Gå til innhold

Dating og avvisning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei nei, mer som lenge etter. Min store kjærlighet dumpet meg etter 1 år.

Anonymous poster hash: e69e1...968

Og du vet ikke hvorfor han dumpet deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk sier mye de ikke mener, og spesielt i tidlig datingfase. Eller, de kan nok godt mene det der og da, når alt er rosenrødt, nytt og spennende, men så ramler de fort ned på jorda igjen. Så sitter man tilbake og føler seg lurt og løyet for. Ofte kan de som slenger rundt seg med store ord i starten, være de som faller fortest ned igjen. Ta det meste med en klype salt, prøv å ikke la deg rive med for fort, og se på handling i stedet for å suge til deg alle flotte ord som blir sagt.

Finn ut hva du ønsker i et forhold, hvilke egenskaper din partner bør ha for at dere skal fungere sammen, og sist, men ikke minst, hva du kan bidra med i et forhold. Da kan du lettere finne ut hvilke menn du bør gå for når du ønsker deg et varig forhold.

Hvis du alltid blir dumpet, må det jo være grunner til det. At du synes det er sårt og vanskelig å finne ut av de grunnene, kan jeg forstå, men du kan jo faktisk lære noe av det, og lykkes bedre neste gang.

Signerer denne. Førstemann opp, er førstemann ned.

Og så tenker jeg litt sånn - hvorfor date så mye om det bare føles kjipt og slitsomt? Sette av tid til folk man bare halvveis er gira på? Greit, man må møtes for å finne ut av ting. Men går vel like gjerne an å heller dra på date med noen man allerede har møtt i hverdagen, og som man merker at det er god kjemi med? Jeg tror det vil oppleves mye mer positivt i lengden. Da sjansen er større for at daten faktisk blir vellykket, og at dere da vil fortsette å møtes over tid.

Endret av Ferny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Signerer denne. Førstemann opp, er førstemann ned.

Og så tenker jeg litt sånn - hvorfor date så mye om det bare føles kjipt og slitsomt? Sette av tid til folk man bare halvveis er gira på? Greit, man må møtes for å finne ut av ting. Men går vel like gjerne an å heller dra på date med noen man allerede har møtt i hverdagen, og som man merker at det er god kjemi med? Jeg tror det vil oppleves mye mer positivt i lengden. Da sjansen er større for at daten faktisk blir vellykket, og at dere da vil fortsette å møtes over tid.

Jepp. Opp som ei løve, ned som en skinnfell!

Enig i resten. Halvhjertede dater med folk en egentlig ikke er spesielt interessert i, er i grunnen bortkastet tid for begge parter. Hvorfor ikke vente til man møter noen man faktisk får sommerfugler i magen av? Hvorfor stresse så fælt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er holdningen din som gjør at du ikke treffer noen?

Men skjønner du ikke at holdningen hennes er summen av erfaringene hun har gjort seg? Altså at den er kommet til i etterkant? Jeg nekter å tro at holdningen "menn hater meg" var med i starten av vedkommende date-karriere, men heller har kommet underveis eller avslutningsvis. Etter år med nederlag, avvisninger osv? Syns det er litt svak at du ikke ser sånne ting, Nettinettet..

Anonymous poster hash: 86082...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skjønner du ikke at holdningen hennes er summen av erfaringene hun har gjort seg? Altså at den er kommet til i etterkant? Jeg nekter å tro at holdningen "menn hater meg" var med i starten av vedkommende date-karriere, men heller har kommet underveis eller avslutningsvis. Etter år med nederlag, avvisninger osv? Syns det er litt svak at du ikke ser sånne ting, Nettinettet..

Anonymous poster hash: 86082...1db

Jeg bryr meg ikke om hvorfor hun har den holdningen, men om holdningen kan være en avgjørende faktor til at hun ikke får seg en kjæreste.

Da er hun nødt til å gjøre noe med holdningen.

Kjenner du TS godt, eller er det nok en gang deg selv du snakker om?

