Gå til innhold

Men hva med grått hår på kvinner? Er det hot eller helt not?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 43 år og begynner å få veldig grått hår. Farger det nå, men lurer på hvor lenge jeg orker å fortsette med det, for etterveksten synes jo omtrent dagen etter at jeg har vært hos frisøren.

Når er det greit at kvinner har grått hår?

Er det bedre at kvinner farger håret og går rundt med synlig ettervekst i et par uker før det farges igjen, eller at man er seg selv og lar håret bli grått?



Anonymous poster hash: 51958...fee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aaaaah, hadde jeg kunne fått grått hår nå, så hadde jeg blitt sååå glad! Det er dødslekkert!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper mange her syns det er fint med grått hår på menn, men ikke på kvinner.



Anonymous poster hash: e277d...43b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er pent. Men når jeg blir gammel som deg så kanskje jeg også liker det. Hvem vet? Men nå synes jeg ikke det er noe pent.



Anonymous poster hash: ddcf3...c42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som får grått hår tidlig, men så tidlig som 43 år har jeg ikke hørt om noen. Om etterveksten synes omtrent dagen etter så vil jeg si det er "overdriv", for så fort kan den da ikke synes? Du kan jo prøve å farge håret på egen hånd, eller få hjelp av en annen enn frisøren din. Du velger jo selv hvor lenge du orker å fortsette med det. Det er naturlig at alle får grått hår etter hvert, jeg hadde en lærer som var helt gråhåra (les: hvitt hår) før han ble 50 ja..og han farga det jo ikke, bare så ut som har var mye eldre enn som så. Greit å farge det hvis man ikke føler seg komfortabel med grått hår, men det må nesten være opp til hver enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grått hår på menn er sexy, spesielt mørkt hår med gråskjær. Hvitt hår på menn, not so much. Grått hår på kvinner synes jeg heller ikke er spesielt pent, noen unntak er det jo, men disse kvinnene hadde uansett sett bedre ut med en annen hårfarge.



Anonymous poster hash: ee909...903
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er et av områdene der kvinner og menn er ganske vidt forskjellige.

Mange kvinner - som i den andre tråden - kan synes det er attraktivt på menn. Jeg har enda til gode å treffe en mann som liker det på kvinner. Da handler det i så fall om en kvinne han elsker og er sammen med allerede som blir grå, eller at hun er attraktiv til tross for det grå håret, ikke pga. det.

Moren min er 57 og har grå hår, men farver det. Faren min er dypt imot at hun lar det bli grått selv om hun synes det er stress å farve det. Avtalen er at han holder vekten nede og hun fortsetter å farve det.



Anonymous poster hash: a4cb8...f34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som får grått hår tidlig, men så tidlig som 43 år har jeg ikke hørt om noen.

O_o Moren min fikk sine første grå hår i midten av 30-årene. Har sett hvite hår på folk ned til 20-års alder men da har det som regel vært knyttet til ekstremt stress. Jeg har en del hvite hår fordi jeg har vært enormt stresset i perioder, men når jeg ikke stresser så vokser fargen min ut igjen. Farger ikke håret mitt da.

Ellers så synes jeg ikke at grått hår eller hvitt er noe stygt- verken på menn eller kvinner. Synes det er fint jeg. ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes grått hår på damer kan være stilig. Men det spørs jo helt på hva slags frisyre man har.
Et eksempel på ei jeg syntes ser skikkelig bra ut med grått hår, er Jamie Lee Curtis! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

O_o Moren min fikk sine første grå hår i midten av 30-årene. Har sett hvite hår på folk ned til 20-års alder men da har det som regel vært knyttet til ekstremt stress. Jeg har en del hvite hår fordi jeg har vært enormt stresset i perioder, men når jeg ikke stresser så vokser fargen min ut igjen. Farger ikke håret mitt da.

Ellers så synes jeg ikke at grått hår eller hvitt er noe stygt- verken på menn eller kvinner. Synes det er fint jeg. ^^,

Jeg fikk mine første grå hår når jeg fylte 20. Men ja, det skyldes stress :) Det er heldigvis ikke mer enn et par hårstrå om gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg tror dette er et av områdene der kvinner og menn er ganske vidt forskjellige.

