller i en fortelling :)

Skrevet
Den ‎26‎.‎05‎.‎2016 at 21.22, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Torjus? :)

Anonymkode: e1040...a33

Gammeldags og gubbete. Tror det er Tor- som gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎23‎.‎05‎.‎2016 at 13.53, Verena skrev:

Er ennå ikke gravid (har ikke kjæreste heller så..), men er en navnenerd som elsker å fundere på navn. Så jeg lurer på.. 

Syns dere navnet Violet kan fungere på norsk? Eller blir det for rart? Tenker da at det blir trykk på i-en, nesten som på engelsk. Det er altså "vaiolet" på engelsk, mens på norsk blir det mer rett frem "Violet". Blir det for rart på norsk med "-et"-endingen? Er det kanskje bedre med Viola? Men i Viola blir trykket lagt mer på o-en, så det blir ganske annerledes, men likevel forbundet med Violet. Hva syns dere? 

Violet blir ikke bra på norsk. Men Viola er pent!

Den ‎23‎.‎05‎.‎2016 at 19.28, AnonymBruker skrev:

Alva, Eah, Iben, Emmelie, Nova, Lykke, Caspian?

Anonymkode: 4d3ba...0c5

Alva og Lykke

Den ‎24‎.‎05‎.‎2016 at 20.40, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Evald til en liten gutt?

Anonymkode: 1df73...641

Stort NEI! Evald er oldefar!

Den ‎24‎.‎05‎.‎2016 at 20.48, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Eldrid (uttales Eldri)? Er det bare jeg som liker det? :) 

Anonymkode: fed68...5ff

Fryktelig!

Den ‎24‎.‎05‎.‎2016 at 22.38, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om Tobias? 

Anonymkode: 22444...451

Oppbrukt!

Den ‎26‎.‎05‎.‎2016 at 15.24, AnonymBruker skrev:

Ståle, Yngve, Eilert, Vebjørn, Tormod, Albert

Den ‎29‎.‎05‎.‎2016 at 21.49, AnonymBruker skrev:

Stygt. Liker ikke F eller øy i navn.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kult navn å føre videre, om enn bare som mellomnavn :-)

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Augusta?

Synes jeg hører trøndere som roper "Øggestaaaaa!" Nei, nei og nei.

Anonymkode: ba912...6af

AnonymBruker
Skrevet

Kåre-Bertil er fint, kommer til å bli mye brukt fremover :)

Anonymkode: a569f...37d

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke navn assosierer dere med sterke kvinner? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke navn assosierer dere med sterke kvinner? 

Tyra

Astrid

Frøya

Ingeborg

Agnes

Eira

Anonymkode: 15008...b0d

• Liker 2
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet
Den Thursday, March 10, 2016 at 12.03, Xavana skrev: