Gå til innhold

Trenger man bilstolpose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller holder det å kle på den lille godt og tulle henne inn i et teppe? Bilen er helt ny og blir varm på et par minutter. Samboer kan jo gå i forveien og varme opp bilen når vi skal noe. Er det best med bilstolpose uansett?

Anonymous poster hash: bcf16...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk tulla vår i April og vi har aldri brukt det. Når det er kaldt så har vi brukt kjøredress. Altså en kjeledress lignende sak som er i mykt stoff. Bruker den og en del når vi triller siden jeg enkelt kan ta henne opp.

På varma dager så har det ikke vært behov for teppe engang siden vi og har en ny bil som blir varm ganske fort. Kjenner og at hun blir veldig varm der setet omslutter henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bilstolpose, som vi kjøpte fordi det ikke er anbefalt at barn skal ha på yttertøy når de sitter i bilstolen. Det er noe med at en ikke greier å få selene til å sitte stramt nok når barnet har på mye klær. Derfor er det heller ikke anbefalt at barnet er tullet inn i teppe i bilstolen.

Det er også lettvint at en kan åpne posen uten å forstyrre barnet når det blir varmt i bilen, eller om en skal en snartur innom butikken og tar stolen med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Trenger og trenger...

Hadde det ikke til nr en, men fikk det til nr to og det var en av de beste gavene vi fikk!

Helt supert å slippe å ta på baby masse tøy 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke til nummer 1, men veldig glad for å ha det til nr 2. Så mye enklere å slippe å kle på ungen ørten lag klær. Så mye enklere å bare ha på innetøy og en lue og bare åpne opp posen når man skal inn et sted. Hvis baby sovner i setet og man skal i butikken f eks blir baby helt gjennomsvett og kan våkne ved avkledning.

Anonymous poster hash: f3c32...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe med at en ikke greier å få selene til å sitte stramt nok når barnet har på mye klær.

Det er egentlig mest når de sitter fremoverlent

Anonymous poster hash: c94af...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke. Men det var veldig enkelt å slippe påkledning osv når det var 10 speik ute. Desutn skal man ikke ha store jakker, dresser i bilstolen, det reduserer sikkerheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig mest når de sitter fremoverlentAnonymous poster hash: c94af...f97

Måtte oppdatere meg litt i går på festing av stol og barn i bil.

Uansett sitteretnig anbefales det at barnet har på seg lite tykke klær fordi sele skal sitte godt inntil kroppen fordi barnet ved kraftig nedbremsing eller kollisjon ikke skal få to eller flere bevegelser. Sitter selen i stole tett inntil kroppen får barnet ett "trykk" sitter ikke selen tett nok til kroppen får de to eller flere "trykk", og da er faren for skade betydelig større.

Har stolposer, men tror ikke vi skal bruke dem til jentene. Tror det er bedre å ta på ulldress etter å ha lest litt.

Anonymous poster hash: 48fa3...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med bilstolpose får man jo selene helt inntil kroppen. I motsetning til disse bilstokklærne hvor man tar drn festetingen gjennom klærne og har selene utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Har stolposer, men tror ikke vi skal bruke dem til jentene. Tror det er bedre å ta på ulldress etter å ha lest litt.

Anonymous poster hash: 48fa3...6ae

Med bilstolpose så er jo selene nærmere kroppen enn om man kler på tykt ulltøy. Posen kommer jo utenfor selene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte oppdatere meg litt i går på festing av stol og barn i bil.

Uansett sitteretnig anbefales det at barnet har på seg lite tykke klær fordi sele skal sitte godt inntil kroppen fordi barnet ved kraftig nedbremsing eller kollisjon ikke skal få to eller flere bevegelser. Sitter selen i stole tett inntil kroppen får barnet ett "trykk" sitter ikke selen tett nok til kroppen får de to eller flere "trykk", og da er faren for skade betydelig større.

Har stolposer, men tror ikke vi skal bruke dem til jentene. Tror det er bedre å ta på ulldress etter å ha lest litt.

Anonymous poster hash: 48fa3...6ae

Om man bremser kraftig ned, eller kræsjer med et barn som sitter bakovervendt, så blir ikke barnet rykket fremover, men blir "dyttet" lenger bak i bilstolen.

Anonymous poster hash: c94af...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Om man bremser kraftig ned, eller kræsjer med et barn som sitter bakovervendt, så blir ikke barnet rykket fremover, men blir "dyttet" lenger bak i bilstolen.

Anonymous poster hash: c94af...f97

Jepp, bak og opp. Har de på tykke klær, så sklir selene ned av skuldrene og ungen er løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hatt behov for det, vi tok bare på vanlige inneklær (type body og bukse) og tok et teppe over baby når vi gikk til bilen. Det hadde uansett blitt for varmt for ham å sitte inni posen i bilen, så da så jeg ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syns det var gull verdt :jepp:
rengte ikke ta på henne mer enn en lue når vi skulle inn og ut av bilen. Når bilen ble varm åpnet vi posen. Selene i bilstolen skal jo være så tett inntil kroppen som mulig, så sånn sett er bilstolpose kjekt om man får baby på vinteren, for da slipper man å ha på barnet så alt for mye klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min strikket en bilstolpose til lillemor. Synes den er genial, bruker den når jeg henter storebror på sfo, da bruker jeg bilstolen på understellet til vogna. Hun sovner i bilen når jeg kjører og sover videre varm og god i posen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Me har ikkje brukt det. Kledde ein ulldress på jenta, lue, og eventuelt eit teppe oppå. Babystolen tok me med inn så den var varm da me satt ho i setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte oppdatere meg litt i går på festing av stol og barn i bil.

Uansett sitteretnig anbefales det at barnet har på seg lite tykke klær fordi sele skal sitte godt inntil kroppen fordi barnet ved kraftig nedbremsing eller kollisjon ikke skal få to eller flere bevegelser. Sitter selen i stole tett inntil kroppen får barnet ett "trykk" sitter ikke selen tett nok til kroppen får de to eller flere "trykk", og da er faren for skade betydelig større.

Har stolposer, men tror ikke vi skal bruke dem til jentene. Tror det er bedre å ta på ulldress etter å ha lest litt.

Anonymous poster hash: 48fa3...6ae

Litt off topic, men dette gjelder ikke bare barn, men oss voksne også! Vårt belte bør også ligge så nært inntil kroppen som mulig for best mulig beskyttelse. Det anbefales å ta av yttertøy når man skal kjøre bil, både for liten og stor :)

Sorry for avsporing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke behov for det før lillesøster ble født. Da ble det plutselig veldig praktisk å slippe å kle på henne så mye når jeg bare skulle ut for å levere eller hente i barneparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man bremser kraftig ned, eller kræsjer med et barn som sitter bakovervendt, så blir ikke barnet rykket fremover, men blir "dyttet" lenger bak i bilstolen.

Anonymous poster hash: c94af...f97

Men deretter vil de få en motbevegelse i motsatt retning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...