Gå til innhold

kontantstøtten må bli!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

poirot sa:

Det er eks satt fokus på at mange innvandrerbarn, samt barn som ikke har det så bra hjemme burde være i barnehage.

Innvandrerbarn fordi det er kjekt å kunne norsk før man begynner på skolen, barn som har det mindre bra hjemme for å kunne få oppfølging, og utviklende sosialt samvær.

Tro det elelr ei, men det fines faktisk mødre som ikke er superhusmødre, men som tilbrnger store deler av dagen med røyk foran tv'n.

For det første er det fullt mulig for innvandrere å gå i åpen barnehage og andre aktiviteter. Skal resten av kvinner som ønsker å være husmødre , betale husmorplassen sin pga et fåtall som ikke egner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi venter vår fjerde nå, og vi har hatt muligheten til at jeg kan ha vært hjemme. og jeg må si at kontantstøtten har kommet godt med, med bare en inntekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal resten av kvinner som ønsker å være husmødre ' date=' betale husmorplassen sin pga et fåtall som ikke egner seg?[/quote']

Mange kvinner (og menn) ønsker nok å være mere sammen med barna sine, men tror ikke det er så innmari mange kvinner som ønsker å være husmor lenger (da tenker jeg på en som er hjemme og steller for mann og barn i mange år og ikke får noe erfaring med yrkeslivet utenfor hjemmet). Hadde vært fint å se noen tall, men det er vel neppe gjort noen undersøkelser på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varja skrev

Mange kvinner (og menn) ønsker nok å være mere sammen med barna sine, men tror ikke det er så innmari mange kvinner som ønsker å være husmor lenger (da tenker jeg på en som er hjemme og steller for mann og barn i mange år og ikke får noe erfaring med yrkeslivet utenfor hjemmet). Hadde vært fint å se noen tall, men det er vel neppe gjort noen undersøkelser på det.

Jeg er husmor og ønsker å være det helt til barna begynner på skolen først og fremst. I mitt hjem er jeg husets overhode. Jeg har siste ord i alle viktige avgjørelser. For oss føles det naturlig at det er sånn. Sånn er det mye i østen og. Kvinnene har stor respekt fra alle familiemedlemmene. Er det ikke husmor man kalles da, når man er hjemmeværende mamma? Det er jo ikke sånn lenger her i norge heller, at kvinnen nærmest er slave for mannen når hun er husmor!? Husmor er et yrke som blitt sett ned på i vår kultur. Det er det som er hele sakens kjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er våres eget valg og få barn, synes da også vi selv får klare og ta oss av barna våre økonomisk. Ellers får vi heller utsette det. Det og få barn er jo en egoistisk handling og da må vi jo også selv klare og ta oss av det barnet, på alle måter, og ikke regne med att staten skal betale.

Har selv barn, og jeg gikk hjemme til barnet var 2 år og hun begynnte i barnehage og jeg mottok kontantstøtte, men jeg hadde gått hjemme uavhengig av om jeg hadde fått kontantstøtte eller ikke. For det bestemmte vi oss for før kontantstøtten eksisterte. Og vi har ikke god råd, det kommer helt ann på hvordan du prioriterer.

Min mann har også studert gjennom hele tiden vi har hatt barn, men i tillegg så har han jobbet ett sted mellom 50-100% for att vi skulle ha det bra.

Jeg er imot kontanstøtten, selv om jeg planlegger og få flere barn som jeg også har tenkt til og gå hjemme med fram til de er 2 år.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot kontanstøtten, selv om jeg planlegger og få flere barn som jeg også har tenkt til og gå hjemme med fram til de er 2 år.

:-) :-)

Så din filosofi er å gjøre de rike rikere og de fatige fattigere? Det er ikke alle som er like heldig som deg økonomisk. De betyr ikke at de skal leve et dårligere liv enn deg. Det er faktisk også naturlig at kvinner oppdrar barn og tar vare på hjemmet. For noen føles dette motesamfunnet, som et organisert system som har som mål å eliminere det som er meningen med livet henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Üten kontantstøtten har jeg rett og slett ikke råd til leilighet jeg... faller den bort, vil min eneste utvei å flytte inn til mine foreldre igjenn...

