Gå til innhold

Soppslang i hagen min..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei altså si du plages med sopp :)

At du ønsker å bli kvitt fruktlegemene...Og om hun kanskje har råd for Mycelet som er soppens del som ligger under jorda..

AT du har hørt at det er vanskelig å bli kvitt, men prøver på råd for det om? :P

Om hun spør hvilken så si..fluesopp eller røyksopp eller hvilken som helst sopp..Men at det plager deg litt :P

Da sier jeg problemet er steinsopp.

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skulle ha funnet frem gressklipperen. Da hadde det blitt grining.

Gresset var søkk vått, så nei. Hadde dessuten ikke det bare sørget for at jeg hadde spredd soppsporer over hele hagen og problemet hadde bare blitt ti ganger værre neste år?

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresset var søkk vått, så nei. Hadde dessuten ikke det bare sørget for at jeg hadde spredd soppsporer over hele hagen og problemet hadde bare blitt ti ganger værre neste år?

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

Det skal jeg ikke si noe om, men de sprer jo sporer naturlig også. Men, hvem vet når sporene er ferdig utviklet, jeg vet ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresset var søkk vått, så nei. Hadde dessuten ikke det bare sørget for at jeg hadde spredd soppsporer over hele hagen og problemet hadde bare blitt ti ganger værre neste år?

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

Mycelet er den mest produktive delen av soppen, da den også er under jorda..

Den sies at den delen er veldig vanskelig å bli kvitt fordi du aldri vet hvor langt ned det sitter.

Derfor kan du ofte se sopp i klynger istedet for 1stk 1 meter 1 stk..osv :P

Jeg vet ikke om du sprer så mye sporer om du klipper gresset... =/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkel skrue har gitt det beste svaret, plenklipperen.

Sopp sporene flyr i luften på lik linje med Løvetannens frø når den har gått fra gul til hvit/grå.

Når soppfrøene får gode vekstforhold finner de det passend eå slå seg ned å begynne og vokse. NB de spør ikke hvem sin hage dette er.

Soppen er giftig selv i små mengder det er ikke uvanlig at folk som bruker den til rus får "overdose" og havner på sykehus.

For å unngå at alle de dom går på "Universitetet på Geilo" dukker opp i hagen din for ny jakt bør du få satt plenklipperen i gang ganske raskt. Neste gang du ser knelende personer i hagen tar du heller en tlf. Til politiet enn en tlf. Til din mann.

Husk at sånne funn ryktes som ild i tørt gress.

Anonymous poster hash: e7a6f...cc0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal henge opp en lapp hvor du skriver at soppen i hagen bare likner på Fleinsopp, men at det egentlig er en svært giftig sopp som heter Kågesopp.

Anonymous poster hash: 9186a...7bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googler du mycoeteam og fleinsopp får du opp flere pdf filer, jeg vet ikke hvordan jeg lenker til pfd.

Ellers er Mycoteam og Anticimex steder du kan kontakte for råd med å få elendigheten bort.

Anonymous poster hash: e7a6f...cc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkel skrue har gitt det beste svaret, plenklipperen.

Sopp sporene flyr i luften på lik linje med Løvetannens frø når den har gått fra gul til hvit/grå.

Når soppfrøene får gode vekstforhold finner de det passend eå slå seg ned å begynne og vokse. NB de spør ikke hvem sin hage dette er.

Soppen er giftig selv i små mengder det er ikke uvanlig at folk som bruker den til rus får "overdose" og havner på sykehus.

For å unngå at alle de dom går på "Universitetet på Geilo" dukker opp i hagen din for ny jakt bør du få satt plenklipperen i gang ganske raskt. Neste gang du ser knelende personer i hagen tar du heller en tlf. Til politiet enn en tlf. Til din mann.

Husk at sånne funn ryktes som ild i tørt gress.

Jeg tror ikke biologigruppen fra UiG kommer tilbake med det første jeg estimerer at de fikk med seg fra en halv kg til en kg sopp. Etter som soppen er giftig i små doser går jeg utifra at brukerdosene er enda mindre og med det at de har fått nok brukerdoser til flere år fremover. :fnise:

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke biologigruppen fra UiG kommer tilbake med det første jeg estimerer at de fikk med seg fra en halv kg til en kg sopp. Etter som soppen er giftig i små doser går jeg utifra at brukerdosene er enda mindre og med det at de har fått nok brukerdoser til flere år fremover. :fnise:

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

kan'ke du gi meg adressa di så ska vi finne ut hvor mye sopp du har? :fnise:

Nei huff...Har dårlig humor fra før av, vil ikke tenke på hvor dårlig humor jeg får da o_o

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg problemet er steinsopp. Anonymous poster hash: 2fb1d...802

Kan temaet på symøtene da bli at du er stein galen fordi ingen andre finner steinsopp i hagen din?

Få frem penklipperen og få most resten av soppen før noen mistenker både deg og oss på forumet for å ha funnet og testa Fleinsoppen de fra UIG overså.

Anonymous poster hash: e7a6f...cc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan temaet på symøtene da bli at du er stein galen fordi ingen andre finner steinsopp i hagen din?

Få frem penklipperen og få most resten av soppen før noen mistenker både deg og oss på forumet for å ha funnet og testa Fleinsoppen de fra UIG overså.

Mannen min sa at han skulle ta hånd om det, så jeg bare trengte ikke å tenke mer på det iallefall. :)

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Tenker de har ledd mye av at de klarte å komme seg unna :)

Anonymous poster hash: 5eafd...3f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Tenker de har ledd mye av at de klarte å komme seg unna :)

Anonymous poster hash: 5eafd...3f8

Det er selvsagt dophuene man bør gjøre narr av her, men jeg sliter veldig med at TS ikke i utgangspunktet visste at det slett ikke er noe universitet på geilo.

Anonymous poster hash: 32d00...6ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde fleinsopp var den röde med prikker paa.. har jeg tatt feil i alle aar??



Anonymous poster hash: de11f...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde fleinsopp var den röde med prikker paa.. har jeg tatt feil i alle aar??

Anonymous poster hash: de11f...231

Det er fluesopp.

Anonymous poster hash: e5b40...009

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er fluesopp.

Anonymous poster hash: e5b40...009

Kan man ogsaa bli fjern av den? Og, hva var det vikingene spiste? Det blir jo alltid fortalt om at det var fluesoppen de spiste for aa bli gal.

Anonymous poster hash: de11f...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ogsaa bli fjern av den? Og, hva var det vikingene spiste? Det blir jo alltid fortalt om at det var fluesoppen de spiste for aa bli gal.

Anonymous poster hash: de11f...231

https://snl.no/fluesopp

Anonymous poster hash: e5b40...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt dophuene man bør gjøre narr av her, men jeg sliter veldig med at TS ikke i utgangspunktet visste at det slett ikke er noe universitet på geilo. Anonymous poster hash: 32d00...6ed

Knelerne i hagen har hatt en fantastisk god fantasi!

Mulig de har gått på Høyskolen på Finse, eller at det er tidligere inntak av sopp som har gitt fantasifulle utslag?

Anonymous poster hash: e7a6f...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du identifisert det som flein TS? Jeg har aldri sett flein vokse steder det ikke er kuer. Er det kuer i hagen din? Eller har du gjødsla med kumøkk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...