Endret av Nettinettet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hvorfor hun har den holdningen, men om holdningen kan være en avgjørende faktor til at hun ikke får seg en kjæreste.

Da er hun nødt til å gjøre noe med holdningen.

Kjenner du TS godt, eller er det nok en gang deg selv du snakker om?

Hahaha. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Hvordan jeg aviser avhenger av damen. Er hun veldig på, mens jeg ikke er sier jeg det som det er. Er både jeg og henne "lunkne" i forhold til hverandre ser jeg ikke helt vitsen med å si noe. Da dør det bare naturlig ut uten at noen bryr seg særlig om det.

Hvis jeg virkelig liker en jente synes jeg det er greit om hun aviser meg på en fin måte. Det beste er egentlig bare å si: Jeg synes du er grei, men er ikke helt tiltrukket, desverre. Det verste en dame kan gjøre er å ikke si noe. Da vet man ikke hva som skjer samtidig som man tror at ting er fint. Plutselig får man vite lenge etterpå at hun er ferdig med deg og det er ganske kjipt. Man blir ikke bare lei seg, men man føler seg også som tidenes taper som ikke forstod hva som egentlig skjedde..

Noe annet jeg ikke liker er overhyggelige avvisninger eller avisninger hvor man sier for eksempel: "Jeg har lyst å være med, men nå er ikke et bra tidspunkt" Eller noe i den duren. Det kan i mitt hode være en grei avisning, men det kan også bety "jeg liker deg og vil være med, men nå passer faktisk ikke". Jeg blir ikke klokere av slike meldinger. Det beste er bare å si: "Jeg er ikke tiltrukket av deg på den måten". Det avkrefter alt :P

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du vet ikke hvorfor han dumpet deg?

Han møtte en annen.. var utro mot meg. Han har vært utro mot alle kjærestene sine.

Anonymous poster hash: e69e1...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett være den som sier at dette funka ikke, når andre parten gjerne vil mer.
Sa pent takk for meg på en date idag. Det stemte bare ikke.
Så kommer spm om hva som er galt.

Syns alvorlig synd på den skuffa part , mann eller dame. Er jo normalt bli veldig såra når en har bydd på seg selv og avvist.

Dette er jeg ikke god på , dateing vil jeg ikke ha som hobby nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det er såre enkelt i en stor by, jeg sier bare at det er vanskeligere når utvalget er begrenset. Dersom man er over en viss alder og markedet av tilgjengelige menn allerede er mindre og innbyggertallet er lite og man i tillegg bor utenfor byen sentrum slik at det blir "et ork" å reise inn for en drink ved en bar, så blir det et problem.

Jeg vet ikke hvorfor du går i forsvar ang. nettdatingen - det er jo klart at det ikke fungerer for deg. Du treffer ikke interessante menn og grunnen til at du ender opp med å avvise mange (som er utgangspunktet for tråden) er jo at du havner i et scenario med tilfeldige menn som du ikke ville valgt om de ellers sjekket deg opp, slik du selv sier.

Jeg sier ikke at nettdating er "så ille", det er helt greit å ha en profil som backup. Men dersom det man tester ut ikke fungerer, må man endre strategi.

Hva som er det rette her, får du selv vurdere ettersom du ikke er for forslagene som er gitt. Antakeligvis jobbe mer med sosiale egenskaper dersom angsten ikke er 100% tilbakelagt og finne andre metoder for å utvide din sosiale sirkel.

Anonymous poster hash: 280f3...5b8

Ts:

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er jo ganske etablert her med hus og barn så da er det ikke bare meg å ta hensyn til, så jeg tror du skjønner at jeg ikke bare kan flytte.

Var ikke meningen å gå i forsvar her, men jeg har bare prøvd tinder/nettdating i en måned så jeg har ikke lyst til å kaste inn håndkleet helt ennå. Jeg har ikke møtt sååå mange menn, 6 stk, og jeg ser på det som om jeg nettopp har begynt egentlig. Men jeg synes ikke det er så hyggelig å avvise de jeg har møtt for de er jo hyggelige menn. Jeg er enig med flere her som sier at avvisning ikke er så koselig å få dersom man liker noen, og når jeg vet de ikke synes det er noe særlig så er det litt vanskelig å avvise også.

