Gå til innhold

hvorfor får jenter følelser etter sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sex med en fyr for ett par helger siden, det var bare en ons, men jeg har ikke klart å slutte å tenke på han siden. Før vi hadde sex så syns jeg han var kjekk men ikke slik at jeg tenkte særlig over han før vi endte i senga sammen..

Hvorfor er det slik? Jeg vil ikke ha hodet mitt fullt av han fordi jeg vet jeg ikke kan få han...

Anonymous poster hash: 12182...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hormoner som frigjøres under sex (oxytocin?), og som gjør at du føler deg knyttet til den andre personen. Samme hormonet som bidrar til tilknytning mellom mor og barn ved amming.

Du får bare ta tiden til hjelp - ikke trigge følelsene. Går nok over snart. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser han veldig ofte så ikke lett å ikke trigge frem følelser.. får løpe en tur å trigge frem endorfiner da så jeg får litt lykkefølelse og stressdempende..

Off forelskelse suger drit altså :/

Anonymous poster hash: 12182...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare jenter som får det. Ho ene jeg lå med i sommer har jeg enda ikke kommet over :( det er fint å være forelska hvis den er gjensidig. Men det er den ikke i dette tilfellet hvertfall. :( lykke til TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner som frigjøres under sex (oxytocin?), og som gjør at du føler deg knyttet til den andre personen. Samme hormonet som bidrar til tilknytning mellom mor og barn ved amming.

Du får bare ta tiden til hjelp - ikke trigge følelsene. Går nok over snart. :)

Stemmer det :)

Det er det samme hormonet som kommer i strie strømmer når damer føder, og det som blir frigjort når damene ammer :)

Anonymous poster hash: 1387c...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare jenter som får det. Ho ene jeg lå med i sommer har jeg enda ikke kommet over :( det er fint å være forelska hvis den er gjensidig. Men det er den ikke i dette tilfellet hvertfall. :( lykke til TS

Trist å høre :(

Det er så kjedelig når ting er slik. Og man leter etter ting som gjerne kan gi små tegn på at personen liker deg også men det er ting man selv dikter opp i hodet sitt :(

Anonymous poster hash: 12182...c5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hormoner som frigjøres under sex (oxytocin?), og som gjør at du føler deg knyttet til den andre personen. Samme hormonet som bidrar til tilknytning mellom mor og barn ved amming.

Du får bare ta tiden til hjelp - ikke trigge følelsene. Går nok over snart. :)

Jepp:) Kalt kjærlighetshormonet, velværehormon osv. Hormonet kan fungere på ulikemåter ut i fra hvor i nervesystemet det slippes løs, det har mer kroppslige funksoner når det slippes i det perifere nervesystemet, det at livmoren starter å jobbe og trekke seg sammen under fødsel, og morsmelk begynner å renne. Men er et veldig effektivt middel mot stress og angst hvis det slippes i sentral nervesystemet. Jeg føler det veldig beroligende å snuse godt på kjæresten min hvis jeg er stresset eller lei meg, for disse luktene forbindes med kjærlighet og roer ned nerver osv. Eller så lukter jeg på katten min som jeg er er usedvanlig glad i. Veldig spennende og kjekt å vite egentlig, så bra spørsmål TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik?

Anonymous poster hash: 12182...c5b

Menneskeheten er flere hundre tusen år gammel, prevansjonen er nymotens, og da er det klart man knytter seg til de man kanskje skal ha barn med.

En grunn til at kvinner er mer tilbakeholdne enn menn når det gjelder å ha ONS, er jo at det å få barn er en større investering for kvinner enn menn (som kan stikke av).

Anonymous poster hash: b6068...e66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskeheten er flere hundre tusen år gammel, prevansjonen er nymotens, og da er det klart man knytter seg til de man kanskje skal ha barn med.

En grunn til at kvinner er mer tilbakeholdne enn menn når det gjelder å ha ONS, er jo at det å få barn er en større investering for kvinner enn menn (som kan stikke av).

Anonymous poster hash: b6068...e66

Men det kan vel strengt en kvinne også gjøre etter fødselen?

Anonymous poster hash: 1e101...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan vel strengt en kvinne også gjøre etter fødselen?

Anonymous poster hash: 1e101...881

Klart hun kan. Men de følelsesmessige reaksjonene vi mennesker har ble til lenge før både velferdssamfunnet og prevansjonen. Hadde en steinalderkvinne (eller vikingkvinne, for den saks skyld) latt være å ta vare på barnet, er sjansen stor for at investeringen hennes de forutgående 9 månedene ville gått i vasken.

Anonymous poster hash: b6068...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...