Gå til innhold

Hvorfor ser folk ned på menn som får thaidamer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De mannfolka jeg vet om som er sammen med kvinner fra fattigere lang, er mannfolk som aldri hadde klart å beholde forholdet til en norsk uavhengig og selvstendig dame som selv kan velge han bort uten å oppleve personlig økonomisk krise. Det er utelukkende dårlig mannfolk som enten er veldig 'enkle', ekle, late (og trenger hushjelp) eller drittsekker. Det er de som er utstøtt av samfunnet fordi de ikke har noe å bidra med.

Jeg har ikke kjennskap til et thai-norsk forhold der partene er likeverdige, økonomisk sett. Thai-damen er derimot ofte smartere, flittigere og har høyere eq enn sine norske menn.

Jeg sier som mange andre; det er virkelig synd på mange av thaikvinnene som må holde ut med sine norske einstøinger som bruker dem som sexslaver og hushjelper. Uff.

Og jeg undres over at ikke mannfolka med thaidamer skjønner at hun bare er sammen med han pga den økonomiske tryggheten det gir henne og hennes familie. Hvordan er det mulig å tro at dama er sammen med deg pga kjærlighet? Men det er vel fordi man er såpass enkel, at det ikke er mulig for mannfolket å begripe dette. Så lenge han får sex og ferdig middag og rent hjem, så er det ikke noe å bry seg om. Moderne slaveri.

(Dette er MIN erfaring. Jeg sier ikke at det er slik det alltid er. Men har selv måttet ta vare på en thailands nabo som ofte måtte rømme fra mannen etter at han hadde drukket opp hele trygden sin og begynt å slå og voldta henne. F f***! Stakkars!

Anonymous poster hash: b51fc...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reager ikke på at dama er fra thailand eller utlandet. Reagerer på store aldersforskjeller der ungjenta er fra ett land der de fleste ikke har god økonomi. Reagerer på samme måte når det gjelder eldre kvinnfolk som finner seg unge gutter i samme landene.



Anonymous poster hash: e6787...3b8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en gammel gris som bare nærmest skal ha seg en slave så ser jeg ned på det.

Hvis det bare er en litt sosialt klønete gutt/mann som har vanskeligheter med å finne seg noen i Norge så synes jeg det bare er positivt. De fortjener kjærlighet de og



Anonymous poster hash: 30e46...21b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Vil også gjerne si at jeg finner selve ordlyden i postens overskrift irriterende.

"Hvorfor ser folk ned på menn som får thaidamer?"

De får absolutt ingenting, de kjøper.

Hvordan noe menneske ikke kan forvente negative reaksjoner når de kjøper seg en partner går meg hus forbi. :sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når aldersforskjellen er fra 25-30 år og oppover, er det noe sykt med det uansett.



Anonymous poster hash: a5dc3...998
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Vil også gjerne si at jeg finner selve ordlyden i postens overskrift irriterende.

"Hvorfor ser folk ned på menn som får thaidamer?"

De får absolutt ingenting, de kjøper.

Hvordan noe menneske ikke kan forvente negative reaksjoner når de kjøper seg en partner går meg hus forbi. :sjokkert:

Jeg er kanskje hormonell i skrivende øyeblikk, men det der var ingenting annet enn smakløst. Blir kvalm av sånne som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malanthor

Jeg er kanskje hormonell i skrivende øyeblikk, men det der var ingenting annet enn smakløst. Blir kvalm av sånne som deg.

Uhm. Javel. Du synes jeg er smakløs for at jeg påpeker at disse ofte mye yngre thaidamene ikke hadde gitt disse mennene et blikk hvis de ikke kunne lokke med materiell velstand?

Du må isåfall bli kvalm av veldig mye. Men det er kanskje tilstanden din som gjør det? :svett:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Uhm. Javel. Du synes jeg er smakløs for at jeg påpeker at disse ofte mye yngre thaidamene ikke hadde gitt disse mennene et blikk hvis de ikke kunne lokke med materiell velstand?

