Gå til innhold

Store endringer etter prevensjon slutt.


snoker

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet på pillen 29. august og er nå inne i min andre PP.
Men jeg har merket en del forandringer på kroppen etter pille slutt.

*Jeg har alltid slitt med veldig tørt hår, men etter jeg kuttet pillen har det blitt veldig fett, før gikk jeg 3 dager før jeg vasket det igjen for å ikke tørke ut håret mer (samarbeid med frisør) men nå må det vaskes minst hver 2. dag.

* På dag 12 sist pp og nå dag 11 denne ppèn har jeg merket kløe nedentil, dette gav seg etter 4 dager sist (gav seg etter det jeg tror var eggløsning, eller hvertfall noe som lignet med tanke på symptomene).

* Huden min har gått fra tørr og sensitiv til feit, her må jeg gå over til produkter for fet hud og la alle for tørr hud bli stående.

Jeg lurer vel egentlig bare på om dette er normale ting som kan komme når man slutter på prevensjon?
Jeg har ikke hatt problem med noe av dette før jeg startet på pillen.

Er det andre slike forandringer dere har merket dere etter dere sluttet på prevensjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det høres akkurat ut som slik det er til meg og. Sluttet på pilla 7 august, og har måttet dusja håret hver eneste dag siden, blir skikkelig fett. Har aldri plagdes med det før.

Vi er også inne i 2 pp :)

Lykke til med prøvinga! :)

Anonymous poster hash: 22a07...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det høres akkurat ut som slik det er til meg og. Sluttet på pilla 7 august, og har måttet dusja håret hver eneste dag siden, blir skikkelig fett. Har aldri plagdes med det før.

Vi er også inne i 2 pp :)

Lykke til med prøvinga! :)

Anonymous poster hash: 22a07...722

Så bra å høre at jeg ikke er alene :P Vi ble i tillegg sittende de 4 første ukene uten rent vann så da ble det et stort styr å måtte låne dusjen til folk minst hver andre dag :P masse lykke til dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at huden blir fet etter p-pilleslutt. Jeg har alltid trodd at jeg hadde tørr og sensitiv hud uten urenheter, men etter at jeg sluttet etter ti år med hormonprevensjon har jeg nå hele tiden noen få kviser og mye fetere hud. Håret er det samme for min del, men jeg har kort hår og vasker det minst en gang om dagen uansett.



Anonymous poster hash: 423f7...b0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med håret har jeg også merket! 2 mnd nesten sida jeg slutta på p-pillen. Bruker å vaske håret annenhver dag, og har heller ikke blitt fett om det går tre dager mellom. Nå derimot er håret helt kriiisefett dagen etter vask. Merker også at huden i ansiktet lettere føles fet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om dette vil gå seg til eller? husker ikke hvordan det var sist jeg sluttet på pillen :P Men det er hvertfall veldig slitsomt med så fett hår/hud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ca. 6 mnd siden jeg slutten på p-sprøya (eller ca. 9 mnd siden jeg tok den siste da), har aldri slitt med kviser eller uren hud, nå har ansiktet eksplodert og jeg er helt fettede i huden og masse kviser, har alltid fett hår (type, dagen etter hårvask er det fett) vil ikke vaske håret så ofte pga slitasje, men må vaske det annenhver dag nå, eller ser jeg ikke ut. har itilegg lagt på meg myyyye!! og kroppen er full av vann, har dype merker etter klærne jeg har hatt på meg iløpet av dagen.. puppene har vokst 2-3 str (klager ikke så mye på akkurat dette da haha)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelpes. Sluttet med p-pillen nå etter 8 år... Veldig spennende å se hvordan kroppen blir. Spent på om mensen blir like smertefull nå (ekstremt) som før jeg begynte på pillen... Håper ikke håret blir fett, men kan godt tenke meg litt fetere hud. Den er knusktørr nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mens var kjempevond til meg! Har virkelig ikke ord :o

Anonymous poster hash: 22a07...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg si at til gjengjeld at mensen er mye mindre smertefull nå enn før jeg begynte på prevensjon :-)

edit: skrivefeil

Endret av crem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg si at til gjengjeld at mensen er mye mindre smertefull nå enn før jeg bgynte på prevensjon :-)

Godt å høre, har først bortfallsblødning nå som er VOND, men går greit med Naproxen. Så satser på at når mensen kommer neste gang det ikke blir sååå ille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre, har først bortfallsblødning nå som er VOND, men går greit med Naproxen. Så satser på at når mensen kommer neste gang det ikke blir sååå ille

får krysse fingrene for det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...