Gå til innhold

Luft i magen på skolen? Hva gjør du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei student/videregåendeelev/arbeidstaker eller hva du måtte være.

Hvia du har vondt i magen en dag, hva er terskelen din? Hvor mye tåler du før du tar en hjemmedag og dropper dagens plikter? Skal innrømme at jeg skipper en forelesning om jeg er uggen, men er det jo ikke hele dagen, så kommer til sistetimen feks. Søstra mi derimot blir hjemme hele dagen,avbryter alle planer. Er man bare hjemme og fiser da eller?

Anonymous poster hash: f59d9...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller altså: blir du hjemme fra skolen om du har luft i magen?

Anonymous poster hash: f59d9...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg blir ikke hjemme med luft i magen. Ja, det kan være smertefullt, men det løser seg ofte med en tur på toalettet, evt. en Imodium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden... så klart er jeg ikke hjemme bare på grunn av luft i magen. Eneste grunnen til at jeg holder meg hjemme er om jeg er såpass syk at jeg knapt kommer meg på beina. Om en sliter såpass med luft i magen burde en revurdere kostholdet sitt en smule.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går bare på toalettet og slipper ut luften, før jeg går tilbake igjen... Blir dere seriøst hjemme på grunn av dette?



Anonymous poster hash: 6d610...fcf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha er det seriøst noen som blir hjemme p.g.a. luft i magen??

Altså, ja, det er vondt å holde inne og man trenger ikke gasse rundt andre, men det er da for pokker toaletter man kan bruke til den slags?!

Kunne aldri fått meg til å ringe sjefen "sorry, jeg må holde meg hjemme i dag, jeg bare vinddriter"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg holdt meg hjemme hver gang jeg har vonst i magen så hadde jeg nesten aldri gått ut døren.

Nå har jeg både cøliaki, laktoseintoleranse, reflux og irritabeltarm, og har til tider mye smerter.

Jeg er vandt til å henge over do å spy, ligge i fosterstilling pga luftsmerter som kjennes helt opp i ribbbeina, samt magesmerter fra helvete.

Men så lenge jeg ikke er skikkelig dårlig i magen eller spyr, så er jeg på jobb.

Har hendt jeg har måtte stoppe bak noen busker å spy litt på vei til jobb også... Ikke morro akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok takk for svar alle!! Mente at jeg blir hjemme hvis jeg har sykdomsfis(spist noe jeg ikke tåler o.l)

Bra dere ikke er pingler! Takk

Anonymous poster hash: f59d9...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke bli hjemme kun fordi man har luft i magen. Det er bare å gå på toalettet det...
Om man derimot har diaré eller oppkast, så er jo saken annerledes. Man kan ikke akkurat løpe frem og tilbake 5 ganger i løpet av en forelesning, da får man jo heller ikke med seg særlig. Men man bør alltid ha høy terskel for å bli hjemme fra jobb/skole. Har man litt vondt i magen om morgenen, så kan man dra på jobb/skolen, og selvfølgelig heller dra hjem om det blir for gale. De fleste har vel vært hjemme pga sykdom en gang og oppdaget at man følte seg mye bedre etter en-to timer, og tenkt at man ville klart jobb/skole like vel.



Anonymous poster hash: a0450...fef
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...