Gå til innhold

Splitte opp et par?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, jeg kan svare deg av erfaring.. Eksen til min nåværende samboer prøvde noe lignende etter at vi ble sammen, selv om det hadde vært slutt mellom dem i nærmere 5 år. Hun ringte meg å skjelte meg ut fordi jeg oppførte meg så dårlig mot ham. Jeg sa dette til samboeren min og når han tok det opp med henne ble hun liksom kjempesåret over at han kunne tro noe sånt om henne. Hun påsto at jeg løy fordi jeg ville ødelegge forholdet deres. At det var jeg som var problemet, at ingen av vennene hans likte meg, at jeg baksnakket han til andre, and the list goes on. Sambo skjønte at dette ikke stemte bla. fordi de hadde få felles bekjente, og de som var felles hadde godt inntrykk av meg. I tillegg hadde ikke jeg og hun noen bekjente så hvor hadde hun fått fra at jeg baksnakket ham?

For å gjøre en laaang historie kort; han har kuttet all kontakt med henne etter at hun gjentatte ganger prøvde å splitte oss, og nå har de ikke snakket på nærmere 1 år.

Som en sa lenger oppe; sjansen for å bli avslørt er veldig stor. Og det kan få en helt annen avslutning enn du ønsker.



Anonymous poster hash: 5e1e0...7d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde det å ta hevn var noe noen gjorde i ungdomstiden ikke når de var nærmere 40. Ærlig sagt ts. Hvorfor gidder du å synke så lavt? Hva får du ut av det? Antageligvis ingenting men heller en eks som aldri vil ha noe med deg å gjøre igjen noensinne. Er det verdt det?

Det virker som dere hadde et veldig bittert brudd og jeg forstår det er vondt og at du elsker han fortsatt. Men om du virkelig elsker han så ønsker du også at han skal være lykkelig. Kanskje ikke nå med noen andre.. men med tiden vil du nok ønske han det.

Men hvor lenge var dere sammen og hvorfor ble det slutt mellom dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det rett som det er. Drittkjerring!

Finnes ikke noe verre enn plagsomme ekskjerringer som prøver å ødelegge forhold.

Du blir uansett bare å dra eksen din lengre vekk fra deg, og dama vil ikke fordra deg og muligens gjøre det hun kan for å gjøre ting surt for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kynisk ut, I KNOW. Men, det har seg sånn at min eks, som jeg fremdeles er forelsket i, har fått seg en ny dame bare uker etter at han gjorde det slutt med meg.

Jeg er selvsagt sjalu og bitter, og såret.

Jeg vet ikke hvem hun er, og lurer på hvordan jeg skal klare det? Noen har noen tips til hvordan finne ut hvem en ukjent dame er man aldri har sett - kun vet alderen på?

Uansett, jeg har lyst til å fremstille det som om hun er utro eller prøver på noe i den retning, da jeg vet min eks er veldig imot slikt.

Noen som har prøvd seg med slik hevn, og hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: f3afd...d65

Tror det er et bedre forslag for alle (deg selv spesielt) om du går i terapi og får behandlet disse tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kynisk ut, I KNOW. Men, det har seg sånn at min eks, som jeg fremdeles er forelsket i, har fått seg en ny dame bare uker etter at han gjorde det slutt med meg.

Jeg er selvsagt sjalu og bitter, og såret.

Jeg vet ikke hvem hun er, og lurer på hvordan jeg skal klare det? Noen har noen tips til hvordan finne ut hvem en ukjent dame er man aldri har sett - kun vet alderen på?

Uansett, jeg har lyst til å fremstille det som om hun er utro eller prøver på noe i den retning, da jeg vet min eks er veldig imot slikt.

Noen som har prøvd seg med slik hevn, og hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: f3afd...d65

At det går an å synke så lavt. Har du ingen selvrespekt og verdighet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...Og du lurer på hvorfor denne mannen ikke vil være sammen med deg ?

Støtter forslaget om å skaffe hjelp. Det trenger du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Hmmm, det var altså han som gjorde det slutt med deg. Hvor i all verden er logikken i at han skal ombestemme seg og ville ha deg tilbake dersom du begynner å lage drama og oppføre deg som en ungdomsskoleelev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å tenke dette, en annen ting er å gjøre det i virkeligheten. Det sier mye om en person!

