Gå til innhold

Foreldrene mine ble overtalt til å kjøpe støvsuger til 16.000!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom en kar på døren til foreldrene mine her forleden og skulle absolutt ha de til å kjøpe en fantastisk super støvsuger, som selvfølgelig ikke kunne måle seg med de man fikk kjøpe på elkjøp ol, til den nette sum av 16.000 kr. Hvem kjøper en støvsuger til den prisen?? Utnytte eldre, godtroende mennesker på det viset :P



Anonymous poster hash: d233f...a70
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi. Men man har vel angrerett på dørsalg. Jeg ville bedt dem revurdere dette. Angreretten skal såvidt jeg vet være utvidet dersom selger ikke leverte med angrerettsskjema.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett/har-jeg-angrerett

"Angreretten gjelder også hvis du handler for over 300 kroner et annet sted enn der selger har faste forretningslokaler, for eksempel ved dørsalg, postordre, messe, gatesalg og i home-party."



Anonymous poster hash: cbdfb...229
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldrene mine bet også på noe slikt, en madrass til vanvittige summer. De er jo voksne mennesker så det er i det store og hele opp til dem selv.

Ellers gjelder jo angreretten som nevnt over, så jeg ville nok anbefalt dem å returnere den.



Anonymous poster hash: e06b2...bea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor bet også på noe slikt en gang, jeg fikk returnert driten fortere enn svint!

Rart det der, man skulle tro at desto eldre man ble, desto smartere osv... Haha.



Anonymous poster hash: 77084...986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell dine foreldre at de har angrerett, 16k er en drøy pris for en støvsuger.



Anonymous poster hash: aba8e...d2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det var sentralstøvsuger der de skulle installere alt så var det vel en god pris. :fnise:



Anonymous poster hash: 42d17...2ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt de ikke ble lurt. 16000 for en skikkelig støvsuger levert på døren, er en ok pris.



Anonymous poster hash: 841f6...a0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, selger brukte vel triksene sine for å vise hvor mye støv som kom i filter osv.ET SKITTENT TRIKS.

Støvsuger til 16000 halleluja. Du får en god støvsuger til langt mindre pris på Elkjøp

Returner den.

Ikke lenge siden en som fikk solgt en slik til ei på 90 år.



Anonymous poster hash: 5cf4e...d6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Merke og modell? Det finnes støvsugere som er verdt 16000. Men de er mest egnet for småbarnsfamilier med mye tepper og ork til støvsuging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytt angreretten. Hadde en støvsugerselger her for noen mnd siden, rundt 16 000 for den også. Jeg opplyste han om at til vårt bruk (laminat i hele huset, 2 store flosstepper og resten små ryer) så klarer vi oss utmerket med vår aeg fra elkjøp til 1500 kr. Rundt regnet en levetid på minimum3-4 år pr støvsuger så kan vi slite ut ca 10 stk på 40 år før vi kommer opp i 16 laken. Så hvis han ikke kunbe gi oss en skriftlig garanti på at denne varer i minimun 40 år var vi ikje interessert. Da ble det stille i fjøset....

Anonymous poster hash: 20a45...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at det er så vanskelig, det er bare å svare nei dersom man ikke er interessert. Støvsuger til 16K er det nok få som behøver til hjemmebruk, men det finnes faktisk så dyre støvsugere. Så får hver enkelt vurdere selv om man syntes det er verdt det.



Anonymous poster hash: 781b4...48e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har en støvsuger til drøyt 20.000. Den suger både vått og tørt, og er (ifølge min mor) en livsnødvendighet med alle teppegulvene de har i huset.

Hver sin lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg skjønner heller ikke hva som er galt med å faktisk tjene penger på produkter her i landet. At det er et visst marked for dyrere husholdsprodukter er bra, dersom vi alle kjøpte billig dritt fra lavkostland så ville det ikke vært noen som har jobb igjen i Norge. Men pipen vil få en annen lyd når de digitale løsningene blir så gode at en inder kan gjøre langt de fleste "middelklasse" kontorjobber til 1/3 av prisen...



Anonymous poster hash: 781b4...48e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ble overtalt" hehe, man vet vel om man ønsker og trenger å kjøpe en støvsuger til 16 tusen eller ikke. Merkelig hvordan folk gjør seg til offer for alt og enhver.



Anonymous poster hash: 48e60...5de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ble overtalt" hehe, man vet vel om man ønsker og trenger å kjøpe en støvsuger til 16 tusen eller ikke. Merkelig hvordan folk gjør seg til offer for alt og enhver.

Anonymous poster hash: 48e60...5de

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånne selgere er ufattelig sleipe og flinke til å overtale folk. Noen venner av meg kjøpte nettopp et kasserollesett til 50.000 eller noe sånt, de hadde vel neppe gjort det hvis ikke han som solgte det hadde greid å overtale dem om at de omtrent var livsnødvendige.

Anonymous poster hash: 2901f...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne selgere er ufattelig sleipe og flinke til å overtale folk. Noen venner av meg kjøpte nettopp et kasserollesett til 50.000 eller noe sånt, de hadde vel neppe gjort det hvis ikke han som solgte det hadde greid å overtale dem om at de omtrent var livsnødvendige.

Anonymous poster hash: 2901f...f64

Hver sine prioriteringer sier nå jeg, tenk hvor mange restaurant besøk det kunne ha blitt!

Anonymous poster hash: 48e60...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden var dørselgere veldig vanlig og solgte gode varer. Slik er det dessverre ikke i dag, men det er det dessverre ikke alle eldre som har fått med seg.



Anonymous poster hash: 72d9b...9be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...