Gå til innhold

Lady KA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, man kan mene hva man vil om bloggerne men de lever i et stort personlig press. De lever av å fortelle om seg selv, sitt liv og ikke minst utseende. Alle toppbloggerne er slanke og pene, og bruker sannsynligvis mye tid og energi for å se såpass bra ut. Til alle døgnets tider. Og i tillegg skal dette vedlikeholdes på hvert innlegg opp til tre ganger om dagen. De får masse negativ hets rettet mot seg hver eneste dag. Forstår godt at de blir utbrent først psykisk, så stopper kroppen å fungere.

Tror nok din jobb i kantina på ungdomskolen eller i kasse på g-sport (eller hvor du jobber) blir som en ferie i forhold. Men lett å sitte å gulpe opp slikt vås du kommer med.

Anonymous poster hash: f3754...bdc

Apropos gulp og vås: er ikke denne problematikken ganske kjent for dagens ungdom? Tror du ikke også andre, som ikke nødvendigvis kan titulere seg som "blogger" i arbeidstittelen, føler press om å være tynn og pen?

Hvordan tror du dagens tenåringer opplever presset rundt antall likes og followers på facebook og instagram?

At lady KA, FF, eller Lene Orvik har valgt noe så intetsigende som "blogger" som yrkestittel, fult viten om at hovedinntektskilden da kommer fra reklameannonser for typisk klær eller sminkeprodukter, er vel voksne selvstendige valg?

Merker jeg lurer på hvilken generasjon du er, som synes så synd på disse stakkars bloggerne som lever under dette kropps og utseende-presset. Ikke minst hvilken bygd du er fra, som er vant til at folk som jobber i kantina på ungdomsskolen eller kassa på g sport ikke kjenner på denne problematikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

om hun har tatt bildene med selvutløser bryr jeg meg fint lite om. Det er da virkelig ikke noe å bry seg om.

Er jo ikke selve selvutløseren som var morsomt, mem hvordan hun ville at det skulle framstå som hun ble vekket på sengen med muffins og ballonger, når hun i virkeligheten har bakt og blåst opp ballonger selv :P

Anonymous poster hash: 5eaed...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Topptur" til Den omvendte båt? Tror det er første gang jeg har hørt det... En vanlig, koselig, søndagstur er det nok heller, i et ganske rolig tempo når de har klart å bruke seks timer. Hvorfor ikke si det som det er? Hvorfor må det alltid være så fancy...

Anonymous poster hash: f1563...eb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Topptur" til Den omvendte båt? Tror det er første gang jeg har hørt det... En vanlig, koselig, søndagstur er det nok heller, i et ganske rolig tempo når de har klart å bruke seks timer. Hvorfor ikke si det som det er? Hvorfor må det alltid være så fancy...

Anonymous poster hash: f1563...eb4

Enig! Hun fremstilte det som om det var en kjempelang tur. Har hatt mange søndagsturer dit både med og uten småbarn, aldri vært noe problem. Kjempefin tur, men langt fra noen "topptur".

Anonymous poster hash: 8a944...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gjennskinnet på bursdagsballongen ser man konturen av et menneske. Altså må noen ha tatt bilde, ikke selvutløser

Anonymous poster hash: d9e5a...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

True story!

Jeg gikk dit da jeg var høygravid.. Ingen topptur nei.

Enig! Hun fremstilte det som om det var en kjempelang tur. Har hatt mange søndagsturer dit både med og uten småbarn, aldri vært noe problem. Kjempefin tur, men langt fra noen "topptur".

Anonymous poster hash: 8a944...609

Anonymous poster hash: ff51c...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I gjennskinnet på bursdagsballongen ser man konturen av et menneske. Altså må noen ha tatt bilde, ikke selvutløser

Anonymous poster hash: d9e5a...fea

Hvor da mener du? Ser det ikke... Hvilket av bildene?

Anonymous poster hash: 5eaed...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gjennskinnet på bursdagsballongen ser man konturen av et menneske. Altså må noen ha tatt bilde, ikke selvutløser

Anonymous poster hash: d9e5a...fea

Hvor da mener du? Ser det ikke... Hvilket av bildene?

Anonymous poster hash: 5eaed...e07

:riste:

Dere er gærne.

