Gå til innhold

Gruer meg til julaften...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vent, er du samme bruker som lagde innlegget "klarer ikke suge samboeren min pga graviditetskvalme og nå er han kjempesint og mener jeg bare er vanskelig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min baby var forresten mye våken som 2 mnd. Så ikke en baby som kunnet sove seg igjennom hele julefeiringen som andre her sier st babyer gjør. Babyer er forskjellige, så du kan ikke satse på en baby som sover hele dagen

Anonymous poster hash: 124fd...6a8

Helt enig i dette også! Mi eldste var en slik som plutselig fikk for seg at det bare funket å sove sånn og slik, for så å ha en periode der hun krevde militærdisiplin for rutine, for så å ha fullstendig variasjon igjen.

Og dessuten; som nybakt mor vinterstid er det ikke bare-bare å anme overalt heller, både mtp bekledning og temperatur ift brystbetennelse osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dårlig gjort av typen din å nekte å være hos din familie. Jeg ville dratt til min familie i år, og hans neste år - og fortsatt sånn. Ville også helst hatt typen med meg, han burde vel klare seg annet hvert år uten familien sin? Du og babyen er jo hans nærmeste familie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer at det kan fort være lettere i år enn neste år. Men det vet man aldri.

Ellers skjønner jeg deg veldig godt, jeg! Kjip følelse å bli sittende igjen hjemme alene fordi babyen ble sulten og trengte bleie, og alle de andre kjørte for å rekke kirken til rette tidspunktet. Og det høres nesten ut som det er det samboeren din mener skal skje.

Brukte han virkelig uttrykket ego om deg? Ser han ikke at det er HAN som ikke vil ofre noe?

Jepp, han kalte meg rett og slett ego. For jeg tar ikke hensyn til hans tradisjoner. Alle må jo forstå at man ikke kan bryte tradisjoner man har vært med på i over 30 år!

Anonymous poster hash: f4def...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent, er du samme bruker som lagde innlegget "klarer ikke suge samboeren min pga graviditetskvalme og nå er han kjempesint og mener jeg bare er vanskelig"?

Haha, what? Nei. Forskjell på en bj og jul uansett.

Anonymous poster hash: f4def...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dårlig gjort av typen din å nekte å være hos din familie. Jeg ville dratt til min familie i år, og hans neste år - og fortsatt sånn. Ville også helst hatt typen med meg, han burde vel klare seg annet hvert år uten familien sin? Du og babyen er jo hans nærmeste familie nå.

Det er det jeg helst ønsker også. Men han er veldig på det at han har jo sin familie også...

Anonymous poster hash: f4def...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, han kalte meg rett og slett ego. For jeg tar ikke hensyn til hans tradisjoner. Alle må jo forstå at man ikke kan bryte tradisjoner man har vært med på i over 30 år!

Anonymous poster hash: f4def...209

Hvis du sier at du synes det er egoistisk av han å nekte og inngå et kompromiss, hva sier han da, da? Forstår han ikke deres kommende "tresomhet" skal være overordnet tilknytningen til storfamilien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier at du synes det er egoistisk av han å nekte og inngå et kompromiss, hva sier han da, da? Forstår han ikke deres kommende "tresomhet" skal være overordnet tilknytningen til storfamilien?

Vi har prata om det noen ganger, men han slår seg alltid vrang. For tradisjoner SKAL IKKE BRYTES. Barnslige gjøk... >:(

Anonymous poster hash: f4def...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg helst ønsker også. Men han er veldig på det at han har jo sin familie også...

Anonymous poster hash: f4def...209

Men du har jo også din familie, er merkelig han ikke kan gå med på at dere er der annen hver jul sammen. Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får gjøre det og bare se hva det blir til. Jeg orker ikke å følge den tidsplanen som er lagt opp for hans familie. Min familie er så liten og vi tar ikke jula like høytidelig. Vi har bare julemiddag og åpner gaver etter det. Dessuten er det alltid bestemor som lager middag og hun pleier å ha full kontroll, så mamma kunne fint avlastet meg litt til tider. Hos hans familie er det mye som skjer og skal skje til det og det klokkeslettet. Det er typisk:

Lille julaften: julelunsj og pynting av tre hos mormora hans kl13, middag hos en av tantene kl17

Julaften: julefrokost kl10, kirka kl12, julegrøt kl14, julemiddag kl18, åpning av gaver kl20

1.juledag: middag

2.juledag: middag og julepoker på kompiser på kvelden

Og typen mener at ingenting av dette kan sløyfes, for det er tradisjon og tradisjoner kan ikke brytes... Jeg tenker det er vanskelig å holde tidsskjema med minien, typen mener da at jeg heller får holde meg hjemme hvis minien vil sove eller ha pupp. Han syns jeg er ego som ikke vil ta hensyn til han... Men jeg tror det hadde vært lettere å følge planen neste år...

Anonymous poster hash: f4def...209

Jeg kan nesten garantere deg at det blir vanskeligere til neste år. Julemiddag med en 1-åring klokka 18 og så gaver etterpå går nesten ikke an. Er ikke familien hans villige til å endre på klokkeslettene for å tilpasse seg det at det er barn tilstede?

Anonymous poster hash: 9aa50...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prata om det noen ganger, men han slår seg alltid vrang. For tradisjoner SKAL IKKE BRYTES. Barnslige gjøk... > :(

Anonymous poster hash: f4def...209

Det kalles et rødt flagg.

Anonymous poster hash: 0cbec...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer han til å bli med å feire jul hjemme hos dine foreledre neste år eller må du dra alene? Om han virkelig ikke vil ofre en jul for å feire med din familie med ungen sin synes jeg du bare skal drite i han og dra hjem til din familie i år. Man må da gi og ta i et forhold når man har en unge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fristet til å si at greit, da blir din og barnets tradisjon å dra til dine foreldre, og da kan ikke det heller brytes for å feire hos farmor og farfar med pappa, siden tradisjoner tross alt er hellig.

Tro meg, jeg vet alt om viktige juletradisjoner, og var irrasjonellt opptatt av slikt før selv. Men det har faktisk aldri vært et tema at slike ikke må justeres litt på i det minste annenhvert år når man skal leve sammen i et parforhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke barn, men dette ville vært utenkelig for meg. I det øyeblikket vi ble seriøse betydde det også at vi begge ga slack på det som hadde vært tradisjoner før. Noen ganger feirer vi med min familie, andre ganger med hans. Kommer ann på hvordan vi jobber. Det egoløpet han legger opp til ville vært uaktuelt både med og uten barn.



Anonymous poster hash: c7a17...082
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan vel feire jul hos dere selv og så kan den familien som ønsker det komme til dere? Sånn har vi hvertfall løst det og så er vi innom andre i romjulen.

Synes det er naturlig å skape egne tradisjoner når man har fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...