Gå til innhold

Er du heterofil, bifil eller homofil?


Gjest Hummels

  

83 stemmer

  1. 1. Hva er du?

    • Hetrofil
      50
    • Homofil
      10
    • Bifil
      23


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Biseksuell. Tenner på jenter seksuelt og elsker å ha sex med jenter men kunne aldri ha Vært kjæreste med en jente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biseksuell. Tenner på jenter seksuelt og elsker å ha sex med jenter men kunne aldri ha Vært kjæreste med en jente.

Topp trekantmateriale med andre ord. :lur::plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig heterofil. Kunne aldri prøvd noe annet.

Samme her. Som er definisjonen på heterofil, i motsetning til de som sier "hetero, men ditt og datt".

Anonymous poster hash: a6324...069

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man være noe i det hele tatt? Trenger ikke noe merkelapp jeg :)



Anonymous poster hash: 818b8...479
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Som er definisjonen på heterofil, i motsetning til de som sier "hetero, men ditt og datt".

Anonymous poster hash: a6324...069

Da skal jeg irritere deg litt kjenner jeg! For jeg er heterofil, men har fortsatt vært med jenter :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heterofil, selv om jeg har kost med begge kjønn :)

Har hatt seksuelle leker med jenter både alene og sammen med gutter, men er heterofil :)

Vel, er vel egentlig heterofil. Men har vært bortpå det samme kjønn enkelte ganger. :)

Dere er bifile, og ikke heterofil.

Anonymous poster hash: c10f8...a39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hovedsakelig forelsket meg i menn og vært sammen med menn, men et par ganger har jeg truffet kvinner som har vært helt spesielle og falt for dem. Tenker at personlighet er viktigere enn kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg irritere deg litt kjenner jeg! For jeg er heterofil, men har fortsatt vært med jenter :danse:

Du irriterer meg ikke, jeg bare konstaterer at heterofile ikke er interessert i samme kjønn på noe vis :)

Anonymous poster hash: a6324...069

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heterofil er heterofil. Det er ikke noe som heter "heterofil, men...". Da er man bifil. Ingenting galt i det, men virker som om mange ikke forstår begrepene. Heterofil/heteroseksuell, bifil/biseksuell og homofil/homoseksuell er ikke ulike begreper - om ordet slutter på -fil eller -seksuell er det samme, det er synonymer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

går du etter 11-14 åringer????

Anonymous poster hash: bc94a...a17

Nei, jeg legger lokk på mine seksuelle drifter, men det har hendt at jeg har hatt meg med 16-åringer.

Anonymous poster hash: 7514d...3b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som er så bastant sikker på at det ikke er "lov" til å være heterofil, men...

Ta en titt på denne. Verden er ikke bare sort/hvit. Følelser og seksualitet har en mye større fargeskala enn som så.

Fifty shades of gay:

Dessuten, hva hendte med retten til å definere seg selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heterofil er heterofil. Det er ikke noe som heter "heterofil, men...". Da er man bifil. Ingenting galt i det, men virker som om mange ikke forstår begrepene. Heterofil/heteroseksuell, bifil/biseksuell og homofil/homoseksuell er ikke ulike begreper - om ordet slutter på -fil eller -seksuell er det samme, det er synonymer.

Egentlig ikke. Jeg er vant med at det skilles mellom bifil og biseksuell. Noe a la dette:

Bilfili vs. biseksualitet[rediger | rediger kilde]

I akademiske sammenhenger har det vært gjort forsøk på å skille mellom bifili og "biseksualitet". Førstnevnte viser da til en tiltrekning basert på kjærlige/romantiskefølelser, mens sistnevnte dreier seg om en ren seksuell tiltrekning. I dagligtalen brukes uttrykkene ofte om hverandre. Skillet mellom bifili og biseksualitet kan bidra til en bedre selvforståelse hos noen, mens andre finner det unødvendig å skille mellom de to begrepene for å forstå seg selv i forhold til andre. En mulig forklaring på dette kan være at de føler seg tiltrukket av begge kjønn både romatisk og seksuelt.

Ett kjønn som tiltrekker mer[rediger | rediger kilde]

I mange tilfeller er bifile mer tiltrukket av det ene kjønnet enn det andre. Folkehelseinstituttet har i denne sammenheng, i tillegg til den tradisjonelle kategoriseringen i heterofili, homofili og bifili, også benyttet kategoriseringene 1) "heterofil" med visse homofile/lesbiske innslag, 2) "homofil"/"lesbisk" med visse heterofile innslag og 3) "usikker", selv om svært få oppgir disse kategoriseringene som sin legning.[1]

Kilde: allvitende Wikipedia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kategorisere meg som heterofil.. har hverken kysset eller gjort noe annet med en jente før.

.... men, jeg tror at vi mennesker innerst inne er hverken/eller. Man kan se på seg selv som f.eks. hetero, men så finnes det "den ene personen" av samme kjønn som man bare er totalt tiltrukket av og oppslukt av, noe man ikke kan forklare, og dermed havner man plutselig i en kategori som "bifil" . Dette er bare hypotetisk sett noe jeg tror.

Jeg har et søskenbarn som er lesbisk og hun er sammen med en jente som var "hetero" og aldri hadde hverken gjort eller tenkt på å gjøre noe med en annen jente, før hun traff søskenbarnet mitt! De har nå vært sammen i 3 år og er som skapt for hverandre. Denne damen har sagt at før hun ble ilag med søskenbarnet mitt ville hun ikke engang ha kategorisert seg som bifil, for hun hadde aldri i sitt liv vært tiltrukket av andre kvinner, på den måten, Men da hun ble kjent med søskenbarnet mitt og de ble venner så bare klaffet det perfekt og det tok 2 år med refleksjoner og skikkelig soul-searching før hun bestemte seg for å bli i et forhold med søskenbarnet mitt og hun sa det var en av de merkeligste avgjørelsene hun hadde tatt for hun tenkte "Skal jeg virkelig gå offentlig ut å være sammen med denne personen? jeg er jo hverken lesbisk eller bifil!"

altså... tror jeg vi har våre preferanser mtp. hva vi seksuelt er tiltrukket av, men så blir alle sansene og følelsene overstyrt av noe større og med fundamentalt når man møter den personen som bare passer deg perfekt, akkurat slik du er, og da har det ingenting med kjønn å gjøre... det er så mye mer! :)

Og folk i disse dager ser ut til å akseptere det i større grad, når det skjer i deres egen situasjon, enn de gjorde før... folk er veldig åpne til adopsjon nå til dags.

Endret av SnappleIsland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...