Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å finne jenter der jeg er fra som også kommer derfra.


Gjest Jon blund

Anbefalte innlegg

Gjest Jon blund

Jeg har et lite dilemma.

Hvorfor møter jeg så mange jenter som er interessert i meg men som gjerne kommer fra andre steder en der jeg er født og studerer eller er vekke en stund og kommer tilbake igjen.

Er det så utrolig vanskelig å møte en søtt jente der jeg kommer fra uten at de skal være studenter, utenbys, eller helt unormale?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette fikk meg til å tenke på en fin sang

deLillos - Jenter fra en liten plass

Jenter fra en liten plass de kommer seg til byen

Cirka atten nitten år de leier seg en hybel

Jobber både her og der og kanskje går på skole

Selvstendige som bare det og mye mer enn meg

Jenter fra en liten plass de reiser ut i verden

Kanskje et par og tjue år de drar ned til Paris

Lærer seg å vokse opp og bli ordentlige damer

Selvstendige som bare det og mye mer enn du aner

Anonymous poster hash: 60d37...dbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Bare for å si det så syntes jeg jenter fra små plasser er de beste og trofaste og har de fineste kvalitetene jeg har vært borti men det fungere ikke med avstandforhold og slike ting for meg. Trenger en søt jente der jeg er er fra og det ser ut som det er veldig vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel litt på hvor stort stedet du kommer fra er. Jeg synes ikke du helt skal utelukke studenter, flere jeg studerte sammen med har fått seg familie og blitt i byen selvom de ikke kommer derfra.

Anonymous poster hash: 60d37...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Det spørs vel litt på hvor stort stedet du kommer fra er. Jeg synes ikke du helt skal utelukke studenter, flere jeg studerte sammen med har fått seg familie og blitt i byen selvom de ikke kommer derfra.

Anonymous poster hash: 60d37...dbf

Nei har ikke utelukket de. Men de fleste er på et helt annet stadie en meg. Jeg skal snart kjøpe meg leilighet, har bil god fast inntekt osv. Og jeg trenger en som ikke fester så mye og ikke reiser vekk hele tiden.

Har vært sammen med en student, det gikk ikke så bra. Er bare det at jeg tiltrekker meg jenter som kommer utenbys virker det som. Vet ikke hvorfor det har blitt slik. Er bare ikke det jeg trenger.

Dessuten kryr byen min av østlendinger, den eneste dialekten jeg ikke er noe særlig fann av, østlansk. Måtte vært en meget spesiell jente om jeg skulle greid å vært sammen med en derfra. Er så voldsomt skjærende og masete dialekt syntes jeg.

Endret av Jon blund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å si det så syntes jeg jenter fra små plasser er de beste og trofaste og har de fineste kvalitetene jeg har vært borti men det fungere ikke med avstandforhold og slike ting for meg. Trenger en søt jente der jeg er er fra og det ser ut som det er veldig vanskelig...

Hvor er du fra da?

Anonymous poster hash: 46da4...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon blund

Kanskje du skal lete etter de der du er fra?

Anonymous poster hash: 7ce1f...b6e

Det er jo nettopp det jeg prøver på, men det virker jo som det er helt umulig. Tiltrekker meg jenter som er fra andre steder merkelig nok. Og de få jeg har truffet fra bergen er ikke min type i det hele tatt. Vil bare ha en søt snill og trofast jente, og ironisk nok er det ofte det jenter fra mindre steder er har jeg erfart. Men er ikke det jeg trenger. Jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke utelukket de. Men de fleste er på et helt annet stadie en meg. Jeg skal snart kjøpe meg leilighet, har bil god fast inntekt osv. Og jeg trenger en som ikke fester så mye og ikke reiser vekk hele tiden.

Har vært sammen med en student, det gikk ikke så bra. Er bare det at jeg tiltrekker meg jenter som kommer utenbys virker det som. Vet ikke hvorfor det har blitt slik. Er bare ikke det jeg trenger.

Dessuten kryr byen min av østlendinger, den eneste dialekten jeg ikke er noe særlig fann av, østlansk. Måtte vært en meget spesiell jente om jeg skulle greid å vært sammen med en derfra. Er så voldsomt skjærende og masete dialekt syntes jeg.

Du virker da veldig kresen...

Og østlandsdialekt? Hva er det? Østlandet omfatter alt fra Gudbrandsdalen til Oslo til Hallingdal, og har uttalige dialekter. Forresten morsomt at en bergenser synes østlandsdialekt er skjærende og masete :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Hvor gammel er du, Jon Blund?