Mange kvinner - som i den andre tråden - kan synes det er attraktivt på menn. Jeg har enda til gode å treffe en mann som liker det på kvinner. Da handler det i så fall om en kvinne han elsker og er sammen med allerede som blir grå, eller at hun er attraktiv til tross for det grå håret, ikke pga. det.

Moren min er 57 og har grå hår, men farver det. Faren min er dypt imot at hun lar det bli grått selv om hun synes det er stress å farve det. Avtalen er at han holder vekten nede og hun fortsetter å farve det.

Anonymous poster hash: a4cb8...f34

Høres ut som et flott forhold...

Det er da helt vanlig å ha grå hår når man er 43 år. Mange finner grå hår lenge før de er 30. Å ha synlig grått hår som 40-åring er ganske vanlig, men "alle" kvinner farger jo håret for tiden, så vi ser det ikke... Derfor synes mange det ikke er pent med kvinner med grått hår, mens på menn er det OK, fordi de fleste menn ikke farger håret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min tidligere lærerinne fikk grått hår i en alder av 38. Hun farget det aldri, men "stylet" en råfin kort frisyre. Grått hår kan være skikkelig fint! :) Jeg kommer aldri til å farge håret når jeg får det. :wink:



Anonymous poster hash: a641f...22a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Mange blir tidlig grå, og særlig de som er helt mørke i håret. Poenget er at alle farger det, slik at ingen tror at noen kvinner har grått hår før de er 75 år. Noen kvinner kler grått hår, andre ser fryktelig gamle ut når de blir grå, så en kan ikke gi noe entydig svar på dette. Jeg er i midten av 40-åra, og har fått noen få grå hår, men heldigvis er jeg velsignet med en hårfarge som gjør at de ikke synes. Bare meg og frisøren min som ser dem :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 år og begynner å få veldig grått hår. Farger det nå, men lurer på hvor lenge jeg orker å fortsette med det, for etterveksten synes jo omtrent dagen etter at jeg har vært hos frisøren.

Når er det greit at kvinner har grått hår?

Er det bedre at kvinner farger håret og går rundt med synlig ettervekst i et par uker før det farges igjen, eller at man er seg selv og lar håret bli grått?

Anonymous poster hash: 51958...fee

Jeg ville nok farget det til jeg passerte 60... Spørs hvor kledelig det grå håret er da!!

Anonymous poster hash: e798f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk mine første grå hår (i underhåret) da jeg var 16-18 år. Siden da har jeg måttet farge det før jeg skal noe som krever at jeg setter det opp (fin frisyre til bryllupet mitt f.eks).

Overhåret er enda flott, og skinnende (er 30), men under blir det mer og mer grått for hvert år.

Det går i familien. Farfar f.eks har vært skikkelig sølvrev fra han var 35 år.

Anonymous poster hash: 6c31f...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som får grått hår tidlig, men så tidlig som 43 år har jeg ikke hørt om noen. Om etterveksten synes omtrent dagen etter så vil jeg si det er "overdriv", for så fort kan den da ikke synes? Du kan jo prøve å farge håret på egen hånd, eller få hjelp av en annen enn frisøren din. Du velger jo selv hvor lenge du orker å fortsette med det. Det er naturlig at alle får grått hår etter hvert, jeg hadde en lærer som var helt gråhåra (les: hvitt hår) før han ble 50 ja..og han farga det jo ikke, bare så ut som har var mye eldre enn som så. Greit å farge det hvis man ikke føler seg komfortabel med grått hår, men det må nesten være opp til hver enkelt

Seriøst? Jeg var 27.... Pappa var 25, farmor 22.... 43 er ikke tidlig.

Anonymous poster hash: 80d3f...c17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mørk og fikk mine første grå hår da jeg var rundt 26. Har siden farget det og det kommer jeg til å gjøre til jeg i alle fall har passert 70 da jeg ikke trives med mine grå hår.

Nå er jeg 55.

Anonymous poster hash: 92884...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, noen hårstrå er så...men "hele" håret...tenkte det var det det var snakk om. Jo jeg har visst hatt enda en lærer med grått eller tilnærma grått hår før hun ble 50. Men da tenker jeg på alt, ikke bare noen hårstrå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...