Vær bedre enn dette! En sånn handling reduserer deg til en skikkelig drittkjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei. Hold deg unna forholdet deres. Hvorfor ønsker du å påføre et uskyldig menneske smerte? Hun har ikke gjort deg noe? Skal hun måtte lide, bare fordi du lider?

Hvis du tenker litt på dette, så tror jeg du forstår hvor galt dette er. Hvis ikke, så bør du snakke med noen. Enten venner eller profesjonelle. Det er ikke sunt eller riktig å gå rundt å fundere på ting som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis ryggrad, ha respekt for deg selv og gå videre. Ingen grunn til hevn, du gjør det bare verre for deg selv. Og hva vil du oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kynisk ut, I KNOW. Men, det har seg sånn at min eks, som jeg fremdeles er forelsket i, har fått seg en ny dame bare uker etter at han gjorde det slutt med meg.

Jeg er selvsagt sjalu og bitter, og såret.

Jeg vet ikke hvem hun er, og lurer på hvordan jeg skal klare det? Noen har noen tips til hvordan finne ut hvem en ukjent dame er man aldri har sett - kun vet alderen på?

Uansett, jeg har lyst til å fremstille det som om hun er utro eller prøver på noe i den retning, da jeg vet min eks er veldig imot slikt.

Noen som har prøvd seg med slik hevn, og hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: f3afd...d65

Her har du svaret ditt! Det er vel en god grunn til at det ble slutt.

Hva i all verden oppnår du med slik oppførsel du tenker deg? Du sier eksen din er var for utroskap og sånt. Hva med løgnersker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: jeg forstår ditt sinne og frustrasjon veldig godt. Jeg har selv vært i samme båt, der jeg helst ville tippe hun min samboer var blitt betatt av over et stup. Jo mer jeg prøvde og prate nedlatende om henne til han, jo mer beskyttet han henne, og jo mer ble jeg såret. Det som derimot funket, var og spille på de korta som du vet han liker med deg. Du har en historie med han som du kan dra full utnyttelse av, det har ikke hun! Vær glad og positiv med han, ikke prat med han om hun nye, da vil han til slutt bare bli irritert. Få han på kroken igjen slik du gjorde når dere først traff hverandre..det er jo en grunn til at han fallt for deg. Når du da begynner og leve ditt liv parallet med denne oppførselen, så kommer han springende dersom det er deg han vil ha. En vet aldri hva en har før en har mistet det:) lykke til:)

Anonymous poster hash: a4b6d...db0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

Dette høres kynisk ut, I KNOW. Men, det har seg sånn at min eks, som jeg fremdeles er forelsket i, har fått seg en ny dame bare uker etter at han gjorde det slutt med meg. Jeg er selvsagt sjalu og bitter, og såret. Jeg vet ikke hvem hun er, og lurer på hvordan jeg skal klare det? Noen har noen tips til hvordan finne ut hvem en ukjent dame er man aldri har sett - kun vet alderen på? Uansett, jeg har lyst til å fremstille det som om hun er utro eller prøver på noe i den retning, da jeg vet min eks er veldig imot slikt. Noen som har prøvd seg med slik hevn, og hvordan gikk det? Anonymous poster hash: f3afd...d65

Exen min prøvde en gang på det samme stuntet. Endte bare opp med at jeg rtok enda mer avstand fra idioten.

Hvorfor ikke bare gå videre? Det er jo opplagt at du ikke er glad i eller elsker fyren siden du ønsker å ødelegge for han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: jeg forstår ditt sinne og frustrasjon veldig godt. Jeg har selv vært i samme båt, der jeg helst ville tippe hun min samboer var blitt betatt av over et stup. Jo mer jeg prøvde og prate nedlatende om henne til han, jo mer beskyttet han henne, og jo mer ble jeg såret. Det som derimot funket, var og spille på de korta som du vet han liker med deg. Du har en historie med han som du kan dra full utnyttelse av, det har ikke hun! Vær glad og positiv med han, ikke prat med han om hun nye, da vil han til slutt bare bli irritert. Få han på kroken igjen slik du gjorde når dere først traff hverandre..det er jo en grunn til at han fallt for deg. Når du da begynner og leve ditt liv parallet med denne oppførselen, så kommer han springende dersom det er deg han vil ha. En vet aldri hva en har før en har mistet det:) lykke til:)

Anonymous poster hash: a4b6d...db0

Dette er faktisk ett veldig godt råd TS.

Anonymous poster hash: 8e6f4...21a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: jeg forstår ditt sinne og frustrasjon veldig godt. Jeg har selv vært i samme båt, der jeg helst ville tippe hun min samboer var blitt betatt av over et stup. Jo mer jeg prøvde og prate nedlatende om henne til han, jo mer beskyttet han henne, og jo mer ble jeg såret. Det som derimot funket, var og spille på de korta som du vet han liker med deg. Du har en historie med han som du kan dra full utnyttelse av, det har ikke hun! Vær glad og positiv med han, ikke prat med han om hun nye, da vil han til slutt bare bli irritert. Få han på kroken igjen slik du gjorde når dere først traff hverandre..det er jo en grunn til at han fallt for deg. Når du da begynner og leve ditt liv parallet med denne oppførselen, så kommer han springende dersom det er deg han vil ha. En vet aldri hva en har før en har mistet det:) lykke til:)

Anonymous poster hash: a4b6d...db0

Takk. Jeg har riktignok sendt en del dramatiske, triste sms-er, men skal prøve å følge ditt råd fremover. Sjansen er selvsagt liten for at det går som jeg håper, men så lenge det er liv er det håp? :(

Anonymous poster hash: f3afd...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne hevnlysten vil ikke få den effekten du ønsker. Det blir som om du tar et glødende kullstykke og forsøker å kaste det på mot eksen din - den som brenner seg verst er deg.

Hev deg over det og gå videre med verdigheten i behold. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil.. Så lenge man lever er det håp👍

Jeg vant iallefall fram på måten ovenfor. Tro meg, selv om du ønsker og vite hver en detalj om henne, er det faktisk best og vite minst mulig. Det gjør deg ikke noe godt og vite navn, hvordan hun ser ut og er osv..da gnager bare disse bildene rundt i hodet ditt hele tiden og du begynner og måle deg opp mot henne.

Jeg trålet selv Internett for og finne ut mest mulig, men ønsker i dag at jeg ikke gjorde det.

Til slutt: ikke konsentrer deg og legg så mye energi i henne men om deg...og han;)

Anonymous poster hash: a4b6d...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE ødelegg for de! Du finner deg en ny. En x er en x og han må få leve sitt liv uten at gamle flammer skal komme å ødelegge alt. Du blir bare en stor taper av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vettu, jeg var også den bitre eksen for en god del år siden. Eksen min gjorde det slutt og et par uker etterpå hadde han ny dame. Skal nevnes at hun også gjorde alt hun kunne for å få kjæresten min på kroken, og jammen meg klarte hun det. I motsetning til deg, ts, hadde jeg ikke et ønske om å ta hevn. Men noen måneder etter de ble sammen var dama på ferie og eksen var på samme fest som meg. Det endte med at jeg ble med han hjem (ok da, litt hevn måtte jeg ha). Da jeg våknet om morgenen og var edru kunne jeg ikke komme meg fort nok ut av leiligheten hans. Glemte et smykke som betydde mye for meg på nattbordet, og ba han om å få det tilbake. Svarte ikke på mine meldinger. På en fest noen helger senere var både eksen og dama, og igjen begynte jeg å spørre etter smykket jeg la igjen. Selvfølgelig nektet eksen på at jeg hadde vært hos ham, og hvem tror du dama trodde på? I allefall ikke meg selv om jeg snakket sant. Og som jeg angret på at jeg sa noe, det ble bare 10 ganger værre for meg selv. Jeg var jo den gale eksen.

Nei ts, oppfør deg. Du kommer til å angre på en eventuell hevn. Det slår tilbake på deg selv. Jeg var 17 den gangen, du er nærmere 40. Og de er ikke kjærester en gang!

Anonymous poster hash: 5804c...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...