Anonymous poster hash: 46da4...2e4

24, men skjønner ikke hvorfor det er relevant i forhold til spørsmålet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon blund

Du virker da veldig kresen...

Og østlandsdialekt? Hva er det? Østlandet omfatter alt fra Gudbrandsdalen til Oslo til Hallingdal, og har uttalige dialekter. Forresten morsomt at en bergenser synes østlandsdialekt er skjærende og masete :fnise:

Ja føler den er så syte te og og mange høres rett og slett mindre intelligent ut. Skjærer gjennom vegger å tak. Men det er nå min mening og andre har rett til sinn =). Jeg mener hele østlandsk dialekten totalt. Er litt forskjellige nyanser og uttalelse i forhold til hvor man kommer men syntes det høres like grimt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker veldig fordomsfull, kresen, og sær. Kanskje derfor du ikke finner deg noen?



Anonymous poster hash: 53eb4...f22
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Du virker veldig fordomsfull, kresen, og sær. Kanskje derfor du ikke finner deg noen?

Anonymous poster hash: 53eb4...f22

Fordomsfull?. Fordi jeg ikke liker østlandsk dialekt?. Den er ikke fin og det får være min mening men jeg sier ikke at personen ikke kan være grei og god.

Og at jeg er kresen for jeg vil ha en søt jente fra en som er fra samme plass som meg og som er i litt samme livssituasjon som meg?. Altså har jobb osv?. Hvilken verden kommer du fra?. Er nok du som er den sære da. Har man felles interesser, i samme livssituasjon og fra samme sted osv så er det mye mer sannsynlig for at man holder ut lengre sammen av min erfaring ihvertfall

Som sagt så har det ikke med at jeg ikke treffer bergensere og osv. Men at jeg tiltrekker meg jenter som er på et helt annet stadie en meg i livet og fra forskjellige plasser og det er ikke det jeg av erfaring trenger.

Poenget er det at jeg syntes det er litt rart at jeg alltid tiltrekker meg slike jenter enten det er på byen eller på privat en eller de kontakter meg.

Alt jeg vil ha er bare en søt jente som er trofast og er i litt samme situasjon som meg og fra samme by, det er vell ikke alt for mye å spørre om er det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du virker sær når du nesten utelukker kvinner fra Østlandet fordi du ikke liker dialekten. Jeg er for eksempel ikke så glad i bergensk, men tenker ikke at jeg helst ikke vil ha en kjæreste som kommer derfra. Er andre kvaliteter som gjør at jeg vil bli sammen med en person som veier opp for dialekten. Man blir sannsynligvis mer vant til dialekten også når man har vært sammen med personen en stund!

Tror det blir vanskelig for deg å finne en kjæreste om du er så opptatt av hvor personen kommer fra. Når man ser etter en kjæreste er det personlige kvaliteter man bør se etter for å finne drømmedama/mannen.



Anonymous poster hash: ef89d...f29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Du virker sær når du nesten utelukker kvinner fra Østlandet fordi du ikke liker dialekten. Jeg er for eksempel ikke så glad i bergensk, men tenker ikke at jeg helst ikke vil ha en kjæreste som kommer derfra. Er andre kvaliteter som gjør at jeg vil bli sammen med en person som veier opp for dialekten. Man blir sannsynligvis mer vant til dialekten også når man har vært sammen med personen en stund!

Tror det blir vanskelig for deg å finne en kjæreste om du er så opptatt av hvor personen kommer fra. Når man ser etter en kjæreste er det personlige kvaliteter man bør se etter for å finne drømmedama/mannen.

Anonymous poster hash: ef89d...f29

Henger meg ikke opp i det, bare liker det ikke rett og slett. Den er forferdelig. Du er sikkert fra østlandet så stoltheten din ble litt såret. Det var ikke meningen men det er bare ikke en fin dialekt syntes jeg og jeg kjenner mange pene og snille personer fra østlandet men hadde aldri greid å blitt sammen med en fordi den skjærer gjennom ben og marg. Det er bare slik. Andre har langt større krav og ting de ikke liker.

Jeg er ikke kravstor og har hatt dame fra annet sted i landet så det er ikke saken. Men akkurat nå vil jeg ha en bergenser i samme livssituasjon som meg og tiltrekker meg helt andre damer.

Endret av Jon blund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig å være bergenser når enda en begynner med det evinnelige sytet om at "østlandsk ekkje nokke fint"

Det er nå en dialekt du forstår i det minste!

Kunne vært verre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...