Jeg jobber hele tiden med meg selv og det sosiale og jeg kommer til å fortsette med dette, så jeg er ikke uenig i at jeg kan møte folk i virkeligheten, jeg er veldig åpen for det, men det må også skje naturlig og jeg må ha en følelse av at han liker meg i så fall.

Anonymous poster hash: 34400...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts:

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er jo ganske etablert her med hus og barn så da er det ikke bare meg å ta hensyn til, så jeg tror du skjønner at jeg ikke bare kan flytte.

Var ikke meningen å gå i forsvar her, men jeg har bare prøvd tinder/nettdating i en måned så jeg har ikke lyst til å kaste inn håndkleet helt ennå. Jeg har ikke møtt sååå mange menn, 6 stk, og jeg ser på det som om jeg nettopp har begynt egentlig. Men jeg synes ikke det er så hyggelig å avvise de jeg har møtt for de er jo hyggelige menn. Jeg er enig med flere her som sier at avvisning ikke er så koselig å få dersom man liker noen, og når jeg vet de ikke synes det er noe særlig så er det litt vanskelig å avvise også.

Jeg jobber hele tiden med meg selv og det sosiale og jeg kommer til å fortsette med dette, så jeg er ikke uenig i at jeg kan møte folk i virkeligheten, jeg er veldig åpen for det, men det må også skje naturlig og jeg må ha en følelse av at han liker meg i så fall.

Anonymous poster hash: 34400...3ef

6 dater på en måned er jo mer enn en i uken og det er ganske aktiv dating - da må du regne med å avvise en del. Er du mer selektiv vil du også ikke ha like mange dater, men bedre kvalitet.

Jeg synes uansett at i den grad du bruker nettdating skal du bruke ordentlige nettsider der folk har en hel profil og virkelig vil ha en partner, ikke bare registrerer seg for muligheten av en hookup, slik veldig veldig mange holder på på Tinder.

Og fint at du fokuserer mest på "det virkelige liv". Dersom du har et par gode venninner er det også lurt å prioritere dem mer og faktisk si at du er ute etter å treffe noen så noen sammenkomster der dere begge inviterte endel folk dere kjenner (og du kan bli kjent med hennes venners venner) kunne fasiliere noen nye treff.

Anonymous poster hash: 280f3...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han møtte en annen.. var utro mot meg. Han har vært utro mot alle kjærestene sine.

Anonymous poster hash: e69e1...968

Visste du om utroskapen hans når du ble sammen med han, eller var det noe du fikk vite underveis? Beklager at jeg graver og du trenger ikke svare hvis du ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dater på en måned er jo mer enn en i uken og det er ganske aktiv dating - da må du regne med å avvise en del. Er du mer selektiv vil du også ikke ha like mange dater, men bedre kvalitet.

Jeg synes uansett at i den grad du bruker nettdating skal du bruke ordentlige nettsider der folk har en hel profil og virkelig vil ha en partner, ikke bare registrerer seg for muligheten av en hookup, slik veldig veldig mange holder på på Tinder.

Og fint at du fokuserer mest på "det virkelige liv". Dersom du har et par gode venninner er det også lurt å prioritere dem mer og faktisk si at du er ute etter å treffe noen så noen sammenkomster der dere begge inviterte endel folk dere kjenner (og du kan bli kjent med hennes venners venner) kunne fasiliere noen nye treff.

