Gå til innhold

Når man er i fødsel - spoilers.... ekle saker ;)


Gjest 3.gangsgravid

Anbefalte innlegg

Jeg fikk aldri tilbud om noe sånt, selv om jeg var lagt inn på sykehuset for å få modningspiller. Ikke kom det ut noen ting da jeg fødte heller.

Ikke som du vet? ;)

Anonymous poster hash: 1d392...c28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk aldri tilbud om noe sånt, selv om jeg var lagt inn på sykehuset for å få modningspiller. Ikke kom det ut noen ting da jeg fødte heller.

Samme her, var innlagt i nesten 2 døgn for ungen kom ut, så de hadde tid til å tilby meg. Bæsja ikke under fødselen, og hadde ingen problemer med å bæsje etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble igangsatt og fikk ikke tilbud om klyster - de anbefalte meg dog å forøske å tisse før riene var skikkelig igang - men jeg fikk det ikke helt til.

Hverken tisset eller gjorde noe annet under fødselen. Hadde heller gjort fra meg på engangslaken og blitt vasket enn å sitte på badet med klyster under rier, det var virkelig ikke helt overkommelig.



Anonymous poster hash: dfbbb...aa1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å prøve å bæsje hjemme før jeg drar på sykehus.. Jordmor en en ting, mannen min vil jeg helst slippe å drite forran..



Anonymous poster hash: b27ae...9a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å prøve å bæsje hjemme før jeg drar på sykehus.. Jordmor en en ting, mannen min vil jeg helst slippe å drite forran..

Anonymous poster hash: b27ae...9a6

Han trenger ikke bli med inn på do om du ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger ikke bli med inn på do om du ikke vil.

Det et vel snakk om under selve fødselen..

Selv om han ikke står "der nede" så vil det kunne lukte osv.

Anonymous poster hash: 1d392...c28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok Microlax hjemme da jeg merket at kynnerne begynte å bli vonde. Fikk tømt hele tarmen til fødselen så bæsjet ingenting under pressingen. Spurte jordmor og mannen, og begge sa nei. Kan jo så klart hende at noe skjedde som alle holdt hemmelig for meg, men tror virkelig at hele systemet var tømt.

Microlaxen kjøpte jeg på apoteket og hadde klart til fødselen da jeg helst ville få det unnagjort hjemme fremfor på sykehuset.

Ang. avføringen etter fødslene så slet jeg noe inderlig med det i lang tid. Kunne ønske jeg var forberedt på det, men det var jeg altså ikke. Dette har ingen sammenheng med Microlaxen, for det har jeg brukt før og aldri fått noen bivirkninger.



Anonymous poster hash: d4025...e9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste svisker på brødskiva på barsel, så jeg syns avføringen gikk greit etter fødsel☺ de hadde det sammen med frukt og grønt på måtbufeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3.gangsgravid

Får man kjøpt klyster reseptfritt? Jeg skal ta det neste gang også, syntes det var godt å vite at det var gjort da pressinga startet.

Den trege magen i ettertid var også greit for jeg grua meg så sinnsykt til første ladning! :P

av egen erfaring så syntes jeg at det var pyton å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3.gangsgravid

Jeg tok Microlax hjemme da jeg merket at kynnerne begynte å bli vonde. Fikk tømt hele tarmen til fødselen så bæsjet ingenting under pressingen. Spurte jordmor og mannen, og begge sa nei. Kan jo så klart hende at noe skjedde som alle holdt hemmelig for meg, men tror virkelig at hele systemet var tømt.

Microlaxen kjøpte jeg på apoteket og hadde klart til fødselen da jeg helst ville få det unnagjort hjemme fremfor på sykehuset.

Ang. avføringen etter fødslene så slet jeg noe inderlig med det i lang tid. Kunne ønske jeg var forberedt på det, men det var jeg altså ikke. Dette har ingen sammenheng med Microlaxen, for det har jeg brukt før og aldri fått noen bivirkninger.

Anonymous poster hash: d4025...e9d

sånn hadde jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk klyster underveis, heldigvis. Jeg er overbevist om at det hjalp på framgangen, hadde da hatt rier i 2 døgn, og ikke klart å gå på do ila de døgnene. Hadde ikke problemer etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umh. Hva er egentlig klyster? Forvirra førstegangsfødende her :P

Anonymous poster hash: 66323...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Umh. Hva er egentlig klyster? Forvirra førstegangsfødende her :P

Anonymous poster hash: 66323...611

Det får deg til å drite. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ta klyster hjemme før jeg drar på sykehuset? Anonymous poster hash: 90789...f4f

Klyx kan være litt mildere mot tarmen enn Microlax o.l.

Man kan jo også ta Laktulose i de siste dagene,mantar den kan tas av gravide.

Anonymous poster hash: ab55f...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævlig å sitte med sterke rier.og klyster det er sikkert. Jeg hadde forstoppelse og bad om klyster av den grunn. Ingen plager etter fødsel i det hele tatt.

Linfrø, kiwi, sviker og for meg lite fiber funker menbrør fodsel stoppa det likevel opp

Anonymous poster hash: d1f3e...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 3.gangsgravid

Jeg ble advart mot å ta mange doser av microlax fordi det er kun eldre mennesker på sykehjem som bruker sånt; fikk jeg tips av min søs som jobber som hjelpepleier. Tarmene skal jo jobbe naturlig, mens microlax gjør at musklene der blir veldig slappe etter bruk, og på sikt så er ikke det bra for tarmene, noen som kan si dette imot???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3.gangsgravid

Jeg spiste svisker på brødskiva på barsel, så jeg syns avføringen gikk greit etter fødsel☺ de hadde det sammen med frukt og grønt på måtbufeen.

Da skal jeg be om røde plommer når jeg blir innlagt til fødsel :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble advart mot å ta mange doser av microlax fordi det er kun eldre mennesker på sykehjem som bruker sånt; fikk jeg tips av min søs som jobber som hjelpepleier. Tarmene skal jo jobbe naturlig, mens microlax gjør at musklene der blir veldig slappe etter bruk, og på sikt så er ikke det bra for tarmene, noen som kan si dette imot???

Det skal ikke brukes for ofte. Da kan det ha den effekten din søster advarer mot. En sjelden gangs bruk vil derimot ikke ødelegge tarmenes funksjon.

Anonymous poster hash: 90789...f4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...