Vimsevips Skrevet 12. mai 2005 #161 Del Skrevet 12. mai 2005 Så synd da, Imax :-( Ønsker deg lyke til i juni. Mars er helt sikkert også en fin måned, men den har jeg ikke så stor personlig erfaring med. Noen av dere andre som vet ? Ønsker deg en god helg, og en topp hyttetur med fint vær. Vi reiser østover i morgen, og da tror jeg det blir fint lite å se til meg her på KG før 23. mai. Da skal jeg til legen, så da håper jeg å få en mer presis termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. mai 2005 Forfatter #162 Del Skrevet 17. mai 2005 Så var 17. mai snart over, og vi har ikke feiret i det hele tatt! Men, men, så har vi hatt en fin laaanghelg til nå, og da vi sto opp i dag var det så kjølig (selv om det var sol), at vi ikke orket å sitte ute. Så da fant vi ut at det var like greit å kjøre hjem igjen, og var hjemme i by'n til klokka 16. Litt av en måte å bruke 17. mai på, og jeg må innrømme at det stakk litt i hjertet da vi rundet hjørnet og så alle de bunadskledde på vei ett eller annet sted. Jeg elsker å se på alle bunadene på 17. mai, men det fikk jeg ikke i år, dessverre. Men vi har hatt en strålende helg! Rolig og morsomt, og den kjedelige mannen til venninnen min var ikke så kjedelig som vanlig, så det har gått greit. Mannen min derimot fikk nok mer kjør på akkurat det, han sier diplomatisk til meg "vi har jo ikke akkurat mye å snakke om...". Ja, ja, men det har vært fint, sol for det meste, men regn i går. Litt bowling og film, ellers lesing, spille spill, pusle, sole seg, badstu og dilling med alle dyra (3 hunder og en katt!). Morsom og avslappende helg, vil ha mer sommer! Venninnen min er 25 uker på vei, nå ser hun skikkelig gravid ut. Hun har heldigvis ikke endret seg så mye selv om hun er gravid, vi snakker om masse annet også. Blir spennende å se hvordan hun blir som mor, og min erfaring med det er at man nesten ikke kan se det for seg, men så venner man seg til det og så er det som om de aldri har gjort noe annet! Ellers har jeg vært litt i tottene på mannen i helgen, han har vært til tider asosial og tverr. Så her i går kom det fram at han er skikkelig deprimert, og det var bra han sa. Føler meg litt dum for at jeg ikke har skjønt det helt før han sa det, men det er jo ikke så lett egentlig å skjønne det hvis ikke folk sier i fra. Blir utrolig lei meg for at han er lei seg, men det forklarer jo mye i hvordan vi forholder oss til hverandre. Merker at jeg allerede har blitt flinkere til å gi ham litt slack når han er "dust", og det hjelper sikkert på ham. Har sagt at han burde gå til psykolog, men det sitter nok langt inne. Får se hvordan tiden fremover blir, og så håper jeg at jeg kan være en støtte og ikke belastning i denne tiden. Så får vi håpe det går seg til. Utrolig vanskelig å gjøre noe med, det er jo han selv som må finne løsningen... Uff, blir tungt og det har vært tungt også. Kanskje derfor jeg har vært så mye ute og lite hjemme, fordi han har vært så uttafor?Hm. Mandag i morra, det føles i hvert fall sånn! Og så fredag snart. Høres ut som en bra uke. I morgen må jeg planlegge møte med sjefen på torsdag, skal forhandle om lønn.... Vil ha mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 18. mai 2005 #163 Del Skrevet 18. mai 2005 Heisan! Uffda. Mannen deprimert... sa han noen årsak, da? Har det vært sånn lenge? Mener han deprimert i ordets betydning eller mer sånn lei og utafor en periode? Det er vel en av de tingene som mest påvirker et forhold, når den ene ikke har det bra. Lykke til med å finne ut av ting, i hvert fall. Hatt en grei helg selv, og slutter meg til kravet om MER SOMMER :-) Og nå er det jammen snart helg igjen også! Herlig... Ha en fin uke på jobb, og lykke til med lønnsforhandlinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 18. mai 2005 Forfatter #164 Del Skrevet 18. mai 2005 Mannen er nok deprimert i ordets rette betydning. Mye som slår ut på dette, spesielt en kjip situasjon på jobb +++. Og det slår jo ut på andre ting og da blir alt kjipt (forhold, venner osv). Prøver å være snill pike med ham jeg da, blir så