Gå til innhold

Muslimsk ordfører i Oslo


Gjest FuturePrimitive

Anbefalte innlegg

Det kan vel være at hans organisasjon på det tidspunktet var ganske splittet i spørsmålet. Da sitter man med balla i klem som leder, fordi et klart og direkte svar vil skape atskillig bråk innad.

På det punktet syns jeg ikke han skiller seg særlig fra andre politikere. De er også utpreget ulne om vanskelige spørsmål, og mange av dem har utviklet ikke-kommunikasjon til en høy kunstform, slik at de kan overleve et timelangt intervju uten å gi et eneste klart svar.

Var han såpass personlig imot steining av homofile, hvorfor så han ikke opp jobben da? Han har ingen troverdighet siden han ikke tok noe oppgjør der og da.

Anonymous poster hash: 21e55...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var han såpass personlig imot steining av homofile, hvorfor så han ikke opp jobben da? Han har ingen troverdighet siden han ikke tok noe oppgjør der og da.

Anonymous poster hash: 21e55...883

Vel, han har ikke den jobben nå lenger. Så kanskje det er det han har gjort.

Eller ikke. Jeg vet ikke. Men jeg har sett ganske mange ganger innen norsk politikk at selv fremtredende politiske personer har begynt å komme med helt nye og sterke meninger når de har forlatt sin partiorganisasjon. Kåre Willoch endret nærmest personlighet da han ble fylkesmann og ikke lenger var en person som uttalte seg på vegne av partiet Høyre.

Det er fritt frem for å spørre den vordende ordførerkandidat nå om hans personlige meninger.

Eller vent. Han er jo muslim. Da kan man ikke tro på noe av det han sier. :sarkasme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør egentlig det hele enda verre. Hva sier det egentlig om en slik organisasjon? Og hva sier det om verdisettet til de som leder den? Hvis han plutselig fant ut at IRN hadde dette grunnlaget, burde han vel si opp i protest?

Anonymous poster hash: 21e55...883

Eller kan det hende at man har større innflytelse på et ellers lukket miljø ved å bli i rollen?

Jeg aner ikke, men jeg velger å ikke krisemaksimere der. Men nå må han jo uansett være i en posisjon til å svare klart og tydelig på det.

Anonymous poster hash: b2051...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel to sider av samme sak, blir det ikke? Forutsatt at rasisten også ønsker noen død? Begge to, både rasisten og homohateren, ønsker de er døde på bagrunn av hvem de er, og grunner de ikke kan gjøre noe med.

Nei, det blir ikke to sider av samme sak. Rasisme innebærer ikke å ønske noen døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være at hans organisasjon på det tidspunktet var ganske splittet i spørsmålet. Da sitter man med balla i klem som leder, fordi et klart og direkte svar vil skape atskillig bråk innad.

Har han tatt avstand fra dødsstraff for homofile i ettertid? Det er noe av det første han burde ha gjort da han forlot organisasjonen (hvis han har gjort det).

Hva med et tidligere medlem i en nazistgruppe som i ettertid ikke har tatt avstand fra rasisme og utryddelse av jøder? Er han en fin ordførerkandidat?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En muslim? Gud, så farlig. Pass på så han ikke biter dere :skratte:

:rolleyes:

En muslim som nekter å ta avstand fra dødsstraff for homofile.

Akkurat som en (tidligere) nazist som nekter å ta avstand fra jødeutryddelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det blir ikke to sider av samme sak. Rasisme innebærer ikke å ønske noen døde.

Men nå skrev jeg forusatt at rasistene ønsker personer døde. Da mener jeg det blir samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En muslim som nekter å ta avstand fra dødsstraff for homofile.

Akkurat som en (tidligere) nazist som nekter å ta avstand fra jødeutryddelse.

Hvor har du lest at han nekter? Interessant å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han tatt avstand fra dødsstraff for homofile i ettertid? Det er noe av det første han burde ha gjort da han forlot organisasjonen (hvis han har gjort det).

