Gå til innhold

Min svigerinne ble tvangsinnlagt i går kveld.. Hvordan hjelpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sitrondrops

Jeg ville invitert datter og far på besøk - eventuelt bare datter :) Kanskje spesielt i høstferien som noen foreslår - hun trenger nok gode opplevelser og et fristed. Kanskje du kan begynne med å reise opp dit ene dagen, vaske litt og bake til frysing(så han har middager osv) og så ta med datter(og evt far) nedover neste dag om hun har lyst? Anonymous poster hash: 2739f...2ec

Dette syntes jeg hørtes ut som en god ide. Lage noen gode middager i porsjoner til å ha i fryseren som de bare kan varme opp selv.

Lag en skikkelig koselig og opplevelsesrik høstferie for dem. Både barn og broren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Vet ikke hvor du holder til men slik funker det ikke her i en av Norges største byer. For at noen skal bli tvangsinnlagt her så må de være en overhengende fare for seg selv eller andre. Psykose og vrangforestillinger er og en legitim grunn for tvangsinnleggelse.

Tvangsinnleggelser er ikke dagligdags, det skal veldig mye til.

Anonymous poster hash: 30296...891

Jeg bor i storby å ja, jeg vet at her må vel de fleste nesten stå ved brua å si de skal ta livet sitt bare for å få hjelp til en depresjon. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det er under selve innleggelsen man trenger mest hjelp! Da får en jo et pusterom, en pause! Da er pasienten trygg og det er andre som har ansvaret. Det føles som en lettelse selv om det er trist og vondt at det må være sånn! Det er ekstremt krevende å leve sammen med en som er psykisk syk, enten det er psykose eller depresjon eller hva det enn er. Det er vanskelig å alltid være den sterke men da er det godt at andre kan komme inn med sin ekspertise og hjelpe på en måte en ikke kan som pårørende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn av en mamma som stadig vekk ble innlagt, vil jeg si at det er veldig fint å høre at du ønsker å være der for dette barnet. Det er også svært viktig at jenta vet at du er der for henne uansett, også når mammaen kommer hjem igjen. Noe av det mest avgjørende for at barn skal utvikle seg normalt under slike utrygge oppvekstforhold, er at det fins andre personer som kan utgjøre den trygge basen når de nærmeste ikke gjør det.



Anonymous poster hash: 7098c...940
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...