lei meg når han er sånn. Men jeg er glad for at han sa fra (han sier ikke så mye sånt), for han har hatt tungsindige perioder før og det er slitsomt både for ham og meg. Så får vi håpe at sommer, sol og ferie blir løsningen. Kanskje en liten baby? Spurte om han ville ta pause fra prøvingen, og da sa han at egentlig ikke, men... Så da tar jeg ikke opp diskusjonen mer og så får vi bare kjøre på. Kanskje en liten en med tilhørende permisjon er det han trenger? Ja, ja. Mye å tenke på. Takk for lykkeønskniger på lønnsforhøyelse. Krysser fingrene! Uansett så har jeg så jeg greier meg, så det er ikke kjempe stress. MEst stress å tenke gjennom hva jeg vil kreve, men det er ikke så mye forhandlingsrom tror jeg, så da blir det som det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 20. mai 2005 #165 Del Skrevet 20. mai 2005 Innom med en god Hvordan gikk det forresten med det kurset? Vellykket?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 20. mai 2005 #166 Del Skrevet 20. mai 2005 Hørtes ut som om dere hadde en fin pinsehelg! Håper mannen føler seg bedre snart, det er ikke noe godt ha det sånn. Ikke for noen av dere. Synd at tanta kom da. Jeg trodde ikke hun skulle finne veien til deg, jeg. Bedre lykke neste gang! Mars er vel en enda bedre måned å få baby på. Ha en riktig så fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 20. mai 2005 #167 Del Skrevet 20. mai 2005 Mars er helt sikkert også en fin måned, men den har jeg ikke så stor personlig erfaring med. Noen av dere andre som vet ? Jeg tror mars er en fin måned å ha bursdag, har en mor, svoger og venninne som har bursdag da. Og så blir man blant de eldste i klassen. Hvis man føder i mars, har man jo hele våren og sommeren foran seg! :-) Så synd at mannen din har det kjipt og at det sliter på forholdet Min mann er også lei av sin jobb og vil mer enn gjerne ha barselpermisjon. Han sier at han kunne tenke seg å ta alle ni månedene - men det får han selvsagt ikke! Hvordan gikk det med lønnsforhandlingene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 22. mai 2005 Forfatter #168 Del Skrevet 22. mai 2005 Mars? Tror vi satser på februar først! I morgen begynner jeg å tempe, forventer EL på torsdag. Så får vi se når det blir. Ellers er jeg mer avslappet nå, men det er jo ofte den siste uken av syklusen som jeg tenker mest på det egentlig. Og nå har jeg vært glad for at jeg ikke er gravid, for det har vært masse muligheter til å ta seg en øl eller et glass vin. Nå til uka skal jeg ut med en gjeng fra jobb og fredag er det fest. Og juni er jo virkelig en tid med mye festing, så jeg synes egentlig det er greit å ikke være gravid nå. Men skulle jeg blitt det, så dør jeg jo ikke! Mannen virker i bedre humør nå, så får vi håpe det holder seg. Godt med lys og sol tror jeg, og ikke minst litt mer sex! Neida, jeg vet hvordan en sånn situasjon kan variere fra dag til dag og uke til uke, men nå skjer det mye postivt utenom for ham også, så jeg tror kanskje han kommer til å føle seg bedre nå utover. Så skal jeg fortsette å være snill pike! Kurset jeg holdt gikk kjempe bra, fikk utrolig mye gode tilbakemeldinger! Bl.a. en som sa han hadde vært på et lignende kurs før, men at jeg var mye mer underholdende å høre på! Så jeg ble nærmest helt rusa av situasjonen. Og så tjente jeg noen penger også da! På fredag skal jeg holde nytt kurs for vår nye adm.dir og markedssjefene hos oss. Litt skummelt, men satser på å sjarmere gutta i senk. Det ble visst ikke lønnssamtale likevel. Litt overrasket? Det ble en faglig gjennomgang (som vanlig) og i tillegg en "personalsamtale" mer eller mindre. Sjefen min er dødsfornøyd med meg, og det er jo veldig bra. Sa også at vår nye adm.dir. er fornøyd med meg, så da går det vel bra når evnt. lønnsforhandlinger dukker opp om en uke eller tre. Fikk også en ekstra fridag, jeg sa jeg skulle ta ubetalt fri for vi skal i bryllup til svigerinnen min i juni, men da sa sjefen "bare ta fri du, uten å skrive opp". Så det er jo bra. Ellers lukter det nybakte brød i heimen, søndager er alltid brødbakedag for min