Imax Skrevet 7. juli 2005 Forfatter #201 Del Skrevet 7. juli 2005 Torsdagen er snart over og det er snart helg! :o Det går veldig fort dette her. Har jobbet hjemmefra i dag, det vi på jobben populært kaller "gjemmekontor" Må innrømme at det har vært litt det, for det er veldig stille på jobb. Så jeg har vært til hudpleie på dagen i dag og ellers jobbet litt innimellom. Og så er det FORBANNA varmt da. PUH! I morgen skal jeg jobbe som frivillig på Nadheim igjen, den siste gangen før ferien. Ellers hadde vi snakket om teltur fra lørdag til søndag, men det ser ikke ut til at det blir det, men kanskje en sykkeltur. Sånn som været er tror jeg vi må finne noe vann vi kan svømme i! Litt stusselig her uten hundene, men mer fleksibelt selvsagt. Vet jo at vofsen har det bra på tur, men jeg savner ham! :-( Og så lurer jeg fælt på hvordan jeg skal klare å leve uten KG hele helgen. Kanskje jeg må gjøre ferdig noen prosjekter? Flere ammeputer som må syes... God helg jenter! Håper vi sees etter helgen (og at alt er på plass, jeg har ikke tatt back-up, satser på at alt er her senere også...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 12. juli 2005 Forfatter #202 Del Skrevet 12. juli 2005 Da er jeg inne på KGs nye sider, og får ikke lastet opp avatar. Men det kommer vel på plass etter hvert. Må innrømme at det nok tar litt tid før jeg er helt i gang med det nye systemet. Nå er det bare 4 dager igjen på jobben. Det skal bli så utrolig deilig med ferie til uka! Tenker det skal passe meg midt i blinken. Selvsagt skjer det masse nå frem til ferien, har fullbooket uke! Natt til mandag hold jeg og mannen på med krangling til langt utpå natta. Det var skikkelig pyton. Han er fjern, og sliter fremdeles med depresjon virker det som. Jeg blir jo kjempe stressa og ikke minst lei meg, jeg synes det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Men, men. Det går seg vel til, kanskje litt ferie hjelper? Vel, bør vel kanskje jobbe litt når jeg først er på jobb? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 13. juli 2005 #203 Del Skrevet 13. juli 2005 Uff *trøster* Så kjipt med krangling. Sier han noe om hva det dreier seg om? Er han åpen forå snakke med noen om det? Eller mener han at han bare er sliten? Håper dere klarer å stoppe den nedadgående spiralen, dere prøver jo litt på å bli gravide også - det er vel kanskje en faktor det også? Hvordan blir det nå dersom du skulle bli gravid? Håper dere får en fin ferie sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 21. juli 2005 #204 Del Skrevet 21. juli 2005 Håper du har en superduper ferie! Og at mannen din etterhvert får mer overskudd igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #205 Del Skrevet 31. juli 2005 Deilig med ferie, har enda en uke igjen! Har hatt flotte dager på hytta på Sørlandet, sammen med hele familien. Litt kinkig å treffe på EL når hele hytta er full av folk, så det spørs om det blir noe klaff denne måneden. Men, men. Nye muligheter om bare et par uker! Mannen og jeg har det bra, ferie gjør underverker. Er i Oslo igjen nå noen dager, drar på fjellet i morgen, og da er det bare meg og mannen. Holder med 2 uker med familie, selv om det er hyggelig det også. Litt dumt at jeg får mensen på tirsdag, men det får være. Det finnes jo mange måter å kose på... Har med syklene også, vi er nødt til å sykle litt. Birken er jo bare 3 uker unna Helt utrolig. Ja, ja. Skal jo sykle, satser på å være i mål i løpet av 7-8 timer - totalt utslitt-. Og etter det skal årets sportslige utskeielser være ferdig for i år! Nå skal vi snart besøke noen venner, så jeg får pakke sakene og komme meg videre. ELSKER SOMMERFERIE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 31. juli 2005 #206 Del Skrevet 31. juli 2005 Fortsatt GOD FERIE! Krysser fingrene for at du om ikke lenge kommer etter i babyklubben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 2. august 2005 Forfatter #207 Del Skrevet 2. august 2005 Mannen ville vente til i dag med å dra på fjellet, så nå sitter jeg og surfer mens han sover. Oj der forsvant han inn i dusjen! Betyr vel at det blir frokost snart! Venter på mensen, har ikke kommet enda, men jeg har ofte svak mens til å begynne med, så den kommer nok utover dagen. Skulle bare ønske den var på plass, sånn at jeg kan ta et glass vin i kveld med god samvittighet. Burde jeg kanskje ta med graviditetstest på hytta? Blir nesten litt stressa av det, men samtidig er det jo greit å vite dersom mensen ikke kommer da. Men jeg kjenner murring i ryggen, så mensen er nok på plass snart. Ja, ja, alltid like spennende det der. Leste ferdig Harry Potter i går, skummel slutt! Skal ikke røpe her altså, men den bør leses. Og så må vi vente 2 år på neste. Dårlig gjort. Gleder meg til filmen som kommer til høsten, bok nummer 4 er den beste synes jeg. Jepp, får tusle ut og lage frokost. Så blir det fjellet! JIPPI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 2. august 2005 #208 Del Skrevet 2. august 2005 God tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 7. august 2005 #209 Del Skrevet 7. august 2005 Innom for en etter-sommer-oppdatering! Føler at jeg har vært borte i laaaang tid! Håper dere koser dere på hytta da Imax! Du trenger litt oppladning nå tror jeg...Birken nærmer seg jo med stormskritt!!! Stoor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 18. august 2005 Forfatter #210 Del Skrevet 18. august 2005 Velkommen til en super-stressa Imax! To dager til Birken - ARGH! Men vi har syklet litt i hvert fall, så jeg skal nok komme meg over fjellet. Dessuten skal været bli ok (regn hadde vært pyton...). Opplegget virker veldig bra, det er jo over 100 fra jobben som skal sykle. Så det blir sosialt. Og det er morsomt å ha en felles interesse med mannen, så vi har syklet og snakket sykkel i ukesvis føles det som. Ellers skal jeg i kveld holde mitt første norskkurs! Det blir spennende. Det er kvinnesenteret der jeg jobber som frivillig (Kirkens Bymisjon) som holder kurs for utenlandske prostituerte, og hun som hadde kurset i vår har flyttet, så da spurte de om jeg kunne holde det. Så da skal jeg jammen meg holde norskkurs 12 torsdager fremover. Har aldri undervist i norsk, så dette blir utfordrende. Håper jeg klarer å banke inn noe i hodene til elevene da... Litt skummelt blir det uansett... Ellers begynner jeg å bli passe frustrert på mannen. Hadde EL i går, og på et MYSTISK vis så har vi lite sex disse dagene, eller vi har sex, men han kommer ikke inni meg. Så i går skjelte jeg ham ut og sa at jeg var drittlei boikottingen. Han sier han ikke mener å gjøre det, og at han ikke gjør det bevisst, men innrømmer at han blir litt stressa... Så jeg vet ikke hva vi skal gjøre. Føler jeg har prøvd alt; Ikke mase, mase, ikke ta initiativ til sex, ta initativ til sex... Føles som vi er ufrivillig barnløse, og at det er en fysisk grunn, nemlig at mannen min ikke fikser å ha sex når det er snakk om barn Snart slenger vi inn adopsjonssøknad tror jeg, for jeg blir så utrolig stressa av hele greiene. Når det er sagt hadde vi sex mandag (hvor han kom inni meg) og EL var i går, så kan det jo teoretisk klaffe, men i går boikottet han helt. ÆSJ. (er sinna på ham, men synes jo også litt synd på ham...). Utrolig frustrert. Samtidig som det er litt vanskelig å diskutere med venninner osv, synes det blir vel privat å snakke om hvordan vi har sex osv. Ja, ja. Gleder meg i hvert fall til å få Birken overstått, for sykling er ikke bare positivt for sexlivet! Helt utslitte etter trening, og vær sikker, med gangsår på musa er sex det siste du tenker på Nå frem til neste syklus skal jeg sørge for at vi har MASSE sex, spesielt nå etter EL, sånn at det blir "vane" å ha sex annen hver dag, sånn at han ikke kan snike seg unna. I dag er det rolig på jobben. Alle sjefene er på møte, så det er stille. Deilig! Tid til å poste litt på KG og sånn (uff, dårlig medarbeider er jeg, som sitter her midt i arbeidstiden ) Vel, kommer sterkere tilbake etter 9 mil på fjellet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 19. august 2005 #211 Del Skrevet 19. august 2005 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 22. august 2005 Forfatter #212 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg klarte det! Syklet 8,9 mil på 5 timer og 43 minutter. Med punktering faktisk! Dvs. punkteringen var på slutten, så jeg pumpet bare opp dekket og så holdt det heldigvis. Var sliten og fornøyd med å bli ferdig, og det var et punkt underveis jeg trodde jeg skulle bli helt utslitt. Men når jeg hadde kommet over halvveis så var det jo bare å kjøre på! Strålende vær, og nesten ikke vind. Og hele gjengen med jobben hadde jo virkelig opplegg, med like drakter og telt ved mål. Genialt. Må ikke kjøre løp neste år egentlig, men mannen ble så gira, så jeg tror det blir neste år også (med mindre jeg skulle bli gravid da, men her er det bare å holde mulighetene åpne ). Når jeg hadde kommet halvveis (og jeg skjønte at 4 mil betydde 4 mil igjen og ikke at jeg hadde syklet 4 mil), så tenkte jeg: Jeg kan søren meg gjøre ALT! Ingen ting er umulig! Så jeg er ganske fornøyd med å ha fullført. Og ikke minst for å ha slått mannen med 10 minutter Er egentlig ikke alt for støl heller, trodde jeg skulle ha gåsperre i hundre år. Så alt i alt en utfordrende og morsom opplevelse. Hentet dyret i går, etter nesten 2 uker borte. Og han har vært så dårlig! Har vært oppe fjaksen ganger i natt fordi han måtte ut og bæsje. Og når det til slutt ikke kommer noe som helst, bare slim og blod, da blir mammaen lei seg Uff og uff. Måtte være hjemme fra jobb i dag, men jeg klarte ikke koble meg opp, så det var mannen som måtte ha hjemmekontor. Jeg dro til veterinæren for å kjøpe noe bakterieguffe for å stabilisere magen, og så var det jobb. Han ble bedre utover dagen i hvert fall. Så får vi se hvordan denne natten blir. Han har ikke fått mat (stakkars dyr) i dag, bortsett fra litt middagsrester (ris og kylling). Så får vi se. Men det er trist når dyret er dårlig. Men han er frisk og kjapp ellers, så det går vel over. Ellers sliter jeg virkelig med å forstå alt det nye her på KG. Hvordan får jeg f.eks. vist "mine innlegg" sånn som jeg gjorde før? Knoter masse med søk osv. Gode forslag? Tas i mot med takk jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2005 #213 Del Skrevet 24. august 2005 Heisan Titter innom og hilser på, og så skulle jeg bare minne deg på avtalen vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 24. august 2005 #214 Del Skrevet 24. august 2005 Krysser fingrene for at det klaffer snart for dere. I så fall blir det juni-juli, akkurat i de tider vi hadde planer om at nr 2 skulle komme. Så ble det altså 6-7mnd før i stedet, sånn går det når man er for ivrig Gratulerer med vel fullført sykkelritt! Det står det respekt av Og tida di, var jo ganske så god også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 25. august 2005 Forfatter #215 Del Skrevet 25. august 2005 Hei til deg også Marilla! Har ikke glemt avtalen, i går var jeg veldig flink (ingen sjokoladekjeks, he he). Spiste Finn Crisp med smøreost. Godt det også faktisk (uten å si at det kan erstatte sjokolade ) Hei Vimsedama! Hyggelig med besøk igjen, og takk for gratulasjoner! Når det gjelder prøving får man bare prøve i vei og håpe på det beste. Så klaffer det vel etter hvert tenker jeg (selv om jeg nå har surfet på adopsjonssider for å være helt ærlig...). Så barn kommer før eller senere, det er garantert! I kveld skal jeg holde norskkurs igjen, så blir det spennende å se om det blir like bra som forrige gang. Planla litt i går, så får vi se hvordan det går. I helgen skal jeg passe to nieser, så får vi se om det blir fredag til søndag, eller bare fra lørdag til søndag. Håper på det siste, for det er virkelig