Gå til innhold

Greit å kjøpe Michael Kors veske til 14 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Jeg har nå satt ned foten her hjemme, hun får IKKE veska, men får 1000 kr i gave som hun får disponere som hun vil ;) Takk for innspill :)

TS

Anonymous poster hash: cd2a4...41f

Gratulerer! :)

Tror det er viktig å ikke la barn oppleve å trasse seg til/skrike seg til ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå satt ned foten her hjemme, hun får IKKE veska, men får 1000 kr i gave som hun får disponere som hun vil ;) Takk for innspill :)

TS

Anonymous poster hash: cd2a4...41f

BRA! Det er viktig å lære seg verdien av ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA! Det er viktig å lære seg verdien av ting :)

Godt jeg får litt støtte her :) Her hjemme er jeg stemplet som verdens verste mamma, jenta mi griner av full hals og fortvilet pappa forsøker å "finne en løsning".

TS

Anonymous poster hash: cd2a4...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg får litt støtte her :) Her hjemme er jeg stemplet som verdens verste mamma, jenta mi griner av full hals og fortvilet pappa forsøker å "finne en løsning".

TS

Anonymous poster hash: cd2a4...41f

Det er viktig at foreldrene står samlet overfor barna. Dette du forteller nå, blir en brekkstang for datteren deres til å kjøre på med videre mas og grin. Hun er tydeligvis vant til å få det som hun vil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ektemann ( pappaen hennes) mener det samme. Han vil kjøpe denne til henne bare for å bevare fred i heimen. Men personlig er jeg overbevist om at såpass dyre og unødvendig luksus produkter til en 14 åring er en uting. Jeg har vokst opp i et hjem der foreldrene mine hadde veldig god økonomi, men jeg fikk aldri såpass dyre gaver. Barn og unge må lære verdien av penger. Men igjen så er det ikke lett å stå på sitt når gullet gråter og selv ektemann er på feil side.

TS

Anonymous poster hash: cd2a4...41f

Når hun gråter er det fordi dere har lært henne at det er effektivt å gråte. Da får hun det hun ønsker seg, fra far...

Gled dere til hun blir 16, sier jeg bare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til familiemiddag i morgen, jenta kommer til å furte og grine, mest sannsynlig holde seg på rommet hele tiden. Det blir nok en prøvelse! Spesielt med tanke på at besteforeldre fra begge sider, samt tanter og onkler er invitert :flau: Jenta vår har virkelig en vilje av stål og vil gjerne gjøre det "beste" ut av en slik situasjon, der hun mest sannsynlig har onkler og tanter, og ikke minst sin kjære farmor å alliere seg med.

TS

Anonymous poster hash: cd2a4...41f

Med andre ord har hun taket på dere begge.

Lykke til videre, med et barn som er sjef i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes dette blir litt dumt. Hvis "alle" andre hadde hatt den er det ikke sikker alle har fått den av sine foreldre. Jeg er 16 år og syntes at hvis noen skal ha en så dyr veske kan de spare til den selv. Det er bare tull, det er allerede et stort press på ungdomsjenter og det at du gir inn for å kjøpe dette til henne etter at hun har mast lenge om det gir også henne muligheten og oppmuntrer henne litt til å mase seg til mer dyre og merke varer.



Anonymous poster hash: b109c...917
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som skjer hvis det kommer en ny veske alle jentene har og denne vesken da er ett år gammel- skal ts kjøpe en ny veske da og?

Anonymous poster hash: a1700...a6a

Helt sikkert.

Så er det vinterjakker og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Du får spørre mannen om han virkelig ønsker å lære henne til å hyle og skrike og lage spetakkel hver gang hun har lyst på noe.

Og vil han være like ivrig på å "finne en løsning" (aka gi etter) om hun skriker etter noe til 15.000 neste gang?

Å gi etter på slik oppførsel er å be om trøbbel.

Endret av AnneShirley
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert.

Så er det vinterjakker og andre ting.

Jeg er selv passe bortskjemt, enebarn og alt det der, men har ikke fått alt jeg har pekt på. Pappaen min er av den oppfatning av at vesker over en viss pris er "høl i huet" og at hvis jeg på død og liv vil ha en slik veske så får jeg spare til den selv, selv om han vil synes det er bortkastede penger.

