Gå til innhold

Hvordan unngå damer som "trenger motstand"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så kanskje vi kan konkludere med at all den tid vi sanser, fortolker og agerer forskjellig i en situasjon, så har ikke 100% eksakt kunnskap om en person - og dermed kan man våge å stole på den følelsen, uroen e.l. i magen/kroppen som kommer der og da? Ofte gjør man jo ikke det når man sitter der foran en person og er tiltrukket av vedkommende.

Ja,man må kunne stole på magefølelsen,og være litt realistisk istedenfor å være romantisk innteresser med en gang. Det beste er at man i de første 2-3månedene oppfører seg romantisk,men ikke blir sjelelig forelsket. Ha i bakhodet disse månedene at det kan gå skeis. Går det skeis i løpet av den tiden så er man ikke hodestups forelsket og går det ikke skeis kan man tillate seg å bli forelsket. Å bare falle for andre som fluer pga utseende er veldig lite smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men så er det vel sjelden slik at ingenting spiller noen rolle med mindre man ikke har meninger i det hele tatt eller gir totalt f. i forholdet. De fleste vil ha meninger om en del av det som er viktig for seg, mens andre aspekter er mindre viktig. Det gjelder å kunne respektere at aspekt A, B, C ikke er viktig for partneren og at X, Y, Z er det. Anonymous poster hash: d1f54...a58

Men hva hvis det som er veldig viktig for deg ikke er viktig for henne?hva føler du om hun gir det en whatever da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bare falle for andre som fluer pga utseende er veldig lite smart.

Men er ikke dette lettere sagt enn gjort da? Om vi liker det eller ei, utseende er det første man blir eksponert for når man for eks. ser en person på den andre siden av baren, og ikke kjenner vedkommende. Når man har sett noe man liker, så prøver man å bli kjent med den utvalgte. Det sier seg selv at det er helt andre krefter hos en som tar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kunne ta ledelse enkelte ganger er veldig positivt som mann, ikke bare være den passive som gir faen i alt.

I dagens likestilte verden ønsker nok flere og flere menn at man er sammen om å styre forholdet, det er ikke noe mannen "skal ta ledelse" for alene.

Jeg har ikke noe adamseple for øvrig. Og du vred på det jeg sa. Jeg pratet om en mann som inkluderer dama i bilkjøpet, ikke en mann som tigget dama om å få kjøpe bil. Klarer du virkelig ikke diskutere saklig? Noe sier meg at du er en drama-b*tch selv.

Anonymous poster hash: 70c75...d28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Dei gongane eg har sagt det er fordi mannen ikkje har eigne meinigar. Han liker alt eg likar, han vil alltid det eg vil osv. "Samme for meg" blir ofte brukt. Og eg er ikkje ei dramaqueen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det om at jeg vil ha en partner som er med meg og ikke mot meg.

De viktige "kampene" i livet tar jeg ut ovenfor arbeidsgiver, myndigheter etc. Og jeg vil ha en partner som har det samme synet. Vi skal hjelpe og støtte hverandre i hverdagen. Ikke krangle om bagateller.

Jeg vil ha en partner som er en lagspiller. Jeg vil rett og slett ikke ha barn med ei dame, som jeg må gi motstand.

Kom på ett eksempel her.

En eks av meg rapa plutselig når vi satt og så på tv. Det hadde hun aldri gjort før. Og jeg sa ingenting, tenkte at det bare var ett uhell. Og så begynte det å gjenta seg, oftere og oftere. Og til slutt virka det som hun gjorde det med vilje, for å fremprovosere en reaksjon. Og det fikk hun jo også til slutt.

Anonymous poster hash: f317f...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen min var ei som "trengte litt motstand" i forholdet.

Og vi var en skikkelig dårlig match. Det endte med tre raseriutbrudd fra min side, der hun blei satt på trappa.

Nå har jeg begynt med nettdating igjen, og jeg prøver å sile ut de som er av samme typen.

Men hva kan jeg skrive i profilen min for å unngå dette igjen?

"Søker voksent menneske som er ferdig oppdratt"?