del. Så da blir det god kveldsmat! Jeg og mannen har gått en tur gjennom Akershus Festning i dag, det var hyggelig å komme seg litt ut og se på menneskene og sola (så lenge den er ute). Skal en tur til en venninne i kveld, mannen skal jobbe litt, så jeg har fått "ok" (vil ikke være borte for mye, vet dere jenter). Ellers deilig og rolig søndag med slaffing og surfing! I går kjøpte jeg sykkelsko, pedaler og ny hjelm, så nå lades det opp til Birken her! Ja, ja. Får vel kanskje begynne å trene litt også da eller? Hm. Ha en fin dag jenter, nå skal jeg inn på H&M og bestille noen topper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 22. mai 2005 #169 Del Skrevet 22. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 23. mai 2005 Forfatter #170 Del Skrevet 23. mai 2005 Takk for klem Siam! Dobbeltklem tilbake! Det var en lur idè, jeg har noen gang vært innom dagbøker til folk, men har egentlig ingen ting å si, så da skriver jeg ikke noe. Men en klem kan jo alltid være greit å gi! Mandag igjen! Helt utrolig hvor fort tiden flyr. Skal sende avgårde en av brudepikekjolene som jeg har fått solgt. Så kanskje jeg får solgt brudestæsjet i deler? Har allerede solgt underskjørtet. Ellers skal jeg hente kjolen jeg kjøpte på E-bay hos sydama som har sydd den ut i livet og opp i lengden. Blir kjempefin! Nå blir jeg flott til toastmasteroppgaven i bryllupet i juni. Svigerinnen min har stilt opp i lokalblad vedr. bryllupet, og da fikk vi en hyggelig snutt, hun sa: "Da broren min giftet seg for to år siden, så hadde de en nydelig vielse og flott bryllup, så det var da vi for alvor tenkte at vi skulle gifte oss". SÅ HYGGELIG! Jeg synes jo det jeg også selvsagt, men hyggelig at også andre syntes det! Syklet med nyinnkjøpt sykkelhjelm i dag, veldig stilig altså! Mangler bare fartstriper Sykkelsko og pedaler må brukes litt senere, må jo montere pedalene først. Ja,ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melina Skrevet 25. mai 2005 #171 Del Skrevet 25. mai 2005 Bare innom for å si hei Må bare si at jeg anbefaler temping på det varmeste, det var nemlig den måneden vi satte inn for fullt med temping at det endelig klaffet for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 26. mai 2005 #172 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg kan også anbefale temping - eller eggløsningstester som jeg selv bruker da. Noen sier at de ikke orker å stresse med det, jeg tenker motsatt - at når jeg vet tidspunktet for eggløsning blir jeg tvertimot mindre stresset fordi jeg føler at jeg har noenlunde kontroll. Hvis man ikke blir gravid likevel, så vet man ihvertfall at det ikke skyldtes at man ikke traff riktig tidspunkt. Om dere (gud forby) må til utredning en gang i fremtiden, så vil legen sannsynligvis be deg om å tempe/ta eggløsningstester, før man gjør noe mer. Har du da gjort dette over lengre tid allerede, så er du i forkant! Lurt, hva?! Hvilken kjole er det du har kjøpt på ebay, forresten? Er det trygt å handle der? Jeg er blitt ganske glad i å handle på nett, særlig ting som ikke er å få kjøpt i Norge. Har brukt Amazon en del, særlig til å kjøpe bøker. Ha ellers en fabelaktig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 26. mai 2005 #173 Del Skrevet 26. mai 2005 Har du sett finværet?? Jeg savner det nemlig...det øsregner...!!! Så flink du er som lader opp til sykkelløp da!! Jeg er imponert! Det holder med litt sykling på ergometersykkelen for min del..har satt meg et mål om å sykle 1,5 mil minst 4 ganger i uka..og sit-ups hver dag..så får vi nå se da! Jeg gjør som The Bride, tar EL-tester...litt vanskelig med temping for meg siden jeg har så uregelmessig døgnrytme..men det er jo helt klart en enkel og kostnadsfri metode å finne ut av EL på da! Verdt å forsøke liksom! Ha en flott torsdag Imax!