Gå til innhold

Nesen min etter etterlengtet operasjon. [Bilder]


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bare en mann og sikkert helt teit. Men ser faktisk liten forskjell på de to bildene og skjønner ikke problemet. Skjønner heller ikke hva som er før og etter bildet.

"Problemet" var vel ikke fysisk i utgangspunktet ?

Før-bilder er jo så å si alltid til venstre, så det er vel en enkel sak. Selvsagt er det vanskelig å se hva som er før og etter når du ikke har sett TS tidligere. Jeg synes selv at nesen hennes ble mer feminin nå, men jeg ville selv aldri ha operert om jeg hadde hatt TS sitt utgangspunkt.

"Problemet" er jo aldri fysisk når det kommer til kosmetiske operasjoner.

Anonymous poster hash: 13787...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg synes dette var interessant å se. Har fått en hump på nesen etter et brudd i den, og har vurdert å fikse den så den blir som den var.

Den ble i alle fall fin! :) Naturlig resultat, ikke som en del andre jeg har sett.



Anonymous poster hash: f53e2...6c6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med nesen din nå, TS? :)

Anonymous poster hash: b6899...d86

Anonymous poster hash: 7d90a...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med nesen din nå, TS? :)

Anonymous poster hash: b6899...d86

TS her.

(Beklager feilet svar over :P)

Rent estetisk er jeg fortsatt fornøyd, men er forsiktig med å slå meg til ro med resultatet, da det kan forandre seg mye på ett-to år. Om det er slik jeg mistenker, at det er fjernet for mye brusk og ikke blitt "støttet" godt nok opp etterpå, så kan man faktisk risikere å få et litt "kollapset" utseendet på nesen over tid. Håper inderlig det ikke vil skje i mitt tilfelle.

Fysisk er fortsatt funksjonen ganske så nedsatt, har dårlig luftgjennomstrømning gjennom nesen. Men jeg klarer ihvertfall å bruke nesen, selv om det er litt tyngre å puste med den.

Skal en tur til legen i morgen og høre om jeg evt. kan få bli henvist til ØNH-lege så h*n kan dele sin mening om denne funksjonsnedsettelsen.

Skal også til kirurgen i begynnelsen av November, så får vi se hva han sier.

Anonymous poster hash: 7d90a...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Har en mistanke om at du selv så "problemet" med den gamle nesen mye mer enn noen andre gjorde, men det er jo egentlig helt greit. Det handler jo om at du skal føle deg vel med deg selv, og hvis alt du så var er en rar nese, så har du jo gjort et riktig valg. Fin nese :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble pen. Har en slik klump selv, og litt bred nesetupp (at den ser litt firkantet ut nedenifra), men jeg orker ikke å gjøre noe med det, da livet mitt ikke nødvendigvis vil bli noe bedre med en ny nese. Den er ikke veldig ille, og passer på en måte litt til meg.Har allerede drømmemannen, og har vært i gjennom så mange andre operasjoner i fbm sykdom. Rettet også opp en skjev neseskillevegg, slik at jeg i hvert fall kan puste godt gjennom nesen. Er redd for å miste det om jeg opererer, hørt at en del får vanskeligere for å puste. Men jeg skjønner at man vil gjøre noe med det om det plager en.

Anonymkode: 13da4...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2014 den 18.02, AnonymBruker skrev:

 

 

TS her.

 

(Beklager feilet svar over :P)

 

Rent estetisk er jeg fortsatt fornøyd, men er forsiktig med å slå meg til ro med resultatet, da det kan forandre seg mye på ett-to år. Om det er slik jeg mistenker, at det er fjernet for mye brusk og ikke blitt "støttet" godt nok opp etterpå, så kan man faktisk risikere å få et litt "kollapset" utseendet på nesen over tid. Håper inderlig det ikke vil skje i mitt tilfelle.

 

Fysisk er fortsatt funksjonen ganske så nedsatt, har dårlig luftgjennomstrømning gjennom nesen. Men jeg klarer ihvertfall å bruke nesen, selv om det er litt tyngre å puste med den.

 

Skal en tur til legen i morgen og høre om jeg evt. kan få bli henvist til ØNH-lege så h*n kan dele sin mening om denne funksjonsnedsettelsen.

 

Skal også til kirurgen i begynnelsen av November, så får vi se hva han sier.

 

Anonymous poster hash: 7d90a...b16

Uffda, leste dette nå, ilike etter at jeg svarte på HI. Det er nettopp slike plager jeg er redd for om jeg hadde operert. Og så er det så mye annet jeg vil bruke pengene på. Jeg håper du får rettet opp problemet. Kanskje det er skjev neseskillevegg. Dette burde den plastiske kirurgen ha rettet på.

Anonymkode: 13da4...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det er to år siden operasjonen, hvordan liker du nesen din nå? Veldig intressert i å høre forandringene 1-2 år etterpå, da resultatet kan bli noe helt annet 1 år etterpå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aom hadde vært nyttig p fp oppdatering på, er om plastikkirurgen i Sverige ødela funksjonen til nesen, altså tok ut for mye brusk eller unnlot å rette opp en skjev neseskillevegg, eller om ts har blitt bedre. Eventuelt om en annen kirurg kunne fikse på pustefunksjknen. Om man sgjør operasjoner utenlands, så kan man ikke søke om pasientskadeerstatning. For det hjelper lite med en penere nese om man ikke kan puste gjennom den. Man kan rette på utseende, men det er viktig at kirurgen fokuserer like mye på funksjon. I verste fall må man visst ta brusk fra et ribben og forsøke å rette opp i nesen. Vet ikke om de gjør dette i Norge. 

Anonymkode: 13da4...97c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan endre på innstillinger slik at du får vasler for alle innlegg du kommenterer på, sjekk selv :) enkelt.

Anonymkode: 2ffb4...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for mulig outing av privatperson,dobbeltposter og avsporende brukerdebatt og debatt omkring tekniske spørsmål som forørig kan tas på ris og ros.

Sulosi, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...