Du må isåfall bli kvalm av veldig mye. Men det er kanskje tilstanden din som gjør det? :svett:

Jeg opplevde den kommentaren din som veldig smakløs, ja. Påstanden din var veldig nedlatende!

Ja, jeg blir vel det. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Jeg opplevde den kommentaren din som veldig smakløs, ja. Påstanden din var veldig nedlatende!

Ja, jeg blir vel det. :kvalm:

Tror kanskje det gikk litt fort for deg?

Altså jeg rakker ikke ned på disse kvinnene hvis du tror det. Mange av dem lever i tilstand av varig fattigdom i hjemlandet hvor den eneste muligheten er å prostituere seg, jeg kan fint forstå at det da virker lokkende og komme til norge og bare ha en "partner" i motsetning til flere om dagen.

Det jeg faktisk rakker ned på er menn som i kraft av å bo i norge og ha en grei økonomi utnytter det faktum til å dra ned til et fattig land og regelrett kjøpe seg en kjæreste/kone.

Men som jeg tidligere sa så finnes det jo selfølgelig unntak. Forhold som ikke er basert på at den ene parten har og den andre parten ikke har. Disse forholdene har jeg ikke noe problem med. Men jeg tror som sagt at disse forholdene ikke er majoriteten av thaidamer--norske menn tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var måtte reise til Norge i vinter pga. jobb og i den forbindelse tok jeg med min thailandske svoger og hans datter på 16 år. Hun har aldri opplevd snø og vinter, og det var noe hun ønsket veldig.

Etter å ha pakket ut på hotellet tok jeg med jenta for å spise og kjøpe kontantkort på Narvesen, og jeg er fortsatt sjokkert over alle kommentarene og de stygge blikkene jeg fikk.

Jeg lurer på hvor mange av disse fordomsfulle buruglene som oppriktig trodde at jenta var min kone og jeg en 40 år gammel gris. Jeg var så skamfull og lei meg på mine landsmenns (kvinner) vegne at jeg aldri setter mine ben i Norge med familien min igjen.

Fy faen for noen motbydelige folk, og det var ikke rent få av de heller.

Tragisk lesning dette....

Man kan rett og slett ikke unngå tanker om at det i rike Norge nå må begynne å bli i overkant mange som føler seg hevet over resten av verdens befolkning, samt at tankens kraft må være fullstendig overstyrt av fordommer og de villeste antakelser. Antakelser og synsing er visst selveste fasiten for stadig flere, og kommer veldig til syne i bl.a. denne tråden.

Jeg skjemmes over å være norsk når jeg leser ditt innlegg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk lesning dette....

Man kan rett og slett ikke unngå tanker om at det i rike Norge nå må begynne å bli i overkant mange som føler seg hevet over resten av verdens befolkning, samt at tankens kraft må være fullstendig overstyrt av fordommer og de villeste antakelser. Antakelser og synsing er visst selveste fasiten for stadig flere, og kommer veldig til syne i bl.a. denne tråden.

Jeg skjemmes over å være norsk når jeg leser ditt innlegg!

Du skjønner ikke hva folk reagerer på.

Synes du virkelig det er greit at svakerestilte kvinner blir utnyttet? Ofte, ikke alltid, men FOR ofte blir kvinner utnyttet av menn fordi de er avhengig av pengene hans.

Og selv om det er kjipt at folk tok feil av mannen og hans svogers datter, så synes jeg det er bra at folk reagerer når de ser en middelaldrende mann med en ung tenåringsjente. Det er kjipt at gamle griser som har hentet småjenter i thailand har ødelagt for den offentlige omgangen mellom gamle hvite menn og unge thaijenter, men er det ikke bra at folk reagerer på slaveri og utnyttelse av svakerestilte mennesker? Prøv å se det positive i situasjonen. Hadde ingen brydd seg, synes jeg det hadde vært mye værre.