Så jeg shopper heller vesker på Accessorize og slikt. Billig men bra. :)

Anonymous poster hash: a1700...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell henne at alle vil se på klærne og resten av tingene hennes at hun egentlig ikke har økonomi til en Michael Kors veske, fordi folk som går med disse har sinnsykt dyre eiendeler, smykker, sko og klær. Så hun vil drite seg rett ut med en sånn veske og se patetisk og wannabe-rik ut.

Eh, nei?! Annahver skulder har en Michael Kors veske. Betyr ikke at de har merkeklær fra topp til tå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede tatt opp dette med henne, men det er ikke aktuelt, det er MK og ingenting annet hun vil ha. Hun har skolesekk, men den er litt slitt, det er hennes første argument for en MK veske. Veska skal fungere som en sekk fremover,iifølge henne er det "ingen" som bruker sekk lenger. Kjenner jeg er ordentlig oppgitt nå, unger nå til dags!

TS

TS

Anonymous poster hash: cd2a4...41f

Hva med å kjøpe en litt fancy sekk av god kvalitet, som f eks denne? http://www.fjallraven.no/catalog/product/view/id/20516/s/kanken-laptop-13/category/384/?option_id=74

Anonymous poster hash: f5d42...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, nei?! Annahver skulder har en Michael Kors veske. Betyr ikke at de har merkeklær fra topp til tå.

Vel, de som har gullkort som 16 åringer lo iallefall hånlig av det og syntes det var nokså patetisk med en steindyr veske og billige jeans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de som har gullkort som 16 åringer lo iallefall hånlig av det og syntes det var nokså patetisk med en steindyr veske og billige jeans.

Da tipper jeg det handler mest om status. Ettersom det kom fra 16-åringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker barn/ungdom seg slike unødvendige og jålete ting, bør de lære å spare dette selv! Får hun ukelønn?

MK er så ut, si! ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da tipper jeg det handler mest om status. Ettersom det kom fra 16-åringer

Det handler jo om status for alle deres jevnaldrende, også.

Eller tror du de kjøper akkurat denne veska fordi den er nødvendig for å gå på skolen i Norge, fordi ingenting annet kan brukes til formålet å bære med seg ting de trenger?

Nå det handler om å være lik og ikke bli ledd av, så er det jo interessant at de som har råd til disse tingene uten å måtte spare, bare ler av de som sparer og spinker og først kan kjøpe en, når de som er rike for lengst er lei av disse tingene.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle småjenter som går med dyre designervesker på skolen gjør det pga status.

De leker at de har mer penger enn de har.

Enten det eller så forstår de simpelthen ikke verdien av penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ektemann ( pappaen hennes) mener det samme. Han vil kjøpe denne til henne bare for å bevare fred i heimen. Men personlig er jeg overbevist om at såpass dyre og unødvendig luksus produkter til en 14 åring er en uting. Jeg har vokst opp i et hjem der foreldrene mine hadde veldig god økonomi, men jeg fikk aldri såpass dyre gaver. Barn og unge må lære verdien av penger. Men igjen så er det ikke lett å stå på sitt når gullet gråter og selv ektemann er på feil side.

TS

Anonymous poster hash: cd2a4...41f

Godt jeg får litt støtte her :) Her hjemme er jeg stemplet som verdens verste mamma, jenta mi griner av full hals og fortvilet pappa forsøker å "finne en løsning".

TS

Anonymous poster hash: cd2a4...41f

Seriøst? En 14-åring som gråter fordi hun ikke får ei veske? :hakeslepp:

Anonymous poster hash: db26f...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? En 14-åring som gråter fordi hun ikke får ei veske? :hakeslepp:

Anonymous poster hash: db26f...0b7

Hun har sikkert fått det hun ville ha før, når hun grein.

Det der med å stenge seg inne på rommet og furte er like kleint.

Det er jo tydelig at hun er flink til å manipulere både far og farmor med sånne stunts...

Og mor- som "gruer seg" til det, i stedet for å blåse i det og la ungen sitte og trasse og furte så mye hun vil, mens hun selv serverer mat og kaffe og koser seg med slekta.

Problemet med alle de dyre tingene unger vil ha er ikke at de ønsker seg dem, men at de går hjem og sier "Alle andre har.." Så kjøper mor og far, eller bidrar med penger, fordi barna skal få det samme.

Det samme som de ungene som gikk hjem og klagde på at "Alle andre..."

Så det er foreldrenes skyld at unger vil ha sånt og bruker det. Mor og far tillater at det hender.

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...