Anonymous poster hash: 280f3...5b8

Ts:

Jeg har prøvd å være selektiv, altså det er noen jeg har møtt som jeg har snakket med i tre uker + og som jeg har hatt troa på, men så har det vist seg at bildene ikke har vært helt representative eller så er kjemien bare ikke der når vi møtes. Og disse er det mye verre å avvise for jeg har jo snakket med de så mye. Da synes jeg nesten det er bedre å ikke være så selektiv og treffe folk fort og så blir det lettere å avvise dem hvis det ikke skulle klaffe. De jeg har møtt etter lang tid har ikke vært en bedre match enn dejeg har møtt etter kort tid med andre ord.

Jeg unngår de som vil ha en hookup, jeg sier hva jeg vil og finner menn som er ute etter det samme. Skal selvfølgelig fortsette å ha fokus på det virkelige liv også :)

Anonymous poster hash: 34400...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke lest alle innleggene, men jeg har datet MYE. I perioder var jeg på 3-4 dates i uka, andre ganger var jeg lei og det kunne gå 6-8 uker før jeg var på ny date. De fleste møtte jeg gjennom sukker eller tinder. Noen møtte jeg en gang, andre kanskje 2-3 ganger, og følte at det var ikke noe mer å hente. Så da ble det med de datene. Blandt annet fordi vi ikke hadde riktig kjemi og de var ikke "bra nok" for meg.
Jeg var dritt lei av dating, og synes det var kjedelig, men fortsatte likevel å lete.
Plutselig dukker det opp en på tinder som vi hadde felles venn med. Jeg tok kontakt med denne felles vennen og spurte hva slags kar dette var. Vips fikk jeg en sms fra Tindermannen. (det viste seg at de jobbet sammen) Etter at jeg møtte han var det noe helt annet, jeg er forelsket og koser meg sånn i hans selskap. Og er så glad jeg ikke gjorde noe mer ut av de andre datene, selv om noen av dem var hyggelige og kunne blitt noe mer, men det var bare ikke riktig. Dette er riktig! Vi har bare datet i 3-4 uker nå, men... som jeg sa, er glad jeg ventet, selv om det er superkjipt der og da.

Og til de som nevner at man bør prøve "vanlig" dating. Jeg møter ingen på jobb da jeg stort sett møter andre kvinner i min krets. Samme gjelder med fritidsaktiviteter. Jeg har spurt alle venner om de ikke vet om en singel kompis til meg, men alle er opptatt. Det er ikke lett å finne noen å dra på date med utenom nettsteder. Han jeg dater nå er jo halveis via bekjent, men siden de ikke var superclose hadde de ikke tenkt på denne mannen til meg før...



Anonymous poster hash: d0b51...73d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes uansett at i den grad du bruker nettdating skal du bruke ordentlige nettsider der folk har en hel profil og virkelig vil ha en partner, ikke bare registrerer seg for muligheten av en hookup, slik veldig veldig mange holder på på Tinder.

Anonymous poster hash: 280f3...5b8

Uenig! Tinder viser seg å være det stedet det er mest voksne, seriøse som er ute etter å finne seg en kjæreste. De som ikke ønsker å bli værende på nettet med de fine profilene sine, laget for å tiltrekke seg damer/menn og få oppmerksomhet.

Jeg anbefaler ikke lenger nettdatingsidene som i mine øyne er gått ut på dato, men jeg anbefaler Tinder.

Utsortering er viktig, og avvis gjerne de du har trykket liker på, selv om de innser når dere snakker sammen at det ikke er noe der. Mange tror at fordi de har fått match på Tinder så er det ready to go, men dette vil de innse etterhvert at ikke stemmer. Om det er du TS som får dem til å innse dette eller noen andre er tilfeldig.

Prøv å tenk at ved å avvise så gjør du dem en tjeneste. Du kaster ikke bort tiden deres, eller gir dem falske forhåpninger. Jo flere som faktisk er ærlig når de dater, jo bedre blir det for alle som dater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uenig! Tinder viser seg å være det stedet det er mest voksne, seriøse som er ute etter å finne seg en kjæreste. De som ikke ønsker å bli værende på nettet med de fine profilene sine, laget for å tiltrekke seg damer/menn og få oppmerksomhet.

