Gå til innhold

Jeg er så sulten, men orker ikke lage mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt psykisk en stund, men fungerer fint i hverdagen på cipralex som jeg begynte med for noen måneder siden. Problemet mitt er at jeg er mye sliten, jeg er så sliten at jeg ikke orker å lage mat, så blir veldig lenge mellom hver gang jeg spiser. Jeg spiser ikke før kanskje 14-15 tiden, da kjøper jeg bare noe kjapt, som et rundtstykke eller gomorgen youghurt. Neste gang jeg da spiser er middag, da lager samboer alltid mat, og da spiser jeg bare litt for det har gått så lenge før mat at jeg bare blir kvalm. Jeg er så sulten når jeg våkner, men så sliten at jeg ikke orker lage mat, det er et stort tiltak. Da frister det mer å bare ta noe som går fort. Problemet er at jeg er ufokusert mens jeg er i forelesning og på jobb. Jeg klarer rett å slett ikke å få i meg nok mat og vekten har gått ned. Når jeg først spiser noe ellers er det usunt, som en sjokolade eller cola. Hva skal jeg gjøre? Er det noe man kan gjøre for å få energi til å lage mat. Kan det være cipralexen som gjør dette?



Anonymous poster hash: e61fe...65e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta all den middagsmaten du ikke orket å spise og sett den i en boks i kjøleskapet som du har med deg på skolen dagen etterpå



Anonymous poster hash: c3511...e1f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med AB over.

Ellers er jo havregryn med sukker og melk på veldig greit - eller annen sunn frokostblanding.

Frukt i alle varianter, grønnsaker med mer metter også godt, og tar ikke tid å stelle i stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag ekstra middag med tanke på rester når du ikke orker å lage noe.

Frokostblandinger er også kjapt. Og knekkebrød eller brød er jo enkelt om du slenger oppå skinke og oppskåret ost.

Og nutrilettbarer til å ha i vesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...