Gå til innhold

Plutselig grønn og tyntflytende avføring


Arianna

Anbefalte innlegg

Tenkte bare at det var lurt å ta den med til legen da de kan ta en prøve av avføringen!

Det kommer avføring så og si hele tiden, så er nok ikke mangel på noe å ta prøve av uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder fortsatt en knapp på for mye formelk, jeg. Og dette er det jo ganske så enkelt å gjøre noe med. :)

Har prøvd å være litt mer konsekvent på det idag, så satser på at det "bare" er det. Jeg har jo veeldig mye melk også, så er absolutt en realitet! Men når man pumper, får man ut ettermelken da? For dette problemet har kommet mer eller mindre etter at jeg begynte å amme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om for mye formelk nå, og der er ganske mange ting som ser ut til å stemme godt over ens. I morgen tidlig starter jeg med den intervallammingen de anbefaler på ammehjelpen, så krysser jeg fingrene for at det fungerer! Så kanskje jeg slipper konstant brystspreng også! Vinn-vinn! Takk for tipset, SmallTalk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da babyen min var 6 uker så nektet hun å amme, bæsjet grønn bæsj hele tiden. Etter at jeg hadde blitt sendt hjem igjen 3 dager på rad fra legevakta så ringte jeg sykehuset. Det viste seg at babyen min hadde virus, og måtte få mm via en Sonde i nesa og få oksygen på natta. Måtte være innlagt med babyen i en uke. Men ser at du sier at babyen spiser bra nå så det er vel ikke det samme. Det er viktig å få det sjekket ihverrtfall når de er så små .

Anonymous poster hash: 74b56...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da babyen min var 6 uker så nektet hun å amme, bæsjet grønn bæsj hele tiden. Etter at jeg hadde blitt sendt hjem igjen 3 dager på rad fra legevakta så ringte jeg sykehuset. Det viste seg at babyen min hadde virus, og måtte få mm via en Sonde i nesa og få oksygen på natta. Måtte være innlagt med babyen i en uke. Men ser at du sier at babyen spiser bra nå så det er vel ikke det samme. Det er viktig å få det sjekket ihverrtfall når de er så små .

Anonymous poster hash: 74b56...908

Ja, han spiser veldig bra, og nå siste halve døgnet har han holdt det meste nede også. Så jeg tror jeg prøver intervallopplegget, og merker jeg ikke noe bedring i det hele tatt, da blir det å kontakte lege igjen. Men det var mye som stemte over ens der, og jeg har utrolig mye melk (får lett ut over 300ml på under en halvtime ved pumping) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som mye formelk. Jeg har hatt suksess med intervallamming. :)

Har prøvd intervallamming idag, og han er MYE roligere. Om det er en tilfeldighet eller om det faktisk fungerer er kanskje vanskelig å si etter bare en dag, men her er det i alle fall merkbart forskjell. Ikke minst så har jeg faktisk ikke hatt noe brystspreng på hele dagen! Deilig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med intervallamming? Tror nok jeg hadde for mye formelk sist.

Ammer dere på en pupp i 3 timer? Altså, ikke i hele 3 timer med puppen ute da men hver gang babyen vil ha mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med intervallamming? Tror nok jeg hadde for mye formelk sist.

Ammer dere på en pupp i 3 timer? Altså, ikke i hele 3 timer med puppen ute da men hver gang babyen vil ha mat?

Gjør det som de anbefaler på ammehjelpen. Minst 3 timer og minst to måltider på samme bryst! :)

http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 11 uker har også hatt grønn avføring siste uke. Litt til og fra etter jeg startet med intervallamming. Kommer mye mer gul avføring nå.

På HS hos oss sa at de at grønn avføring kunne være normalt. Så lenge babyen er frisk ellers, så trengte jeg ikke bekymre meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 11 uker har også hatt grønn avføring siste uke. Litt til og fra etter jeg startet med intervallamming. Kommer mye mer gul avføring nå.

På HS hos oss sa at de at grønn avføring kunne være normalt. Så lenge babyen er frisk ellers, så trengte jeg ikke bekymre meg

Har blitt litt gulere fra tid til annen nå, men aller mest grønt fremdeles. Men ser jo en forskjell i alle fall. Det var det de sa her også, og han er jo i fin form :)

Men hvordan har du gjort det på natten med intervallammingen? Ble litt trøbbel og overfylt her, men har jo ikke lyst til å tømme enda en gang. Han sover så godt på natt nemlig, så er jo egentlig helt håpløst med tanke på dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tidligere gitt fra begge puppene om natta. Pumper før jeg legger meg om det føles fult ut. Ammer en gang på natta og prøver å kun gi fra en pupp. Sprenger det i den andre så gir jeg noen ganger fra den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere gitt fra begge puppene om natta. Pumper før jeg legger meg om det føles fult ut. Ammer en gang på natta og prøver å kun gi fra en pupp. Sprenger det i den andre så gir jeg noen ganger fra den også.

Okey. Jeg prøver å la pumpen ligge, og har heldigvis mye mindre spreng nå! Idag tidlig var det nesten ingenting, men like vel nok til å gjøre knøttet fornøyd. Han er jo en helt ny baby, spiser rolig og koser seg faktisk. Ikke minst så begynner avføringen sakte men sikkert å nærme seg den gamle fargen!! Lenge leve intervallamming sier jeg bare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Jeg prøver å la pumpen ligge, og har heldigvis mye mindre spreng nå! Idag tidlig var det nesten ingenting, men like vel nok til å gjøre knøttet fornøyd. Han er jo en helt ny baby, spiser rolig og koser seg faktisk. Ikke minst så begynner avføringen sakte men sikkert å nærme seg den gamle fargen!! Lenge leve intervallamming sier jeg bare! :)

Så bra.

Vi har også fått tilbake gul fargen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra.

Vi har også fått tilbake gul fargen :D

Ingenting som er bedre enn det! Synes forøvrig det er merkelig at hveten helsesøster eller lege nevnte dette. Jeg sa jeg hadde mye melk, men fikk tilbake at dette var heeeelt normalt. Glad jeg ikke stolte helt på det, og fikk vite dette! Takk for god hjelp, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring har jeg. Helsestasjonen har ikke peiling på overproduksjon og plagene som kan komme av dette.

Ja, det er tydelig. Snakket med en ammehjelper nå igår også, bare for å få litt ekstra hjelp, og sånn jeg visste at ting ble gjort rett. Hun sa også at akkurat gjeldende dette bør man ikke høre på helsestasjonen. Så glad for at jeg ikke gjorde det. Har en helt ny baby!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er tydelig. Snakket med en ammehjelper nå igår også, bare for å få litt ekstra hjelp, og sånn jeg visste at ting ble gjort rett. Hun sa også at akkurat gjeldende dette bør man ikke høre på helsestasjonen. Så glad for at jeg ikke gjorde det. Har en helt ny baby!! :)

Så bra! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...