Hva med et tidligere medlem i en nazistgruppe som i ettertid ikke har tatt avstand fra rasisme og utryddelse av jøder? Er han en fin ordførerkandidat?

Det vet ikke jeg. Mannen interesserer meg ikke nevneverdig.

Prøver du å terminere tråden ved å hitle den? Du vet at du automatisk taper diskusjonen, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du lest at han nekter? Interessant å vite.

Les innlegg #13 og #26.

Anonymous poster hash: 4a137...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les innlegg #13 og #26.

Anonymous poster hash: 4a137...e4f

Men det var vel fra da han hadde rollen i Islams Råd? Nå har han jo en ny rolle og må vel stå veldig mye friere til å si hva han tenker om dette og utdype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les innlegg #13 og #26.

Anonymous poster hash: 4a137...e4f

Jeg antar at du refererer til uttalelsen hans fra 2007 der han sa at han anså dødsstraff generelt for å være feil, men at han ikke ville uttale seg om Irans TEOLOGISKE begrunnelse?

Vil det ikke være rimelig å si at en mann som har sagt at dødsstraff generelt er feil, også har tatt avstand fra dødsstraff for homofili?

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest dette fikk jeg helt utrolige paranoide tanker: Hva om å bli ordførerkandidat egentlig er måten for en ekstrem muslim å innfiltrere det norske samfunnet, ikke bare samfunnet med styringen i dette samfunnet. Det eneste partiet som er villig til å gå for han er minipartiet MDG, og så vil alle ekstreme muslimer stemme MDG og plutselig er de ikke et miljøparti lenger, men et ekstremistisk parti, og plutselig er det Islamic State all over the place. Å herre!

Satt på deg tinfoilhatten?

Herlighet.. Shoaib Sultan er en flott samfunnsdebattant, brobygger og ressursperson. Han må vel være et kroneksempel på en godt integrert norsk muslim.

Rights.no har en agenda, og det er splittelse og fremmedfiendtlighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er bra. Oslo har hatt flere kristne ordførere. Nå er det på tide at vi får en muslim. Det kan dessuten gjøre at Norge blir et tryggere sted. IS vil ikke angripe Norge når landet styres av muslimer.



Anonymous poster hash: 35281...252
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt og sett trynet på Breivik om dette blir en realitet. Om Oslo får en muslimsk ordfører så er det en seier for multikulturalismen, toleranse og mangfold.



Anonymous poster hash: 35281...252
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt og sett trynet på Breivik om dette blir en realitet. Om Oslo får en muslimsk ordfører så er det en seier for multikulturalismen, toleranse og mangfold.

Anonymous poster hash: 35281...252

Jeg forbinder desverre ikke muslimer med toleranse og mangfold, og jeg tror det er mange andre som føler det samme.

Dessuten burde man ikke stemme på noen kun for å provosere Breivik, hvis det var det du egentlig mente.

Man burde stemme på personen som er best til jobben. Og som man kan stole på.

Anonymous poster hash: 80ced...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

Fornøyelig. Men ikke glem ironiflagget neset gang. Noen kunne komme til å ta deg på alvor.

Haha! Will do! :engel:

Satt på deg tinfoilhatten?

Herlighet.. Shoaib Sultan er en flott samfunnsdebattant, brobygger og ressursperson. Han må vel være et kroneksempel på en godt integrert norsk muslim.

Rights.no har en agenda, og det er splittelse og fremmedfiendtlighet.

Haha! Folien er på vettu! Du skulle bare hørt alle mine andre konspirasjonsteorier :nigo: ... Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Will do! :engel:

Haha! Folien er på vettu! Du skulle bare hørt alle mine andre konspirasjonsteorier :nigo: ... Nei.

Slike innlegg er ikke uvanlige på Aktuelle saker og politikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå skrev jeg forusatt at rasistene ønsker personer døde. Da mener jeg det blir samme sak.

Men det er jo ikke samme sak. Død over homofile er sentralt for islamister. Død over andre hudfarger er ikke sentralt for rasister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...