Anonymous poster hash: 9e422...f1c

Du bør ikke gå for de som virker som de har et for stort eksponeringsbehov, dvs har veldig utfordrende og sexy bilder, gjør seg deilige foran kameraet osv. Ellers så anbefaler jeg å treffes raskest mulig, da er det lettere å se an personligheten og se hva hun vil ha...og om hun mener det (sett deg gjerne litt inn i kroppsspråk først) ;) Da er det enklere å bare spørre rett ut også. Gjør det med en spøkefull tone og glimt i øyet så blir det ikke tolket negativt og du vil nok allikevel få et ærlig svar fra de fleste :) Gå for ei som heller er litt sjenert til og begynne med, rolig og jordnær av seg, enn hun som er det omvendte. Selv om mange synes de stille jentene virker kjedelige først, så kvikner de ofte til i et forhold og er ikke sjenert ovenfor deg etter en stund. Men de har ofte ikke behovet for "å bli holdt i ørene", det er ofte de mer utadvendte som gjør mye av seg som sier de trenger det. Det er mitt inntrykk basert på meg selv, mine venninner og det jeg har hørt i hvert fall, men ta høyde for at ingen mennesker er like :) Lykke til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei gongane eg har sagt det er fordi mannen ikkje har eigne meinigar. Han liker alt eg likar, han vil alltid det eg vil osv. "Samme for meg" blir ofte brukt. Og eg er ikkje ei dramaqueen!!

Hvorfor er det ett problem?

Hvis han virkelig liker de samme filmene som du gjør?

Og han har de samme interessene som deg?

Burde han da heller krangle litt på det, og si at "nei, den filmen var dårlig!" Selv om han likte den?

Anonymous poster hash: f317f...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det om at jeg vil ha en partner som er med meg og ikke mot meg.

De viktige "kampene" i livet tar jeg ut ovenfor arbeidsgiver, myndigheter etc. Og jeg vil ha en partner som har det samme synet. Vi skal hjelpe og støtte hverandre i hverdagen. Ikke krangle om bagateller.

Jeg vil ha en partner som er en lagspiller. Jeg vil rett og slett ikke ha barn med ei dame, som jeg må gi motstand.

Kom på ett eksempel her.

En eks av meg rapa plutselig når vi satt og så på tv. Det hadde hun aldri gjort før. Og jeg sa ingenting, tenkte at det bare var ett uhell. Og så begynte det å gjenta seg, oftere og oftere. Og til slutt virka det som hun gjorde det med vilje, for å fremprovosere en reaksjon. Og det fikk hun jo også til slutt.

Anonymous poster hash: f317f...60b

Merkelig og umoden oppførsel, høres rart ut :P Men igjen; gå for ei som ikke må være i sentrum for en hver pris og som gjør alt for oppmerksomhet. Det er innerst inne de som ofte er mest usikre også selv om man ikke skulle tro det, dermed mer unødvendig "drama"... Må legge til at alder og modenhet også ofte spiller inn, det gjelder jo både kvinner og menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke gå for de som virker som de har et for stort eksponeringsbehov, dvs har veldig utfordrende og sexy bilder, gjør seg deilige foran kameraet osv. Ellers så anbefaler jeg å treffes raskest mulig, da er det lettere å se an personligheten og se hva hun vil ha...og om hun mener det (sett deg gjerne litt inn i kroppsspråk først) ;) Da er det enklere å bare spørre rett ut også. Gjør det med en spøkefull tone og glimt i øyet så blir det ikke tolket negativt og du vil nok allikevel få et ærlig svar fra de fleste :) Gå for ei som heller er litt sjenert til og begynne med, rolig og jordnær av seg, enn hun som er det omvendte. Selv om mange synes de stille jentene virker kjedelige først, så kvikner de ofte til i et forhold og er ikke sjenert ovenfor deg etter en stund. Men de har ofte ikke behovet for "å bli holdt i ørene", det er ofte de mer utadvendte som gjør mye av seg som sier de trenger det. Det er mitt inntrykk basert på meg selv, mine venninner og det jeg har hørt i hvert fall, men ta høyde for at ingen mennesker er like :) Lykke til :)

Det tror jeg du har rett i! :)

Det er de damene jeg ofte har endt opp med....

Ene eksen min hadde vel noe sånt som 20-30 bilder av seg selv på sukker.....

Anonymous poster hash: f317f...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig og umoden oppførsel, høres rart ut :P Men igjen; gå for ei som ikke må være i sentrum for en hver pris og som gjør alt for oppmerksomhet. Det er innerst inne de som ofte er mest usikre også selv om man ikke skulle tro det, dermed mer unødvendig "drama"... Må legge til at alder og modenhet også ofte spiller inn, det gjelder jo både kvinner og menn.

Høres igjen veldig riktig ut, og stemmer med min erfaring :)

Det er vel kanskje derfor de har behov for en mann til å ta styringa også? Fordi de ikke takler det helt selv?

Anonymous poster hash: f317f...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje derfor de har behov for en mann til å ta styringa også? Fordi de ikke takler det helt selv?