Anonymous poster hash: 5565e...d63

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, man kan mene hva man vil om bloggerne men de lever i et stort personlig press. De lever av å fortelle om seg selv, sitt liv og ikke minst utseende. Alle toppbloggerne er slanke og pene, og bruker sannsynligvis mye tid og energi for å se såpass bra ut. Til alle døgnets tider. Og i tillegg skal dette vedlikeholdes på hvert innlegg opp til tre ganger om dagen. De får masse negativ hets rettet mot seg hver eneste dag. Forstår godt at de blir utbrent først psykisk, så stopper kroppen å fungere.

Tror nok din jobb i kantina på ungdomskolen eller i kasse på g-sport (eller hvor du jobber) blir som en ferie i forhold. Men lett å sitte å gulpe opp slikt vås du kommer med.

Anonymous poster hash: f3754...bdc

Tull! De kan da vel sminke seg og kle seg pent i forskjellige outfits for å knipse 3-4 ootd ila et par timer. Hva vet vel leserne om bloggeren ligger I sofaen på en onsdag og legger ut bildene hun tok på søndag? En stor del av jobben deres består av mail/blogg/avtaler som de kan gjøre i koseklær i sofaen. En komfort de fleste av oss ikke har.

Jeg er ca. på samme alder som disse jentene, og hverdagen min består av fulltids studie med mye obligatorisk oppmøte samt praksis. I tillegg jobber jeg 50% på sykehus hvor jeg er heldig hvis jeg får gå på do ila 8 timer. Jeg står opp 5 når jeg skal på tidligvakt, og er så forfengelig at jeg liker å både dusje og sminke meg før jobb eller skole. Ordne håret gjør jeg jammen en gang i blant, og steller negler, skrubber hud, og alt dette andre de kaller jobb. Trening og kafébesøk skjer på fritiden. Men slik er det vel for de fleste av oss? For det om jeg ikke får betalt for å se velstelt og "pen" ut, så bruker jeg tid på det likevel. Det er ikke noe unikt for en blogger å ta seg en treningsøkt eller å file neglene? Og jeg er blant de heldige,for jeg elsker jobben min og studiet, og syns det er greit å bruke så mye tid på det. Ikke har jeg barn heller, så min fritid er MIN tid heldigvis. Men ikke kom her og si at de har det travelt og stressende, når halve jobben deres er det samme som vi andre også gjør hver eneste dag, og resten kan gjøres i sofakroken.

Anonymous poster hash: 6a83a...09e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! De kan da vel sminke seg og kle seg pent i forskjellige outfits for å knipse 3-4 ootd ila et par timer. Hva vet vel leserne om bloggeren ligger I sofaen på en onsdag og legger ut bildene hun tok på søndag? En stor del av jobben deres består av mail/blogg/avtaler som de kan gjøre i koseklær i sofaen. En komfort de fleste av oss ikke har.

Jeg er ca. på samme alder som disse jentene, og hverdagen min består av fulltids studie med mye obligatorisk oppmøte samt praksis. I tillegg jobber jeg 50% på sykehus hvor jeg er heldig hvis jeg får gå på do ila 8 timer. Jeg står opp 5 når jeg skal på tidligvakt, og er så forfengelig at jeg liker å både dusje og sminke meg før jobb eller skole. Ordne håret gjør jeg jammen en gang i blant, og steller negler, skrubber hud, og alt dette andre de kaller jobb. Trening og kafébesøk skjer på fritiden. Men slik er det vel for de fleste av oss? For det om jeg ikke får betalt for å se velstelt og "pen" ut, så bruker jeg tid på det likevel. Det er ikke noe unikt for en blogger å ta seg en treningsøkt eller å file neglene? Og jeg er blant de heldige,for jeg elsker jobben min og studiet, og syns det er greit å bruke så mye tid på det. Ikke har jeg barn heller, så min fritid er MIN tid heldigvis. Men ikke kom her og si at de har det travelt og stressende, når halve jobben deres er det samme som vi andre også gjør hver eneste dag, og resten kan gjøres i sofakroken.

Anonymous poster hash: 6a83a...09e

Jeg er enig med deg, men likevel syntes jeg innleggene dine lyser litt av sjalusi og irritasjon over at bloggere kan sitte i joggeklær og jobbe. Føler at dette blir litt som å klage på el-bilene, alle vet at slik klaging kun grunner i missunelse. Ikke misforstå, jeg tror ikke du er sjalu på bloggeren som person, men klart det er irriterende å tenke på at disse jentene tjener fire ganger så mye som oss som har en "ekte" jobb.

Når det er sagt kan du bare trøste deg med at å være blogger er utrolig pinlig. Bare se for deg å sitte i familieselskap med svigers hvor de spør hva du jobber med og du må svare "eh jeg blogger". Eller hva med foreldrene til disse bloggerne som møter en gammel bekjent på butikken og blir spurt om hvordan søte Anna har det, og mor må svare "joa, hun begynte aldri å studere, men hun har en populær blogg da". Og ikke minst, bare tenk hvor jævlig kjipt det er å heeeele tiden må drasse rundt på det jævla kameraet og hele tiden spørre randoms om "gidder du å ta et bilde av meg?".

Anonymous poster hash: d7af8...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, man kan mene hva man vil om bloggerne men de lever i et stort personlig press. De lever av å fortelle om seg selv, sitt liv og ikke minst utseende. Alle toppbloggerne er slanke og pene, og bruker sannsynligvis mye tid og energi for å se såpass bra ut. Til alle døgnets tider. Og i tillegg skal dette vedlikeholdes på hvert innlegg opp til tre ganger om dagen. De får masse negativ hets rettet mot seg hver eneste dag. Forstår godt at de blir utbrent først psykisk, så stopper kroppen å fungere.

Tror nok din jobb i kantina på ungdomskolen eller i kasse på g-sport (eller hvor du jobber) blir som en ferie i forhold. Men lett å sitte å gulpe opp slikt vås du kommer med.

Anonymous poster hash: f3754...bdc

Så hva stopper disse bloggerne fra å få seg jobb i kantine eller G-sport da hvis det er "som en ferie"?

Man kan si mye om bloggere, men noen stakkars ofre er de ikke, slik du prøver å framstille dem.

Ingen tvinger dem til å drive med det de gjør, de søker selv oppmerksomhet rundt seg og sin person. De er også klar over konsekvensene ved å være en kjent blogger, så sutring blir for dumt.

Anonymous poster hash: a464e...b43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvinger dem til å drive med det de gjør, de søker selv oppmerksomhet rundt seg og sin person. De er også klar over konsekvensene ved å være en kjent blogger, så sutring blir for dumt.

Anonymous poster hash: a464e...b43

Nettopp! KA er jo den mest sutrete av dem alle, og eldre enn mange av de andre toppbloggerne, (mammatilmichelle, Andrea B, Eirin Kristiansen osv) alikevel oppfører hun seg desidert barsligst (på bloggen). Hun kommer til å få granatsjokk den dagen hun må studere eller ta en annen jobb. Plutselig vil hun se at det ikke er så mye fritid da heller gitt..

Anonymous poster hash: 65990...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, man kan mene hva man vil om bloggerne men de lever i et stort personlig press. De lever av å fortelle om seg selv, sitt liv og ikke minst utseende. Alle toppbloggerne er slanke og pene, og bruker sannsynligvis mye tid og energi for å se såpass bra ut. Til alle døgnets tider. Og i tillegg skal dette vedlikeholdes på hvert innlegg opp til tre ganger om dagen. De får masse negativ hets rettet mot seg hver eneste dag. Forstår godt at de blir utbrent først psykisk, så stopper kroppen å fungere.

Tror nok din jobb i kantina på ungdomskolen eller i kasse på g-sport (eller hvor du jobber) blir som en ferie i forhold. Men lett å sitte å gulpe opp slikt vås du kommer med.

Anonymous poster hash: f3754...bdc

Jeg støtter deg i at bloggerne nok føler at de lever under et stadig press - men å komme og si at "vanlige" jobber blir som en ferie i forhold? PISSPREIK.

Anonymous poster hash: 4ab7d...f6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hinkelpinkel

Altså, man kan mene hva man vil om bloggerne men de lever i et stort personlig press. De lever av å fortelle om seg selv, sitt liv og ikke minst utseende. Alle toppbloggerne er slanke og pene, og bruker sannsynligvis mye tid og energi for å se såpass bra ut. Til alle døgnets tider. Og i tillegg skal dette vedlikeholdes på hvert innlegg opp til tre ganger om dagen. De får masse negativ hets rettet mot seg hver eneste dag. Forstår godt at de blir utbrent først psykisk, så stopper kroppen å fungere.