hektisk! Men morsomt. Ser ut som innevær, så jeg får planlegge litt hobbyting vi kan gjøre + at vi får dra og bowle osv. Skal nok klare å underholde jentene litt... Forøvrig gleder jeg meg ikke spesielt mye til å sykle hjem i dag. Makan til regn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 26. august 2005 Forfatter #216 Del Skrevet 26. august 2005 Kjenner PMSen kommer snikende. Har blitt SKIKKELIG FORBANNA flere ganger i dag, og jeg er så vidt ferdig med lunchen! Godt jeg har klart å holde kjeft, ellers hadde jeg nok sagt noe jeg hadde angret på... Men heldigvis er det helg, så nå skal jeg i et møte og etter det er det fri, fri, fri. Det blir digg. God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rhoswen Skrevet 26. august 2005 #217 Del Skrevet 26. august 2005 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 26. august 2005 Forfatter #218 Del Skrevet 26. august 2005 Jøss, nytt besøk? Så hyggelig med hilsen Rhoswen! Endelig fredag kveld, men jeg er så sliten at jeg sitter foran TVn og surfer. Aktive dager som dere skjønner! Men jeg har faktisk klippet poter og vasket den hvite, så litt har jeg fått gjort da. Ellers ble jeg nesten litt paff da jeg snakket med venninnen min i stad. Hun har termin neste uke og så har hun jo fått med seg prøvingen min da. Også at vi har tenkt å adoptere dersom det ikke funker på normalt vis. Og så snakker vi litt om hvor omfattende en adopsjonsprosess er, og da sier hun at hun synes det er flott at vi skal adoptere og at det er fint at vi like godt kan gjøre det som å få vårt eget barn. Da har hun ikke skjønt mye synes jeg. Ble nesten litt skuffet, hun burde ha skjønt hvor mye det betyr for meg å bli gravid, selv om jeg er fast bestemt på å ikke gå gjennom prøverrørsbehandling. Nesten som om hun trivialiserte mitt ønske om å bli gravid... Uff, ble litt lei meg, men jeg får bare tenke på at det er PMS og alle hormonene som snakker... Ja, ja. Får komme ut å gjøre noe morsomt fremfor å sitte her og synes synd på meg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2005 #219 Del Skrevet 26. august 2005 Hei Et bittelite lyspunkt er at du får lov å ta deg en sjokoladebit i kveld! Fattig trøst en liten stund, men det hjelper i allefall mot pms... Håper du får en fin helg og at du får slappe av litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 28. august 2005 #220 Del Skrevet 28. august 2005 Ellers ble jeg nesten litt paff da jeg snakket med venninnen min i stad. Hun har termin neste uke og så har hun jo fått med seg prøvingen min da. Også at vi har tenkt å adoptere dersom det ikke funker på normalt vis. Og så snakker vi litt om hvor omfattende en adopsjonsprosess er, og da sier hun at hun synes det er flott at vi skal adoptere og at det er fint at vi like godt kan gjøre det som å få vårt eget barn. Da har hun ikke skjønt mye synes jeg. Ble nesten litt skuffet, hun burde ha skjønt hvor mye det betyr for meg å bli gravid, selv om jeg er fast bestemt på å ikke gå gjennom prøverrørsbehandling. Nesten som om hun trivialiserte mitt ønske om å bli gravid... Uff, ble litt lei meg, men jeg får bare tenke på at det er PMS og alle hormonene som snakker... ← Å, gjett om jeg også har fått de kommentarene der da! Ikke minst fra en venninne som selv har tre barn (som ironisk nok selv strevde med å få førstemann). Hun spurte meg allerede i fjor sommer om vi ikke skulle starte adopsjonsprosessen snart! Jeg følte at det var en ganske invaderende kommetar - vi hadde jo ikke hatt mer enn 1 års "effektiv" prøving til da og jeg syntes det var litt tidlig å gi seg. Men, men, folk mener det jo bare godt! Likevel synes jeg ens nærmeste familie og venner ofte burde være litt mer sensitiv for situasjonen man er i der og da, og de følelser man har for øyeblikket. Ingenting galt med å adoptere selvsagt, men det skal jo skje i eget tempo. Ikke mist motet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå