Gå til innhold

moden?


bhdk

Anbefalte innlegg

Hei!

Uvitende og førstegangs her. Tirsdag gikk slimproppen min og jeg fikk kraftige kynnere. Kom inn på sjekk hos føden, og fikk ctg registrering. Ingen rieaktivitet, men da jordmor sjekket meg nedentil ble hun veldig overrasket over hvor veldig langt ned i bekkenet babyen lå og at livmortappen var veldig myk. Er det slik nå at jeg er moden? Vil jo helst at babyen blir i magen noen uker til, men skal ikke nekte den å komme nå :P

Har siden tirsdag hatt veldig murringer og vondt i ryggen.. kan det være at noe er på gang? Hvordan har deres erfaringer vært med tanke på fødselstegn, hvis du tenker bort fra de store tegnene som at vannet går og riene kommer.. Har hatt litt sammentrekning som har gjort vond, men føler ikke at det tar seg opp eller blir så vondt at jeg må dra på sykehuset. Er nå uke 36+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var innom sykehuset flere ganger med rier, men så dabbet riene av og jeg ble sendt hjem. Dette begynte 4 uker før fødselen, og hadde 3 cm åpning første gangen jeg var inn på kontroll. Siste gangen jeg var på kontroll hadde jeg 4 cm åpning, men riene dabbet av igjen, 5 dager senere (og etter mange forsøk med kjerringråd for å få startet fødselen) kom endelig babyen, 5 dager på overtid.
Siden du bare er i uke 36, så ville jeg ikke prøvd noe for å starte fødselen da babyen har det best i magen en stund til ;) Men jeg skjønner godt om du er lei, er ikke noe godt å gå rundt med murringer og vond rygg i lengden.. :P

Livmorstappen min var mye og jeg hadde 3cm åpning, men den var likevell ikke helt flatet ut og derfor var jeg ikke moden. Så om du er moden eller ikke kommer an på om den er avflatet etter ikke :) Lykke til :)



Anonymous poster hash: 9e916...eb2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom sykehuset flere ganger med rier, men så dabbet riene av og jeg ble sendt hjem. Dette begynte 4 uker før fødselen, og hadde 3 cm åpning første gangen jeg var inn på kontroll. Siste gangen jeg var på kontroll hadde jeg 4 cm åpning, men riene dabbet av igjen, 5 dager senere (og etter mange forsøk med kjerringråd for å få startet fødselen) kom endelig babyen, 5 dager på overtid.

Siden du bare er i uke 36, så ville jeg ikke prøvd noe for å starte fødselen da babyen har det best i magen en stund til ;) Men jeg skjønner godt om du er lei, er ikke noe godt å gå rundt med murringer og vond rygg i lengden.. :P

Livmorstappen min var mye og jeg hadde 3cm åpning, men den var likevell ikke helt flatet ut og derfor var jeg ikke moden. Så om du er moden eller ikke kommer an på om den er avflatet etter ikke :) Lykke til :)

Anonymous poster hash: 9e916...eb2

Hei og takk for svar :)

Prøver ikke å få fortgang på noe, synes godt han kan få holde seg inne til man er over 37 fullgåtte uker ja! Skal til jordmor i morgen på kontroll, så får man se hva hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...