Anonymous poster hash: b51fc...73d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis problemet er at menn kjøper seg dame fra utlandet så har jeg ingen ide om hvorfor alderen på kjøpsobjektet spiller noen rolle. Er det ikke like galt å kjøpe et menneske om hun er femtiåring eller tjueåring? Eller er det sånn at alle over en viss alder er gratis?

Det er synd på de som har blitt kjøpt, og det synd på de som har måttet kjøpe også, og endelig er det synd på de som har fått men som alle tror har kjøpt likevel.

Men ærlig talt skjønner jeg ikke helt hvorfor enkelte menn som ikke har draget på norske damer gidder å styre med denne importvirksomheten. Kan de ikke bare fylle tomheten med onani og så grine seg i søvn som resten av oss?



Anonymous poster hash: 7eb8b...d09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner ikke hva folk reagerer på.

Synes du virkelig det er greit at svakerestilte kvinner blir utnyttet? Ofte, ikke alltid, men FOR ofte blir kvinner utnyttet av menn fordi de er avhengig av pengene hans.

Og selv om det er kjipt at folk tok feil av mannen og hans svogers datter, så synes jeg det er bra at folk reagerer når de ser en middelaldrende mann med en ung tenåringsjente. Det er kjipt at gamle griser som har hentet småjenter i thailand har ødelagt for den offentlige omgangen mellom gamle hvite menn og unge thaijenter, men er det ikke bra at folk reagerer på slaveri og utnyttelse av svakerestilte mennesker? Prøv å se det positive i situasjonen. Hadde ingen brydd seg, synes jeg det hadde vært mye værre.

Anonymous poster hash: b51fc...73d

Jeg kunne godt ha sett det positive i at folk reagerer på åpenbar utnyttelse, slaveri og vold når det faktisk er opplagt, i stedet for å bare anta at det er slik, så fort en norsk middelaldrende mann opptrer sammen med en yngre thai jente/dame.

Videre må jeg jo nesten sammenlikne litt; - reagerer folk i samme grad når en middelaldrende norsk mann opptrer sammen med ei vesentlig yngre vesteuropeisk jente/dame?

Nei, for da tenker man gjerne at "oi, han er jammen heldig, som har fått seg ei så ung og søt dame", og "alder er da ingen hindring". Og her på KG resulterer jo naturligvis det motsatte (altså eldre kvinne med ung mann) i de reneste jubelrop...

Poenget er at det finnes mange slike etnisk norske par også, men disse er det ingen som reagerer på, til tross for at vold og undertrykkelse florerer i de tusen norske hjem! Hvorfor reagerer man automatisk bare på at kvinnen er mørk, lita og med asiatisk utseende, og mannen er norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis problemet er at menn kjøper seg dame fra utlandet så har jeg ingen ide om hvorfor alderen på kjøpsobjektet spiller noen rolle. Er det ikke like galt å kjøpe et menneske om hun er femtiåring eller tjueåring? Eller er det sånn at alle over en viss alder er gratis?

Det er synd på de som har blitt kjøpt, og det synd på de som har måttet kjøpe også, og endelig er det synd på de som har fått men som alle tror har kjøpt likevel.

Men ærlig talt skjønner jeg ikke helt hvorfor enkelte menn som ikke har draget på norske damer gidder å styre med denne importvirksomheten. Kan de ikke bare fylle tomheten med onani og så grine seg i søvn som resten av oss?

Anonymous poster hash: 7eb8b...d09

Det er vel en viss forskjell på menneskehandel (altså å illegalt kjøpe seg et annet menneske) og å betale for søknader, papirer og bryllup, hvorpå det andre mennesket av fri vilje flytter til Norge?