Anonymous poster hash: f317f...60b

Jesssssss...!!!

Anonymous poster hash: 70c75...d28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ett problem?

Hvis han virkelig liker de samme filmene som du gjør?

Og han har de samme interessene som deg?

Burde han da heller krangle litt på det, og si at "nei, den filmen var dårlig!" Selv om han likte den?

Anonymous poster hash: f317f...60b

For all del, det er jo flott hvis man liker det samme, men enkelte menn ser ut til å vente til jeg har sagt hva jeg mener om noe, før de i det hele tatt kan uttale seg. Og da er de uten unntak enig i det jeg sier. Det være seg film, musikk, mat eller hva som helst.

Da føler man ikke at man blir kjent med noen, da føler man at man snakker til et speil. Og det er, i alle fall for meg, skikkelig turn off.

Anonymous poster hash: 9b121...059

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dagens likestilte verden ønsker nok flere og flere menn at man er sammen om å styre forholdet, det er ikke noe mannen "skal ta ledelse" for alene. Jeg har ikke noe adamseple for øvrig. Og du vred på det jeg sa. Jeg pratet om en mann som inkluderer dama i bilkjøpet, ikke en mann som tigget dama om å få kjøpe bil. Klarer du virkelig ikke diskutere saklig? Noe sier meg at du er en drama-b*tch selv. Anonymous poster hash: 70c75...d28

Wow,du snakker om sakelig? Man skal være 2 om de fleste avgjørelser men at menn tar litt ledelse ER sexy enten du liker det eller ei.

Forøvrig så gidder jeg ikke å svare på flere innlegg fra deg. Takk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens likestilte verden ønsker nok flere og flere menn at man er sammen om å styre forholdet, det er ikke noe mannen "skal ta ledelse" for alene.

Jeg har ikke noe adamseple for øvrig. Og du vred på det jeg sa. Jeg pratet om en mann som inkluderer dama i bilkjøpet, ikke en mann som tigget dama om å få kjøpe bil. Klarer du virkelig ikke diskutere saklig? Noe sier meg at du er en drama-b*tch selv.

Anonymous poster hash: 70c75...d28

TS. Hvis dette er sånn du oppfører deg forstår jeg godt problemstillingen. Du får ikke motstand fordi du er passiv. Du får motstand fordi du er ufyselig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke dette lettere sagt enn gjort da? Om vi liker det eller ei, utseende er det første man blir eksponert for når man for eks. ser en person på den andre siden av baren, og ikke kjenner vedkommende. Når man har sett noe man liker, så prøver man å bli kjent med den utvalgte. Det sier seg selv at det er helt andre krefter hos en som tar over.

Ja,men da får man vel bare takke seg selv. Mist aldri deg selv i en sånn situasjon er alt jeg sier,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS. Hvis dette er sånn du oppfører deg forstår jeg godt problemstillingen. Du får ikke motstand fordi du er passiv. Du får motstand fordi du er ufyselig.

Ikke jeg som skrev dette....

Vi er flere anonyme brukere her ;)

Anonymous poster hash: f317f...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var ei som "trengte litt motstand" i forholdet.

Og vi var en skikkelig dårlig match. Det endte med tre raseriutbrudd fra min side, der hun blei satt på trappa.

Nå har jeg begynt med nettdating igjen, og jeg prøver å sile ut de som er av samme typen.

Men hva kan jeg skrive i profilen min for å unngå dette igjen?

"Søker voksent menneske som er ferdig oppdratt"?

Anonymous poster hash: 9e422...f1c

Det ville ikke jeg ha skrevet...

Anonymous poster hash: 2e75c...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Hvorfor er det ett problem?

Hvis han virkelig liker de samme filmene som du gjør?

Og han har de samme interessene som deg?

Burde han da heller krangle litt på det, og si at "nei, den filmen var dårlig!" Selv om han likte den?

Anonymous poster hash: f317f...60b

Sjølvsagt er det fint at han likar ting eg likar, men tenkjer meir på at han likar ting som eg har sagt eg likar fordi han trur eg likar å høyre at han likar det same.

Uff, vanskeleg og elendig forklart. At han likar ting berre fordi eg likar dei.

Eg reagerar om ein date plutseleg har fått ei forkjærlegheit for norrønt språk fordi eg er det. Då blir det litt påtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke jeg ha skrevet... Anonymous poster hash: 2e75c...48a

Hehe :)

Nei, men har du ett bedre forslag? ;)

Anonymous poster hash: f317f...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...