Jeg anbefaler ikke lenger nettdatingsidene som i mine øyne er gått ut på dato, men jeg anbefaler Tinder.

Utsortering er viktig, og avvis gjerne de du har trykket liker på, selv om de innser når dere snakker sammen at det ikke er noe der. Mange tror at fordi de har fått match på Tinder så er det ready to go, men dette vil de innse etterhvert at ikke stemmer. Om det er du TS som får dem til å innse dette eller noen andre er tilfeldig.

Prøv å tenk at ved å avvise så gjør du dem en tjeneste. Du kaster ikke bort tiden deres, eller gir dem falske forhåpninger. Jo flere som faktisk er ærlig når de dater, jo bedre blir det for alle som dater!

Ts:

Jeg tenker også at det er bedre å avvise dem og ikke kaste bort tiden deres, men det er ikke så lett likevel. Noen ganger, eller egentlig ofte, trenger jeg litt tid på å tenke over om jeg egentlig vil på en date til med denne personen. Men datene sender meg jo gjerne melding noen timer etter daten og sier "takk for en hyggelig tur" (jeg går ofte på tur med dem), og skriver gjerne noen komplimenter til meg. Da er jeg fortsatt der at jeg ikke har tatt stilling til om jeg vil møte dem igjen eller ikke, og da svarer jeg og takker for turen og sier gjerne at jeg synes det var koselig (det synes jeg jo også). Det virker som om de tolker dette som at jeg liker dem.. Så går det en dag eller to eller tre og jeg finner ut at nei, jeg vil egentlig ikke møte denne mannen igjen. Men da kan vi jo ha snakket sammen i noen dager etter daten og når jeg da skal avvise så føler jeg at jeg allerede har kastet bort tiden hans (hvorfor sa jeg ikke fra med en gang etter daten liksom?).

Er det egentlig vanlig å vite med en gang om man vil se noen igjen? Ofte trenger jeg litt tid, få ham litt på avstand og kjenne etter om jeg ønsker en date til eller ikke. Men da er jeg kanskje ikke interessert nok i utgangspunktet eller? Hvis det hadde vært full klaff så ville det kanskje ikke vært noen tvil?

Anonymous poster hash: 34400...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts:

Så går det en dag eller to eller tre og jeg finner ut at nei, jeg vil egentlig ikke møte denne mannen igjen. Men da kan vi jo ha snakket sammen i noen dager etter daten og når jeg da skal avvise så føler jeg at jeg allerede har kastet bort tiden hans (hvorfor sa jeg ikke fra med en gang etter daten liksom?).

Er det egentlig vanlig å vite med en gang om man vil se noen igjen? Ofte trenger jeg litt tid, få ham litt på avstand og kjenne etter om jeg ønsker en date til eller ikke. Men da er jeg kanskje ikke interessert nok i utgangspunktet eller? Hvis det hadde vært full klaff så ville det kanskje ikke vært noen tvil?

Anonymous poster hash: 34400...3ef

Det kalles sunn fornuft! Og nei det er ikke vanlig å vite med en gang om man vil se noen igjen. Det er veldig mange som driter seg ut med nettopp det å følge det de føler der og da, og ikke det litt tid for å enten kjenne på hva man føler, eller bli litt bedre kjent!

Jeg vet om flere par som har datet en god stund før en av partene ble forelsket og innså at jo, den personen de fortsatte å date fordi han/hun ville det, faktisk er en person de også etter en stund vil fortsette å treffe. Den trygge gode kjærligheten kommer ikke som lyn fra klar himmel. Den kan gjøre det, men den trenger ikke å gjøre det. Når den gjør det, kalles det flaks, og de som venter på nettopp at DET skal skje, trenger MYE flaks! :)

Jeg synes du skal fortsette som du gjør, og heller fjerne den dårlige samvittigheten din. Hvis de ikke takler det så er det ikke ditt problem. Ikke bry deg om hva de måtte tenke og tro om deg, for du er tross alt ikke til for å tilfredstille deres behov, men å tilfredstille dine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...