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 27. mai 2005 #174 Del Skrevet 27. mai 2005 Mars? Tror vi satser på februar først! I morgen begynner jeg å tempe, forventer EL på torsdag. Så får vi se når det blir. Ellers er jeg mer avslappet nå, men det er jo ofte den siste uken av syklusen som jeg tenker mest på det egentlig. Og nå har jeg vært glad for at jeg ikke er gravid, for det har vært masse muligheter til å ta seg en øl eller et glass vin. Nå til uka skal jeg ut med en gjeng fra jobb og fredag er det fest. Og juni er jo virkelig en tid med mye festing, så jeg synes egentlig det er greit å ikke være gravid nå. Men skulle jeg blitt det, så dør jeg jo ikke! Tenk, at jeg plutselit hoppet over februar! Burde jo klare å regne meg fram til unnfangelses måneden min nå, i en alder av 30 :oops: Så da satser vi altså fortsatt på et februar barn, trolig en fisk. 2006 er uansett ikke skuddår, det kan være litt kjekt, om ikke annet så for den lille som jeg forventer kommer rundt de tider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #175 Del Skrevet 29. mai 2005 Takk for hilsner jenter. Utrolig mye som skjer på jobb i disse dager, alt hoper seg opp. Derfor har jeg ikke skrevet på en stund! Fredag holdt jeg kurs for adm.dir + 5 andre sjefer hos oss, og de var dødsfornøyde. Så det var jo bra. Blir nesten høy jeg når alt går bra! Litt skummelt med så mange høytstående menn på MITT kurs, men jeg begynte bra med å vise dem hvem som var sjefen gjennom å be alle om å skru av mobilen og legge den vekk! Da sa han ene: Fy søren, du er streng altså! Men alle gjorde som jeg sa... Finværet ja, hvor ble det av? Har sett sola litt i dag, men kun innenfra. Har puslet med et smykke i dag, en god venninne på jobben har bursdag på tirsdag. Glemte å ta bilde før jeg pakket inn smykket... FY! Får ta bilde på tirsdag da. Ble veldig fint. Har tempet, men jeg er usikker på om EL var onsdag eller torsdag, for jeg hadde økning i temp på onsdag, men drakk en del øl tirsdag Ja, ja. Vi får se. Kranglet med mannen onsdag, men først etter at vi hadde sex Så kanskje? Uansett, nå er det så mye drikking at jeg egentlig ikke dør hvis vi venter med et mars eller aprilbarn... Har noe drikking på programmet om en uke, men tar det vel sånn passe rolig, men tror ikke jeg holder meg helt unna alkohol. Får se. Er litt pragmatisk på sånt jeg. (ellers blir jeg helt gal og ikke klarer å tenke på noe annet enn at jeg kanskje er gravid...) Har forøvrig utrolig sympati med Madden om at man blir litt lei KG og alle som blir gravide! No offense ment, altså, men når man selv er frustrert og alle man følger dagbøkene til snakker om sykehus og barnevogn, blir man jo litt lei. Og at omtrent ALLE i omkretsen venter eller har små. Men det går i perioder og jeg er jo glad på vegne av andre da (og jeg vet de andre misunner meg innimellom også, når jeg kan drikke, være på tur, dra på fest osv.). Alle ting sin sjarm! Og så er det bare viktig å huske på at det ene ikke avhenger av det andre. Så hvis en venninne blir gravid så er jo det helt uavhengig av at jeg blir det. Så jeg holder motet oppe (og i forhold til Madden har vi jo nesten ikke prøvd en gang, så jeg skal prøve å være ydmyk). Dessuten er vi (som jeg sikkert har sagt før), helt enige om å adoptere hvis det ikke funker (og det ikke bare er to piller som skal til). Så ting skjer etter hvert tenker jeg (så når jeg får barn kan alle de andre være misunnelige ). So hang in there, Madden! Lover å holde deg med selskap uansett resultat. Lade opp til sykkelløp? :o Det har jeg da ikke gjort. Drømte om at jeg syklet i natt, ble aldri ferdig. Uff og uff. Fikk blad i posten om Birken, "vi gratulerer deg for din deltakelse i verdens største landeveisritt". ANGST! Men, men. Skal snart begynne å trene. Er ikke "i morgen" den dagen man begynner med sånt? Kjolen jeg kjøpte var en vintage sort kjole med halterneck og stor turkis brosje på brystet. Veldig fin. Så etter noen sandaler i turkis, men fant ingen ting som fristet. Sorte sko blir nok uansett greit. Har nesten ikke planer til uken! Helt utrolig til å være meg. Har blitt virkelig flink til å være hjemme, og nå er det sånn at jo mer jeg er hjemme desto mer vil jeg være hjemme også. Så mannen er fornøyd og i bedre humør (kanskje depresjonen ikke satt så dypt eller at sollyset gjør underverker...). Planlegger 