Gå til innhold

Når vinningen går oppi spinningen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært usedvanlig flink til å spare siden semesterstart, smurt matpakker, unngått kafeer og restauranter så langt det lar seg gjøre, samt innført shopping forbud. Men i slutten av forrige uke ble jeg syk, og har måtte kjøpe en del medisiner, salver og lignende, samt gått til legen og tatt en del prøver. Alt dette har kostet meg over 1000 kr, det tilsvarer den summen jeg har spart på å holde meg unna småting og fornøyelser, nevnt ovenfor. Er det ikke utrolig demotuverende? Det er som om høyere makter ikke vil at jeg vil spare penger. Nå ønsker lufter jeg litt frustrasjon, men har jeg ikke rett i at det er utrolig irriterende?

Anonymous poster hash: 2642f...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, det føles kjipt, men vinningen har jo ikke gått opp i spinningen. Hadde du ikke spart hadde du jo vært i en verre økonomisk situasjon nå. God bedring og keep up the good work :)

Anonymous poster hash: 0fe1a...780

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på hvor irriterende det hadde vært hvis du hadde vært av typen som bruker alt og ikke sparer noe. Da hadde du risikert å måtte ta låne penger for å kjøpe medisiner. ;)

Er det ikke flott at du har spart slik at når det kommer uforutsette utgifter så har du penger til å betale uten at det går utover resten av måneden? :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på hvor irriterende det hadde vært hvis du hadde vært av typen som bruker alt og ikke sparer noe. Da hadde du risikert å måtte ta låne penger for å kjøpe medisiner. ;)

Er det ikke flott at du har spart slik at når det kommer uforutsette utgifter så har du penger til å betale uten at det går utover resten av måneden? :)

Jeg er selvfølgelig enig der, men det er likevel litt surt at alt det man har spinket og spart på i 4 uker, blir brukt opp på noen få dager.

TS

Anonymous poster hash: 2642f...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker er ikke akkurat lenge å spare da, og det der er jo hele poenget med å spare; å ha til krisesituasjoner.



Anonymous poster hash: 0cb32...576
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bruke fire uker som referanse for et helt liv. Dessuten har du jo nå sett nøyaktig hvorfor det er lurt å spare, selv om det kanskje ikke monner noe særlig pga lite penger inn. Men det er da det er virkelig viktig å legge til sides noe, for det er nettopp da selv et legebesøk kan velte budsjettet.

Ta dette fra en som i studietiden knapt nok hadde pengene inne på konto før de var borte igjen. Øl, kafebesøk og genseren du bare MÅ ha blir ganske så dyre greier når rentene på lånet begynner å løpe. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...