Gå til innhold

Oxo og koz og klemz - noe av det dummeste jeg ser...


LilleBille

Anbefalte innlegg

Jeg blir så provosert når voksne mennesker skriver koz/klemz og oxo.

Når de skriver det i sms/mailer etc. klarer jeg ikke helt ta dem alvorlig - og bli i det hele tatt negativ til det de skriver.. det blir bare alt for fjortisaktig...

Som når mine barns far (som er godt voksen) .. har lagt seg til oxo.. etc.. blir jeg helt matt...

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tusjen

Jeg har ikke sett noen voksne som bruker de ordene der. Bare stedatteren min på 15 år..når hun skriver meldinger til meg...

Er vel litt enig at det er en fjortis-greie... :-)

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Som når mine barns far (som er godt voksen) .. har lagt seg til oxo.. etc.. blir jeg helt matt...

:frustrert:

Det er sikkert et forsøk fra han på å virke "ql". (kul) :-)

Jeg har ikke noe i mot slikt fjortisspråk, bare det tilhører "rett" aldersgruppe, for å si det sånn. Det er forskjell på søstera mi på 15 og et godt voksent menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Poenget med sms språk må jo være å få ordene kortere slik at man får plass til mer i meldingen. Ser ikke helt hvordan oxo kan forkorte og (for det er da helt greit å skrive og istedenfor også?!). Skjønner heller ikke helt hvorfor klemz er kortere enn klem, men det har kanskje noe å gjøre med alderen min (at jeg ikke ser det opplagte i at koz tar mindre plass enn kos)?

Eller sagt på annen måte: Jeg bruker gjerne sms forkortninger, men Koz, Klemz og oxo får jeg grøssninger av.

Klemz fra Embla z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg bruker en og annen smsforkorting, som at ejg skriver d istedenfor det.

Men her på nett bare ler jeg av slik skriveslapphet. For ikke å snakke om når man skriver med x og z fordi det liksom er så mye kuuuuulere enn normal norsk. Tar automatisk avsender mindre seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bli mer enig med deg lillebille.

Å skrive forkortninger er greit, hvis man har liten plass når man f.eks skal sende en sms, men blir meldingen noe kortere av å skrive klemz i stedet for klem? nei. og koz i stedet for kos? og når folk skriver mail har de nesten ubegrenset med plass.

Det verste er når voksne folk begynner å skrive sms-språk når de skriver for hånd :o

Nei, holder meg unna fjortis-språket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på søstera mi på 15 og et godt voksent menneske.

.. som en mann på 50 :ler::riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller sagt på annen måte: Jeg bruker gjerne sms forkortninger, men Koz, Klemz og oxo får jeg grøssninger av.

Klemz fra Embla z

Godt det ikke bare er meg. :wink:

Fork. er h. greit. - det synes vel de fleste .. men x og z.. er ille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig!!! Jeg mister også litt respekt for voksne mennesker som bruker koz-klemz-språket, det er for en litt yngre garde i mine øyne.

Men forkortninger er jo greit, forkorter masse selv jeg når jeg skriver sms, og regner med at de fleste som skriver "endel" sms gjør det, ellers ville det jo tatt evigheter å lese alle meldingene!!! :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, LilleBille! :klappe:

Akkurat sånn tenker jeg oxo! :hoho:

Koz fra zauen! :klem:

(Se, så dumt det ser ut!!! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuddly

Får helt fnatt når jeg får sms fra en venninne på over 30, og hun kozer på slutten!!!

Selv bruker jeg følgende sms-språk-greie: t = til, d = det, m = med. Syns ikke det er rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig' date= LilleBille! :klappe:

Akkurat sånn tenker jeg oxo! :hoho:

Koz fra zauen! :klem:

(Se, så dumt det ser ut!!! :ler: )

Nikozer zauen tilbake :ler:

( :kvalm: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre, jeg mister respekt for folk som skriver på denne måten. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Lille Bille! X og Z hører ikke hjemme når de like gjerne kunne ha skrevet den riktige bokstaven. Det er noe annet å skrive d fremfor det...for da forkorter man bare. Det ser teit ut med koz og klemz! :roll:

En annen ting: det heter den gang DA...ikke "når jeg var fjorten år..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...