Gå til innhold

Snoking på telefon


Japp

Anbefalte innlegg

Jeg vil påstå at snoking strengt tatt er enda verre enn utroskap, et enda større svik. Det å ha sex med et annet menneske er i det minste noe som er styrt av "lyst", og egentlig er det litt primitivt hvordan vi vokter våre partneres seksualitet. Men det å snoke i noens mobiltelefon, facebook eller email, er å innvadere privatlivet til den personen man er ment å være nærmest, uten å ha blitt invitert til det. Jeg mener det er på nivå med å sniklese i noens private dagbok, som er en ytterst integritetsløs og respektløs handling. Utroskap er så klart også respektløst, dersom man først har lovet hverandre troskap, men ikke på nivå med å snoke i noens privatliv. Utroskap kunne jeg kanskje ha tilgitt, men ikke snoking.

Er du helt svimmel?

Anonymous poster hash: 6ab49...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på hvor mye damer deler seg imellom, er det greit med passord både på telefon og PC sånn sett. Så unngår man at både hun, vennene, tanta og lillesøster til de igjen får vite det. Pluss en tråd på KG da...

Anonymous poster hash: e1459...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor mister man retten til å ha så mye privatliv bare fordi man er i et forhold? Selv om man er to stykker, så betyr det vel ikke at den begge har krav på å vite hver minste lille tøttel av den andres tanker, ideer, kommunikasjoner med andre etc.

Har man så lite tillitt til et menneske at man må gå rundt å snoke i sakene deres, så burde man enten jobbe med sin egen paranoidhet eller bryte ut av forholdet.

Anonymous poster hash: e1459...d5a

Jeg sa ikke at man har krav på å vite hver minste tøttel av hverandres tanker, ideer, kommunikasjoner osv., gjorde jeg vel?

Men om man er i et forhold må man kanskje regne med å dele litt mer av dette, enn om man er singel.

Selv du ville nok følt deg usikker om typen din chattet/sendte sms med andre i ett bankende, trenger ikke være paranoid for det. Og om han i tillegg var livredd for at du skulle se tlf/fb hans.

I et forhold der alt ser ut til å være ok, så blir det noe helt annet. Her snakket jeg om det motsatte.

Anonymous poster hash: 0e93b...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mye utroskap skjer nå via telefonen, og veldig få innrømmer det ut av det blå selv..

Så ja, jeg ser ingenting galt i å snoke, fordi det er den eneste måten å finne ut av sannheten på.



Anonymous poster hash: 878a7...291
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mye utroskap skjer nå via telefonen, og veldig få innrømmer det ut av det blå selv..

Så ja, jeg ser ingenting galt i å snoke, fordi det er den eneste måten å finne ut av sannheten på.

Anonymous poster hash: 878a7...291

Hvis man er så forbanna sikker på at partneren er utro så får man avslutte forholdet da, eller velge om man vil leve med det. Snoking er etter min mening ikke greit uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snoket på min samboers telefon fordi jeg fikk en følelse av at ting ble holdt skjult for meg.
Hun hadde plutselig alltid telefonen med seg, gikk ut av rommet for å tekste/prate og var generelt fjern.

Jeg spurte henne rett ut om det var noe som foregikk som hun ikke ville at jeg skulle vite om men det benektet hun. Oppførselen bare fortsatte og jeg gikk til det skritt å snoke på telefonen.

Oppdaget at hun var i ferd med å innlede et forhold til en fyr noe jeg ikke hadde hatt mulighet til å bevise uten å snoke. Er ikke stolt av snokingen men mener den var berettiget.



Anonymous poster hash: 8481d...821
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han surrer på mobilen eller åpner posten min, bryr jeg meg egentlig veldig lite om. Det verste han kan finne er 100 bilder av meg selv. Nå får jeg ikke særlige meldinger med sensitivt innhold, da jeg og vennene mine tar det når vi møtes eller ringes- skulle jeg fått det, hadde jeg nok slettet det fort uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke jeg heller, og låner gjerne ut pc, tlf ol til de jeg har eventuelt blitt sammen med.

Låner.

Litt respekt bør man uansett ha for hverandres saker.

Hvor mange er du sammen med da?

Anonymous poster hash: ffdec...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange er du sammen med da?

Anonymous poster hash: ffdec...2fd

Haha, er forlovet med ei, og hun holder, det kan jeg love. Nå skrev jeg i den forstand at de jeg eventuelt har blitt sammen med oppigjennom årene, ikke så mangedet, fint kunne lese og gå inn på mine ting.

Skjuler nada for dem, eller hun jeg er sammen med nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...