Ikke særlig kult akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Så din filosofi er å gjøre de rike rikere og de fatige fattigere? Det er ikke alle som er like heldig som deg økonomisk. De betyr ikke at de  skal leve et dårligere liv enn deg.

Se hva hun skriver da! Mannen studerte og jobbet mellom 50-100% ved siden av for at de skulle ha det bra! Mener du da at hun er rik Pot? Hvis ikke en av ektefellene/samboerne kan jobbe mellom 50-100% for at familien skal klare seg økonomisk så synes jeg ikke staten skal komme inn og kompensere for det bare for at en av foreldrene skal få lov å velge å være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Üten kontantstøtten har jeg rett og slett ikke råd til leilighet jeg... faller den bort, vil min eneste utvei å flytte inn til mine foreldre igjenn...

Ikke særlig kult akkurat!

Javel, hva skal du gjøre når barnet fyller tre år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benny
Jeg er personlig involvert i kontantstøtten. Ikke fordi jeg har barn' date=' men fordi jeg er en av dem som finansierer den ved å arbeide fulltid hele året med unntak av 5 ukers ferie.[/quote']

Du betaler ikke mindre skatt selv om kontantstøtten blir fjernet da vet du :roll:

NB! Vil bare fortelle deg at du er med på å fiansiere den fete BMW`en til min arbeidsledige og utenlandske nabo! :tunge1::tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er andre ting i samfunnet skattepengene burde gå til enn kontantstøtte.

Ja, som f.eks dette;

NB! Vil bare fortelle deg at du er med på å fiansiere den fete BMW`en til min arbeidsledige og utenlandske nabo!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins mange vanskeligstillte i samfunnet. Feks alkoholikere, og småbarnsforeldre. Mange alkoholikere er arbeidsledige og mottar en sum pr måned som er adskillig større enn hva enkelte småbarnsforeldre har. Er det slik, at småbarnsforeldre ikke har fotjent økonomisk hjelp , på lik linje med feks. er arbeidsledig alkoholiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fins mange vanskeligstillte i samfunnet. Feks alkoholikere' date=' og småbarnsforeldre. Mange alkoholikere er arbeidsledige og mottar en sum pr måned som er adskillig større enn hva enkelte småbarnsforeldre har. Er det slik, at småbarnsforeldre ikke har fotjent økonomisk hjelp , på lik linje med feks. er arbeidsledig alkoholiker?[/quote']

Sidestiller du arbeidsløse alkoholikere og småbarnsforeldre? I fullt alvor? Nei, makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg føles det som å bli fratatt retten til å være kvinne og mor.

Ikke kom her med din "stakkars meg som kvinne"-holdning.

Vi kan følge din holdning litt videre, at du er kvinne og mor gjennom det at du er hjemme med barna. Vel, da fratar du din mann retten til å være mann og far siden han ikke kan være hjemme. ....eller satte jeg det for mye på spissen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Ønsker gratis barnehage

- Vi foreslår at regjeringen heller kan vurdere å bruke de tre milliarder kronene som i dag går til kontantstøtte på å gi gratis barnehageplass til barn av foreldre med liten eller ingen inntekt, sier Hjermann.

:enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indianlady
Jeg mister friheten til å velge' date=' hvis kontantstøtten blir borte.[/quote']

Hvis du ikke har råd å få barn så burde du bruke noe så det ikke ble barn.Du kan vel ikke vente at vi skattebetalere skal betale for at dere får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kom her med din "stakkars meg som kvinne"-holdning.

Vi kan følge din holdning litt videre, at du er kvinne og mor gjennom det at du er hjemme med barna. Vel, da fratar du din mann retten til å være mann og far siden han ikke kan være hjemme. ....eller satte jeg det for mye på spissen nå?

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...