70 års dag for fattern til neste helg, mye som skal gjøres. Pappa gjør jo mye selv også da, men som vanlig er jeg arrangør.. Skal bli bra tenker jeg. Så det blir vel det jeg skal bruke tiden på til uken. Håper dere alle har hatt en fin helg og får en strålende uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 29. mai 2005 #176 Del Skrevet 29. mai 2005 Akkurat festene misunner jeg deg bittelitt. Skal i utdrikkingslag de to neste helgene, og da kunne jeg godt tenkt meg noe annet enn brus. Regner med det kan bli gøy, som edru også, men uvant det blir det Så flott at kursene dine går så bra! Kanskje du til og med vil tjene litt ekstra ved å holde de fremover? LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 31. mai 2005 #177 Del Skrevet 31. mai 2005 Tusen takk for bursdagshilsen.... Hilsen nybakt 27-åring! ps...takk for at du forstår hva jeg mener... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. juni 2005 #178 Del Skrevet 2. juni 2005 Så koselig at deres bryllup inspirerte svigerinnen din til å gifte seg også, da!! Det hadde jeg blitt glad for også. Jeg krysser fingrene for klaff snart, men det er godt å se at du ser fordelene ved å ikke være gravid også. Men som du sier, du har jo ikke prøvd såååå lenge enda. Det ordner seg sikkert snart. For oss klaffet det i pp5. Morsomt at du er så flink til å holde kurs! Hva er det du holder kurs i egentlig? Ha en fantastisk torsdag! :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melina Skrevet 3. juni 2005 #179 Del Skrevet 3. juni 2005 Bare innom for å ønske deg en kjempe fin helg -og ikke glem å skrive i dagboka di da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #180 Del Skrevet 7. juni 2005 Takk for hilsen Vimsevipsen, Madden, Siam og Melina. Mye som skjer her, så jeg får ikke postet så mye. Nå skal jeg snart dra i kjedelig møte, så da må jeg skrive litt før jeg går I helgen hadde vi 70 års dag for pappa, og det var en vellykket feiring. Vi hadde det på jobben hos meg, og så hadde vi natursti (i det FLOTTE været) med morsomme oppgaver for store og små. Grillingen foregikk riktignok ute, men maten ble fortært inne. Pappa var kjempefornøyd, fikk faktisk 1000,- til å gå ut for, som takk for hjelp til organisering (for igjen er det jeg som årner...). Det var jo snilt av pappa da. Søndag var jeg helt død, gjorde absolutt ingen ting! På kvelden var vi hos noen venner og spilte Settlers igjen, og det andre paret begynte å krangle skikkelig! Ikke noe som et lite brettspill for å skape litt jordskjelv i et ekteskap I løpet av helgen har jeg også klart å låne bort leiligheten vår når vi skal nordover i bryllup, sagt ja til å klippe hunden til en dame jeg treffer ute (som jeg ikke kjenner så godt egentlig ) og sagt ja til å passe katta til et vennepar. Herregud. Av og til tar jeg rett og slett av.... Så er det ny uke og tiden flyr. I går hadde jeg besøk av venninnen min, mannen var borte på Apple-presentasjon (ny intel-greie, stor lansering). Vi satt i sofaen og spiste sjokolade og skravlet, og selvsagt fikk vi med oss Ungkarskvinnen III. Kvalitetsprogram! Nå er det jo toast master jobb som venter om to uker. Forloveren til svigerinnen min ringte meg i går og lurte på hvordan ting lå an, og jeg måtte bare innrømme at jeg ikke hadde sett på noen ting fordi jeg holdt på med festen til pappa. Hun forloveren virker helt blåst, men, men. Sånn er det. Får se på det til helgen. Har ikke så veldig lyst, men det går seg vel til. Ellers er svigermor lagt inn på sykehus, hun stresser vel så mye med bryllupet at hun går i bakken. Herregud. Blir sikkert mye stress der oppe når vi kommer. Ja, ja. Some things never change.... I kveld skal jeg ut med 5 på jobben, vi skal planlegge Rebusløp til høsten. (hm, når jeg skriver alt dette ser det ut som jeg driver et event-firma! ). Blir hyggelig det. Endelig er det sol! Er kjempe glad! Håper det blir varmere også (men så det skulle bli regn til helgen, æsj!) Ellers kjenner jeg PMS'en komme krypende... Ja, ja. Da satser vi på mars-barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå