Gå til innhold

IS/ISIL/ISIS er opprettet og blir støttet av CIA/Mossad/MI6.


Ulick

Anbefalte innlegg

Jeg tror faktisk litt på dette, at ting ikke er som vi ser og leser om i nyhetene, og at de "store"( politikere og de som trekker i tråder) ikke vil menneskehetens beste, at de ønsker å polarisere og at de er destruktive. Virker som de er veldig destruktive. Jeg tror faktisk litt på det. Men jeg vet ikke helt, tenker veldig lite på det til vanlig.



Anonymous poster hash: 5ea65...f9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk litt på dette, at ting ikke er som vi ser og leser om i nyhetene, og at de "store"( politikere og de som trekker i tråder) ikke vil menneskehetens beste, at de ønsker å polarisere og at de er destruktive. Virker som de er veldig destruktive. Jeg tror faktisk litt på det. Men jeg vet ikke helt, tenker veldig lite på det til vanlig.

Anonymous poster hash: 5ea65...f9b

Ja, hvilke islamister skulle komme på tanken om å etablere en islamsk stat? Det er jo bare sinnsykt. Og hvorfor i all verden skulle de frihetselskende demokratene som styrer de arabiske emiratene der alle er likestilt og homser har det friere enn noe annet sted på planeten ønske å støtte noe sånt? Galskap!

Iran, som mange sier er et prestestyre dominert av "den øverste leder", eksisterer forresten ikke. Det finnes ikke noe shiamuslimsk teokrati, og det vil ikke eksistere noe sunnimuslimsk teokrati heller.

Islamofascisme er bare et vestlig påfunn, og ingen radikal muslim har vel noen gang drømt om å realisere den muslimske gullalderen på nytt.

:sarkasme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse var jo ikke aktører i nevnte kospirasjon, men derimot motstandere av konspirasjonen.

Jeg tror forøvrig at FSB kan være konspiratorisk fullt på høyde med CIA, men at de har andre prosjekter.

Kanskje jeg er naiv, kanskje de også konspirerer sammen, men i så fall er det strengt hemmelig, og dersom det skulle komme ut en katastrofe for USA, som nettopp bruker og trenger Russsland som hovedfiende i sin kampanje for å rettferdiggjøre militærbudsjett og skumle konspirasjoner.

For eller mot, samma det vel - alle er en del av konspirasjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvilke islamister skulle komme på tanken om å etablere en islamsk stat? Det er jo bare sinnsykt. Og hvorfor i all verden skulle de frihetselskende demokratene som styrer de arabiske emiratene der alle er likestilt og homser har det friere enn noe annet sted på planeten ønske å støtte noe sånt? Galskap!

Iran, som mange sier er et prestestyre dominert av "den øverste leder", eksisterer forresten ikke. Det finnes ikke noe shiamuslimsk teokrati, og det vil ikke eksistere noe sunnimuslimsk teokrati heller.

Islamofascisme er bare et vestlig påfunn, og ingen radikal muslim har vel noen gang drømt om å realisere den muslimske gullalderen på nytt.

:sarkasme:

Men det er helt sant at hele lederskapet til ISIL er Mossadagenter.

Kom igjen tapre ISILkrigere ta å klyng opp kalifen.

He he burde ikke vesten fake noen bevis for dette å sende nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk litt på dette, at ting ikke er som vi ser og leser om i nyhetene, og at de "store"( politikere og de som trekker i tråder) ikke vil menneskehetens beste, at de ønsker å polarisere og at de er destruktive. Virker som de er veldig destruktive. Jeg tror faktisk litt på det. Men jeg vet ikke helt, tenker veldig lite på det til vanlig.

Anonymous poster hash: 5ea65...f9b

Er mektige politikere snille eller slemme? Jobber de for menneskeheten eller sin egen lommebok? Går de over lik for å bli rik?

Hvis man ser svart /hvitt på det, så er USA de gode og Russland de onde, og fra ett slikt perspektiv så er det lett å se at Putin er en grådig skurk.

Hvis man ser det fra den andre siden, så er det lett å se at USA/CIA og hele gjengen er helt forferderlige.

Hvem har rett?

Jeg tror faktisk begge sider kan dokumentere at de har fullstendig rett i at de andre er forferderlige. At alle har rett og at jorda roterer rundt ondskapens akse. Disse mekanismene der grådige politikere søker seg til makt skjer over hele verden, og særlig synlig er det i de regimene vi har sett oss ut som onde, som f.eks Poroshenkoregimet i Ukraina, Obama, Putin.........De som står på andre siden ser like klart ondskapen på den motsatte siden , men lukker kanskje øynene for ondskapen til de de har tillit til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå lo jeg godt. Hva blir det neste? Nei sånne konspirasjonsteorier blir for tullete. visste dere forresten at kreft er noe Usa har funnet opp, og at 9/11 aldri skjedde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er helt sant at hele lederskapet til ISIL er Mossadagenter.

Kom igjen tapre ISILkrigere ta å klyng opp kalifen.

He he burde ikke vesten fake noen bevis for dette å sende nedover?

Å, de har bevisene allerede, men de tror at det er en amerikansk false flag-operasjon.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, de har bevisene allerede, men de tror at det er en amerikansk false flag-operasjon.....

Er det ikke slik at Isil i starten ble støttet av USA fordi de kriget mot Assad?

Slik Taliban ble USA-støttet i kampen mot Sovjet sin okkupasjon?

Det kan virke som om USA ser hvem som er sterke og brutale nok til å kjempe mot regimer de vil ha bort , og styrker disse med våpen og militærrådgiving.

Problemet med de som er sterke og brutale nok til å kjempe mot regimer de vil ha bort er deres at deres brutalitet gjerne overgår brutaliteten til regimet de vil ha bort, og så er helvete løs.

Denne problematikken ser man også i revolusjoner og kupp. Stalin var verre enn Tsaren, og Yatsenyuk verre enn Janukovich. Bytt ut en jævel og du får en styggere jævel, fordi jævelen må være styggere for å klare å byttinga.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Osama!

Jeg trodde du var død?

Anonymous poster hash: 43b2d...4be

Ja, han er død. Først ble han drept i en skuddutveksling som tatt ut ifra en spaghetti-western, og etterpå ble han "senket i havet", siden det ikke var så nøye med å faktisk identifisere fyren uansett.

Regner med at saueflokken svelget også den historien med både hud og hår. Men "konspirasjonsteorier"? Neeei, det må man by default forkaste :roll:

Endret av Iben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er død. Først ble han drept i en skuddutveksling som tatt ut ifra en spaghetti-western, og etterpå ble han "senket i havet", siden det ikke var så nøye med å faktisk identifisere fyren uansett.

Regner med at saueflokken svelget også den historien med både hud og hår. Men "konspirasjonsteorier"? Neeei, det må man by default forkaste :roll:

Konspirasjoner skjer hele tiden, og sannheten er dessverre mer utrolig enn eventyrene. Naive mennesker tror ikke konspirasjoner skjer, mens virkerligheten er at skumle krefter,milliardærer, regimer og hemmelige tjenester har konspirasjonskompetanse og erfaring som overgår kg sine sykeste fantasier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er død. Først ble han drept i en skuddutveksling som tatt ut ifra en spaghetti-western, og etterpå ble han "senket i havet", siden det ikke var så nøye med å faktisk identifisere fyren uansett.

Regner med at saueflokken svelget også den historien med både hud og hår. Men "konspirasjonsteorier"? Neeei, det må man by default forkaste :roll:

Gå vekk!

Du er en false flag-poster!

Anonymous poster hash: 43b2d...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konspirasjoner skjer hele tiden, og sannheten er dessverre mer utrolig enn eventyrene. Naive mennesker tror ikke konspirasjoner skjer, mens virkerligheten er at skumle krefter,milliardærer, regimer og hemmelige tjenester har konspirasjonskompetanse og erfaring som overgår kg sine sykeste fantasier.

Og den enda mere virkelige virkeligheten er at alle disse har så motstridende interesser at de aldri ville ha klart å samarbeide i den grad konspirasjonsteoretikerne vil ha det til.

Anonymous poster hash: 43b2d...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den enda mere virkelige virkeligheten er at alle disse har så motstridende interesser at de aldri ville ha klart å samarbeide i den grad konspirasjonsteoretikerne vil ha det til.

Anonymous poster hash: 43b2d...4be

Kunne du være så vennlig å komme med en liten oversikt over hvem "alle disse" er, og hvilke motstridende interesser det er som gjør at du mener de ikke skulle kunne være i stand til å samarbeide?

Endret av Iben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke slik at Isil i starten ble støttet av USA fordi de kriget mot Assad?

Slik Taliban ble USA-støttet i kampen mot Sovjet sin okkupasjon?

Det kan virke som om USA ser hvem som er sterke og brutale nok til å kjempe mot regimer de vil ha bort , og styrker disse med våpen og militærrådgiving.

Problemet med de som er sterke og brutale nok til å kjempe mot regimer de vil ha bort er deres at deres brutalitet gjerne overgår brutaliteten til regimet de vil ha bort, og så er helvete løs.

Denne problematikken ser man også i revolusjoner og kupp. Stalin var verre enn Tsaren, og Yatsenyuk verre enn Janukovich. Bytt ut en jævel og du får en styggere jævel, fordi jævelen må være styggere for å klare å byttinga.

Så vidt jeg vet har aldri ISIL fått noen støtte fra amerikanerne. ISIL ble til i Irak under Al quaida-paraplyen, som en del av opprøret mot amerikanerne, og de ble utstøtt fordi de var FOR voldelige. Jeg kan ikke se for meg at amerikanerne på noe tidspunkt har ønsket å styrke denne organisasjonen. Jeg mener, de kan gjøre mange tabber, men oftest ikke innen en så snever tidshorisont.

Men jeg er enig i at den djevelen man kjenner ofte kan være bedre enn den man ikke kjenner. Iallfall på kort sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du være så vennlig å komme med en liten oversikt over hvem "alle disse" er, og hvilke motstridende interesser det er som gjør at du mener de ikke skulle kunne være i stand til å samarbeide?

Det kan jeg i like stor grad som konspirasjonsnissene kan liste opp hvem "de" er. Verden er uoversiktlig uansett hvilken side av maktabalansen man befinner seg på.

Resten kan du vel klare å tenke ut selv.

Anonymous poster hash: 43b2d...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg i like stor grad som konspirasjonsnissene kan liste opp hvem "de" er. Verden er uoversiktlig uansett hvilken side av maktabalansen man befinner seg på.

Resten kan du vel klare å tenke ut selv.

Anonymous poster hash: 43b2d...4be

Hehe. Tenkte meg det bare dreide seg om sånne standard anti-konspirasjons-floskler som - kanskje for enkelte - får en til å høres veldig smart ut, men som egentlig bare viser at man ikke har satt seg inn i det man søker å kritisere, og at man i stedet bare avviser på dogmatisk grunnlag.

Endret av Iben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe. Tenkte meg det bare dreide seg om sånne standard anti-konspirasjons-floskler som - kanskje for enkelte - får en til å høres veldig smart ut, men som egentlig bare viser at man ikke har satt seg inn i det man søker å kritisere, og at man i stedet bare avviser på dogmatisk grunnlag.

Du vet ikke hva jeg har satt meg inn i og ikke.

Anonymous poster hash: 43b2d...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...