Tror nok din jobb i kantina på ungdomskolen eller i kasse på g-sport (eller hvor du jobber) blir som en ferie i forhold. Men lett å sitte å gulpe opp slikt vås du kommer med.

Anonymous poster hash: f3754...bdc

Haha! Blogger du selv? Kan iallefall garantere deg at min jobb ikke er som en ferie :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, men likevel syntes jeg innleggene dine lyser litt av sjalusi og irritasjon over at bloggere kan sitte i joggeklær og jobbe. Føler at dette blir litt som å klage på el-bilene, alle vet at slik klaging kun grunner i missunelse. Ikke misforstå, jeg tror ikke du er sjalu på bloggeren som person, men klart det er irriterende å tenke på at disse jentene tjener fire ganger så mye som oss som har en "ekte" jobb.

Når det er sagt kan du bare trøste deg med at å være blogger er utrolig pinlig. Bare se for deg å sitte i familieselskap med svigers hvor de spør hva du jobber med og du må svare "eh jeg blogger". Eller hva med foreldrene til disse bloggerne som møter en gammel bekjent på butikken og blir spurt om hvordan søte Anna har det, og mor må svare "joa, hun begynte aldri å studere, men hun har en populær blogg da". Og ikke minst, bare tenk hvor jævlig kjipt det er å heeeele tiden må drasse rundt på det jævla kameraet og hele tiden spørre randoms om "gidder du å ta et bilde av meg?".

Anonymous poster hash: d7af8...29f

Jeg skulle gjerne ha tjent 100.000 i måneden som 22-åring.

Men i det lange løpet er det jeg som tjener på det, mtp på utdannelse og ordentlig referanser fra seriøse, anerkjente selskaper som jeg har vært ansatt i. For meg er det verdt langt mer enn å ha skyhøy inntekt i noen få år.

Mange av bloggerne har ikke fullført videregående engang, og til tross for enkelte som har kjøpt leilighet... Hvordan er inntekten deres om 10 år? Føler for at min egen inntekt om ti år er langt mer forutsigbar.

Anonymous poster hash: 4a1c3...c05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, man kan mene hva man vil om bloggerne men de lever i et stort personlig press. De lever av å fortelle om seg selv, sitt liv og ikke minst utseende. Alle toppbloggerne er slanke og pene, og bruker sannsynligvis mye tid og energi for å se såpass bra ut. Til alle døgnets tider. Og i tillegg skal dette vedlikeholdes på hvert innlegg opp til tre ganger om dagen. De får masse negativ hets rettet mot seg hver eneste dag. Forstår godt at de blir utbrent først psykisk, så stopper kroppen å fungere.

Tror nok din jobb i kantina på ungdomskolen eller i kasse på g-sport (eller hvor du jobber) blir som en ferie i forhold. Men lett å sitte å gulpe opp slikt vås du kommer med.

Anonymous poster hash: f3754...bdc

Du får virkelig beklage, men jeg evner ikke å føle så mye som et gram sympati. Det er ingen, INGEN som har tvingt noen av dem til å dolle seg opp dag ut og dag inn for å kunne bli tatt flere hundre bilder av, for så å sitte å pirke og redigere de tre de skal ha i et gitt innlegg. Kom ikke her å fortell meg at det der kan kalles jobb, og at det er et press og stakkars osv. Det er bare å slutte. Men lønna er for god, vet du. Hvis du går litt bakover i arkivet til F eks Kristina Andersen, så vil du finne et innlegg der hun priser seg lykkelig for å være blogger, og skal ALDRI slutte.

Jeg fatter ikke hvorfor det er synd på noen pga noe de har lagt opp til selv? Hvis du er så sliten, sjuk, utbrent og lei, ikke greier å ha en vanlig jobb, ikke greier å fullføre videregående eller hva det nå er, så ta grep om ditt eget liv og endre på noe da! Kanskje det betyr at du ikke kan handle vesker for flerfoldige tusen mer, men da velger du selv hva som er viktigst. Og vi ser vel alle hva de fleste faktisk MENER er viktigst?

Takk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"I dag har jeg hatt en travel dag"... Vært hos hudpleiesalongen og hatt hjemmekontor på cafe + en spinningstime.. Ja, det var en travel dag :laugh:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...