Det finnes også noe som heter UDI og ambassader oppi dette, som aldeles ikke slipper folk fri til å "hente" noensomhelst ut av eksempelvis Thailand uten en haug av søknader, dokumentasjon og garantier, så dette kjøps-snakket er jo bare tull og tøys. At det av mange oppfattes som utrolig lettvint og fritt er jeg klar over, men sånn er det altså ikke i virkeligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at folk ser ned på menn som finner seg unge damer, når de er fryktelig gamle selv. Med kanskje 20 års aldersforskjell. Derimot tror jeg det ikke er noen som ser ned på menn som ikke har draget her til lands, kanskje ikke helt vet hvordan de skal forbedre seg, å reise til et eller annet land å finne seg ei kvinne omkring på sin egen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mannfolka jeg vet om som er sammen med kvinner fra fattigere lang, er mannfolk som aldri hadde klart å beholde forholdet til en norsk uavhengig og selvstendig dame som selv kan velge han bort uten å oppleve personlig økonomisk krise. Det er utelukkende dårlig mannfolk som enten er veldig 'enkle', ekle, late (og trenger hushjelp) eller drittsekker. Det er de som er utstøtt av samfunnet fordi de ikke har noe å bidra med.

Jeg har ikke kjennskap til et thai-norsk forhold der partene er likeverdige, økonomisk sett. Thai-damen er derimot ofte smartere, flittigere og har høyere eq enn sine norske menn.

Jeg sier som mange andre; det er virkelig synd på mange av thaikvinnene som må holde ut med sine norske einstøinger som bruker dem som sexslaver og hushjelper. Uff.

Og jeg undres over at ikke mannfolka med thaidamer skjønner at hun bare er sammen med han pga den økonomiske tryggheten det gir henne og hennes familie. Hvordan er det mulig å tro at dama er sammen med deg pga kjærlighet? Men det er vel fordi man er såpass enkel, at det ikke er mulig for mannfolket å begripe dette. Så lenge han får sex og ferdig middag og rent hjem, så er det ikke noe å bry seg om. Moderne slaveri.

(Dette er MIN erfaring. Jeg sier ikke at det er slik det alltid er. Men har selv måttet ta vare på en thailands nabo som ofte måtte rømme fra mannen etter at han hadde drukket opp hele trygden sin og begynt å slå og voldta henne. F f***! Stakkars!

Anonymous poster hash: b51fc...73d

Ja, vi er naturligvis alle utelukkende noen enkle, ekle, late, ehh... la meg se; - hushjelptrengende drittsekker, som slår og voldtar konene våre, hver dag. Naturligvis har du rett i alt sammen (gir kona en på tygga akkurat nå for å understreke at jeg er dønn alvorlig :scorpis: )...

Takk for en super oppsummering av hvordan det står til blant alle thai-norske ekteskap i universet!

Ikke vet jeg hvilken planet du holder til på, men du; - bli der er du snill :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei,rart med det. Noen norske menn som ikke ligner grisen tror at de er bedre enn de er og finner seg da ei fra Romania eller andre steder som ikke nødvendigvis er særlig interessert i ham, men vil vekk fra hjemlandet og derfor gjør det som skal til for å komme seg vekk. Dvs i mange tilfeller-å si takk til en mann som er mye eldre og som får en gris til å se delikat ut i forhold.

Så det er altså utseendet som er alfa omega her?

I så fall synes jeg du skal holde deg til kroppulfene dine, og gi en god faen i hvordan andre velger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er naturligvis alle utelukkende noen enkle, ekle, late, ehh... la meg se; - hushjelptrengende drittsekker, som slår og voldtar konene våre, hver dag. Naturligvis har du rett i alt sammen (gir kona en på tygga akkurat nå for å understreke at jeg er dønn alvorlig :scorpis: )...

Takk for en super oppsummering av hvordan det står til blant alle thai-norske ekteskap i universet!

Ikke vet jeg hvilken planet du holder til på, men du; - bli der er du snill :rolleyes:

Jeg er 100% sikker på at jeg skrev at det var Min erfaring og at det ikke alltid er slik. Les hele innlegget er du snill...

Hvorfor tar du alt så personlig? Du sier i en setning at du ikke gjør det, men alt annet du sier viser at du gjør det.

Slapp av, dersom du vet at du er like gammel som kona di, at hun alltid har vært økonomisk uavhengig av deg og at dere bygget opp forholdet over lengre tid før hun flyttet til norge, at hun vil ha sex med deg fordi du er en oppegående kar med god hygiene, at du har venner her i norge og at du også gjør husarbeid, ja da slipper du å ta det personlig.

Anonymous poster hash: b51fc...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% sikker på at jeg skrev at det var Min erfaring og at det ikke alltid er slik. Les hele innlegget er du snill...

Hvorfor tar du alt så personlig? Du sier i en setning at du ikke gjør det, men alt annet du sier viser at du gjør det.

Slapp av, dersom du vet at du er like gammel som kona di, at hun alltid har vært økonomisk uavhengig av deg og at dere bygget opp forholdet over lengre tid før hun flyttet til norge, at hun vil ha sex med deg fordi du er en oppegående kar med god hygiene, at du har venner her i norge og at du også gjør husarbeid, ja da slipper du å ta det personlig.

Anonymous poster hash: b51fc...73d

Ååå, tusen takk, så snill du er. Og jada du, jeg oppfyller alle punktene du skriver jeg må oppfylle, så igjen, takk for at du forstår, og at du lar meg slippe å ta det personlig, du selvstendige norske uavhengige dame som selv kan velge menn bort uten å oppleve personlig økonomisk krise...! :takke:

Nei, jeg tar det fremdeles ikke personlig. Tror du virkelig at jeg sitter her og griner over alt dritet dere spyr ut over KG rundt dette temaet, føler meg personlig truffet, og tar hersketeknikkene, synsingene og dømmingen på egen kropp/sinn?

Gjør ikke det serru, men jeg er kanskje noe over gjennomsnittet interessert i temaet, og engasjerer meg når det bringes opp til debatt. At innleggene som stort sett inneholder akkurat de samme meningene egentlig burde stått ubesvart pga av dårlig peiling får så være, jeg ønsker i grunnen bare å belyse saken med bakgrunn av å kjenne Thailand og folket der en god del bedre enn majoriteten av brukerne som svarer i slike tråder.

Skal bare ta et litt illustrerende eksempel nok mange mener ett og annet gørr om også, og hadde det ikke vært for at TV og media belyste det hele på en glimrende og illustrerende måte, ville vel disse også vært dømt nord og ned i mye større grad.

Jeg snakker om TV-serien "Et lite stykke Thailand"... Er mange av parene i den serien i kategorien stor aldersforkjell, der mennene kan oppfattes som sjuskete, voldelige, uhygieniske eller kontrollerende?

Nei, aldersmessig er de ganske jevne, og forøvrig er mennene normale norske borgere, boende i landlige områder de norske kvinnene forlengst har flytta fra for å å selvrealisere seg i byen.

MEN, disse mennene har ikke uteende fra denne berømmelige "øverste hylla", og ville sannsynligvis vandret livet gjennom i en enslig tilværelse om de ikke hadde sett østover. Og nettopp dette (tror jeg) er selve kromtappen i hele denne håpløse diskusjonen, nemlig at dere IKKE TÅLER å se disse mennene i noe forhold. Er de først blitt bortvalgt av norske selvstendige uavhengige kvinner skal de pinadø ikke ha noen heller, om de så kommer fra Mars!

Og bare for å avslutte med enda litt personlig syt, selv har jeg før vært gift og fått barn med en norsk kvinne, og kunne like gjerne endt opp med en norsk kvinne igjen, men tilfeldighetene bragte meg altså dithen jeg befinner meg nå, og det vet jeg gjelder mange andre norske normale, snille, likestilte, husarbeidende, pliktoppfyllende, joviale, normalt utseende menn.

Det jeg deler av personlige anliggender i denne debatten er altså kun for å illustrere at alt ikke bare er sort/hvitt. Men at det ikke hjelper i særlig grad, ja se det begynner jeg faktisk nå virkelig å skjønne, så dette får bli mine siste ord i denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...