Gå til innhold

Soppslang i hagen min..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt paff i dag. Når jeg kom hjem fra et jobbmøte i dag nylig og satt meg på kjøkkenet med en kopp te. Så la jeg merke til noe av det snodigste jeg noen gang har sett. I den største delen av hagen min ser jeg tre personer ligger på alle fire og krabber sakte bortover i det våte gresset på rekke og rad.

Først trudde jeg det var barn som lekte, men de var jo altfor store til det. Disse må ha vært voksne i starten av tjueårene. Det var to kvinner og en mann.

Jeg var litt usikker på hva i alle dager de drev på med, spionerte de på meg, var de fulle eller drev de med hærverk i den nydelige hagen min tenkte jeg.

Jeg stirret på dem og så at de finnkjemte gresset på plenen og puttet noe i hver sin kurv. Jeg ringte mannen min og spurte han om han kjente til noe av dette eller viste hva de kunne drive på med, men han viste like lite som meg.

Innen den tiden det tok meg å kvinne meg opp til å gå bort til dem hadde de vell krabbet over litt over halve hagen min(og den er stor). De la ikke merke til at jeg kom bort til dem, de virket altfor opptatte med det de drev med. Jeg sa hei, og den ene jenta skvatt til å kastet kurven sin ned en skråning ved siden av henne..

Litt lattermild hvor teite de tre personene så ut, med søkk våte klær og grønske over alt spurte jeg hva de drev med. Gutten svarte at de samlet inn alle sopparter innen ett lite område til et biologiprosjekt på universitetet i Geilo.

Jeg spurte om det 'lille' området var kun hagen min, og han svarte utrolig nok ja.

Først så ble jeg egentlig veldig irritert på hvor frekke dem var som tok seg til rette uten å spørre om lov først engang. Men på en annen side så er det ikke hver høst man får noen til å gratis luke hagen din for alle den ekle og stykke soppen som kommer om høsten. Så jeg sa bare at de kunne plukke alt de fant for min del og gikk inn igjen.

Etter at dem var ferdig så jeg utover hagen og ble skuffet. Det var flere klynger av de største stygge soppene som de bare hadde hoppet over. Litt etter det så søkte jeg opp 'universitetet i geilo' og fant ut at det ikke er noe som heter det..

Hva i all verden var dem ute etter? Er det en gjemt delikatesse som gror i hagen min eller hva er greia? Jeg har ikke sett en eneste matsopp jeg vet er spiselig i hagen min.

Noen som vet hvorfor dem drev på slik?



Anonymous poster hash: 2fb1d...802
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De plukket fleinsopp.

Når det kommer til sopper så er jeg så og si helt uvitende. Hva er fleinsopp for noe?

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det kommer til sopper så er jeg så og si helt uvitende. Hva er fleinsopp for noe?

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

standard_psil_se1.JPG

Noe de kan ruse seg på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent nå litt, jeg tror jeg faktisk husker noe om det. Er det den soppen Juni spiser i hotel cæsar? Vokser ikke den i skogen? Hva i rakkern gjør den i hagen min!?

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

Den vokser vilt ...

Anonymous poster hash: 36b87...651

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent nå litt, jeg tror jeg faktisk husker noe om det. Er det den soppen Juni spiser i hotel cæsar? Vokser ikke den i skogen? Hva i rakkern gjør den i hagen min!?

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

Soppen kan vokse overalt, ikke bare i skogen :)

Og JO det er den soppen Juni spiser *husker den episoden, jeg som faktisk ikke ser på HC..*

Du får ringe til politiet og fortelle at hagen din har brutt loven ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi jeg må le litt :fnise:

Beklager men slik du forklarer hele greia så må det jo ha sett urkomisk ut :P

Haha. Det gjorde i grunn det. Det så totalt molbo ut. :fnise:

Spesielt nå som jeg vet hvorfor de drev på, hehe.

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soppen kan vokse overalt, ikke bare i skogen :)

Og JO det er den soppen Juni spiser *husker den episoden, jeg som faktisk ikke ser på HC..*

Du får ringe til politiet og fortelle at hagen din har brutt loven ;)

Ja, appropo det.. Noen som vet noe om det juridiske rundt dette? Er soppen ulovlig og kan man holdes ansvarlig for slike vekster?

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at du kan holdes ansvarlig for fleinsoppen som har bestemt seg for å vokse i hagen din; da skulle politiet og rettssystemet fått det travelt.

Noe annet ville det selvsagt vært om du hadde tatt inngangsbilletter for at folk skulle kunne drive selvplukk. :laugh:



Anonymous poster hash: b2876...c11
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, appropo det.. Noen som vet noe om det juridiske rundt dette? Er soppen ulovlig og kan man holdes ansvarlig for slike vekster?

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

Soppen vokser jo vilt.

Jeg vet ikke hvor lurt det er, men jeg ville kanskje besøkt politistasjonen og forklart situasjonen...At du er meget bekymret..

Kan jo hende det er fleinsopp som vokser der og plutselig får du flere småbesøk av narkomane..?

Men det er ulovlig med besittelse av soppen i allefall..Og blir man tatt med omså bare 1gram av soppen så blir man jo straffet etter straffeloven..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tviler sterkt på at du kan holdes ansvarlig for fleinsoppen som har bestemt seg for å vokse i hagen din; da skulle politiet og rettssystemet fått det travelt.

Noe annet ville det selvsagt vært om du hadde tatt inngangsbilletter for at folk skulle kunne drive selvplukk. :laugh:

Greit, jeg tenkte sånn teoretisk om jeg skulle ringe politiet og si at noen plukker 'drugs' så er det litt som å skyte seg selv i foten når man er den personen som også har hagen full av de gitte 'drugsa'. :fnise:

Tenkte da at det er best å ikke ringe i det heletatt..

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppen vokser jo vilt.

Jeg vet ikke hvor lurt det er, men jeg ville kanskje besøkt politistasjonen og forklart situasjonen...At du er meget bekymret..

Kan jo hende det er fleinsopp som vokser der og plutselig får du flere småbesøk av narkomane..?

Men det er ulovlig med besittelse av soppen i allefall..Og blir man tatt med omså bare 1gram av soppen så blir man jo straffet etter straffeloven..

Jeg er egentlig ikke så bekymret så lenge jeg vet jeg ikke kan havne i trøbbel for det. Hvis noen har lyst til å spise det greiene der for hallusinasjoner og slikt så be my guest. Jeg er mer redd for at noen av ungdommene i nærheten skal få nyss i dette og prøve å lete etter soppene og enda opp med feil sopp eller noe og pådra seg alvorlig forgiftning.

Jeg mener tenk hvis noen av dem som plukket, fikk med seg et par giftige sopp og invalidiserer seg eller verre. Det hadde gitt meg skikkelig dårlig samvittighet. :(

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, jeg tenkte sånn teoretisk om jeg skulle ringe politiet og si at noen plukker 'drugs' så er det litt som å skyte seg selv i foten når man er den personen som også har hagen full av de gitte 'drugsa'. :fnise:

Tenkte da at det er best å ikke ringe i det heletatt..

Anonymous poster hash: 2fb1d...802

"D-d-d-d-duu altså...Hvordan skal jeg si dette...Jeg har en haug med folk som ligger på plenen min med kurver og plukker sopp, er det vanlig???" :skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...