Gå til innhold

Hvor ofte bør en egentlig stusse håret?


Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg stusser mitt annen hver måned og det er nok for mitt hvertfall. Men da bruker jeg kur på håret en gang i uken på sommeren og annenhver uke på vinteren. Hadde sikkert trengt det oftere hvis jeg ikke brukte kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Etter behov, eller ca hver 6-8 uke.

Er dessverre ikke flink nok til det selv ettersom jeg lider av alvorlig frisørskrekk.

Men vær sjenerøs med hårkurer uansett. bruk gjerne hjemmelagde, de er både billigere og bedre. Og miljøvennlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver åttende uke for å holde lengden når du har langt hår, lenger imellom om du sparer. En gang i kvartalet er omtrent nok for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Frisørene anbefaler jo hver 6-8.uke, og det tror jeg på. Da jeg var i Nederland, gikk jeg 12 uker uten stuss, og jeg hadde ganske mye flisete tupper da jeg igjen satte meg i stolen. TIL TROSS FOR bruk av gode produkter, proteinkur to ganger pr uke, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miodt mellom skulderbladene på det lengste, oppklippet litt, lysblondt med endel fall og typisk nordisk hår - tynne, tynne hårstrå som floker på et blunk, MEN mye hår :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Hver åttende uke for å holde lengden når du har langt hår' date=' lenger imellom om du sparer. En gang i kvartalet er omtrent nok for min del...[/quote']

Jeg har hørt et eller annet sted at håret vokser raskere når en klipper det ofte. Men vet ikke om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klipper mitt hår annenhver måned og det vokser kjemperaskt, har hår til midja. De klipper ikke mye hver gang, men passer på å få bort alle fliser så det ikke fliser seg mer. Når jeg klipper det sjeldnere blir det styggere og vokser saktere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest GreenSky

Grunnen til at jeg spør, er at jeg som regel har stusset håret selv når jeg har sett at det trengs. (Merkelig nok har resultatet blitt ganske greit, ikke skeift) Men nå tenkte jeg at jeg skulle begynne å gå til frisør i stedet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Kan jeg spørre hvor du hadde tenkt å gå? Hvis du skal ha langt hår, eller spare til lenger bør du finne en frisør som har respekt for det og som faktisk er mer interessert i å hjelpe kunden enn å tjene penger og å være moderne og kul...Herpa fuglereir-frisyrer later til åvære det en del frisører kan best.

Også er hockeysveisen tilbake,tydeligvis.... :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

I løpet av litt over ett år har jeg spart håret fra ultrakort (2cm?) til skulderlangt, og det hadde jeg aldri klart uten frisøren min. Hun NEKTET å klippe meg kort igjen da jeg var på toppen av frustrasjon etter ca et halvt år.

Og i morgen skal jeg til frisøren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...