Gå til innhold

Svigerdøtre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne?

Anonymous poster hash: 7fe67...5e5

Skulle det være en link der? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Vinglasset
Skrevet

Alle mødre og fedre vil det beste for barna sine .. også vi som har gutter. Og da er det klart at vi setter pris på at de finner seg skikkelige jenter som gjør guttene glade og gir dem et godt liv videre.

Her på KG ser det ut som svært mange kvinner misliker sine svigermødre og leter etter feil på dem. Hadde jeg hatt en slik svigerdatter som jeg merket mislikte meg så sterkt så hadde jeg heller ikke klart å få noe godt forhold til henne. Mange skriver at de ikke orker besøke svigermoren og sender mannen og barna avgårde i stedet. På den måten vil det dårlige forholdet fortsette og man vil få et stilltiende og gjensidig "hat-forhold" som ikke gagner noen.

Jeg blir bare mer og mer glad for at jeg har så fine svigerdøtre og at vi har et godt og åpent forhold. Det måtte vært tragisk å ha en svigerdatter som ikke orker besøke oss og hvor det lyser gjennom at hun ikke likte oss.

• Liker 2
Skrevet

Alle mødre og fedre vil det beste for barna sine .. også vi som har gutter. Og da er det klart at vi setter pris på at de finner seg skikkelige jenter som gjør guttene glade og gir dem et godt liv videre.

Her på KG ser det ut som svært mange kvinner misliker sine svigermødre og leter etter feil på dem. Hadde jeg hatt en slik svigerdatter som jeg merket mislikte meg så sterkt så hadde jeg heller ikke klart å få noe godt forhold til henne. Mange skriver at de ikke orker besøke svigermoren og sender mannen og barna avgårde i stedet. På den måten vil det dårlige forholdet fortsette og man vil få et stilltiende og gjensidig "hat-forhold" som ikke gagner noen.

Jeg blir bare mer og mer glad for at jeg har så fine svigerdøtre og at vi har et godt og åpent forhold. Det måtte vært tragisk å ha en svigerdatter som ikke orker besøke oss og hvor det lyser gjennom at hun ikke likte oss.

Men det er mange mødre der ute som har ganske urimelige krav til det jeg har uthevet.

Og det er da ikke alle som mener svigerdatter er skikkelig eller gir sønnen deres et godt liv tross at hun faktisk gjør det?

Anonymous poster hash: 1cc70...c06

• Liker 4
Skrevet

Det er jo bare å unngå svigerdøtre med diverse diagnoser det så går alt bra :)

Anonymous poster hash: 40200...a68
  • Liker 1
Skrevet

Ja, med mindre diagnosene materialiserer seg først når de får en svigerfamilie å forhålde seg til... :)

• Liker 1
Skrevet

Det blir ikke lett.

Jeg har tidligere hatt spiseforstyrrelse. Har det virkelig innvirkning på hvordan jeg er som kjæreste 10 år senere? Jesus.

• Liker 5
Skrevet

Aha! Sikkert derfor svigermor misliker meg, synd at sønnen hennes ikke brydde seg så mye om diagnoser... Jaja :)

Skrevet

Jeg har en svigermor som ikke liker meg for at sønnen er for glad i meg. Jeg trodde lenge at jeg og svigermor hadde ett nært forhold, men det snudde seg gradvis fra hennes side. Til å unngå å hilse på meg, snakket over hodet mitt, svarte meg stygt uansett (faktisk uansett!!!) hva jeg sa, og slengte spydigheter til meg hele tiden. Tilslutt ville ikke jeg heller ha noe med henne å gjøre. Hun innrømmet ved flere anledninger at hun ikke likte at sønnen var så oppslukt i meg. Hun ville ha alt slik som det var før han traff meg. Hun var faktisk vant med å bestemme mye rart over han selv om han nærmet seg 30.. Han hadde alltid føyd seg for hennes krav for å gjøre alt enkelt, men det hadde han jo ikke mulighet til lengre da han traff meg. Begge svigerforeldrene mine har alltid stilt høye krav til alt sønnen skal gjøre for dem, selv om de er i full vigør selv. Men de forventet at han skulle måke snø hos dem selv om han har sitt eget hjem å måke snø i feks. Han skulle bære, løfte, rydde, måke, lage middag til de osv! Ved noen tilfeller kunne ikke vi lage middag sammen fordi han måtte til foreldrene å ha middag klar til de var ferdig på jobb!! Seriøst! Det kunne ikke fortsette slik, og det taklet rett og slett ikke svigermor.

Anonymous poster hash: 83de8...788

• Liker 4
Skrevet

Det blir ikke lett.

Jeg har tidligere hatt spiseforstyrrelse. Har det virkelig innvirkning på hvordan jeg er som kjæreste 10 år senere? Jesus.

Potensielt ja. Om du har spiseforstyrrelse så har du ett anstrengt forhold til mat og til kropp og har endel andre utfordringer til dette. Antageligvis er du også nærtagende ang mat og kropp. Spiseforstyrrelsen din gjør jo potensielt også at du kan få problemer med å få barn og om du får barn er det jo også en reell tjanse for at ditt syn på kropp overføres til barna dine siden de gjerne tar etter foreldrene sine. Så nei, det er ikke en ideell situasjon. Men det finnes selvfølgelig unntak :)

• Liker 2
Skrevet

Men hva er det en forferdelig svigerdatter gjør? hvordan oppfører hun seg? Og er det noen som kan innrømme at de ubegrunnet har mislikt svigerdatter? av den typisk antatte grunn at hun anses som en konkurrent?

Er det noen mødre som synes det "stikker" litt når sønnen plutselig gir det meste av kjærlighet til en annen kvinne?

Har intrykk av att det er en del som er sånn.. Min ekssvigermors mann var død og kjæresten min lignet veldig på han i både utseende og oppførsel. Hun ble sur for att han brukte mer tid på meg enn henne(ja jeg har sett sms hun skrev så det vet jeg). Hun hadde ett veldig rart forhold til sønnen da han helt siden han var 16 har måttet passe på og trøste henne. Det virket nesten som om han var en erstatning for faren hans! Hun var grusom å forholde seg til, kritiserte klesstilen min og snakk om vekt hele tiden blant annet. Jeg veier 72 og er 178 høy, har litt former men er fornøyd. Disse stikkene kom alltid når han sa noe positivt om meg, f.eks. att jeg fikk fin rumpe i den buksa. Hun er pen for alderen, men tynn som en strek. Vet venninner som har opplevd lignende så tror det ligger litt sjalusi tilstede uten att noen innrømmer det

Anonymous poster hash: f3bd3...7bb

Skrevet

Jeg har ikke særlig bra forhold til min mor, så føler ofte av svigermor er litt reservemamma egentlig. Veldig koselig. Ellers kan hun virkelig gå meg på nervene med enkelte ting, men slik er vel alle svigermødre har jeg skjønt :fnise:

Vi kommer hvertfall greit overens :)

Har litt for stor konkurranse fra de to andre svigerinnene mine, de har vært mange år i familien så tar nok litt tid å komme opp på nivået med de.

Anonymous poster hash: dd33d...43e

Skrevet

Potensielt ja. Om du har spiseforstyrrelse så har du ett anstrengt forhold til mat og til kropp og har endel andre utfordringer til dette. Antageligvis er du også nærtagende ang mat og kropp. Spiseforstyrrelsen din gjør jo potensielt også at du kan få problemer med å få barn og om du får barn er det jo også en reell tjanse for at ditt syn på kropp overføres til barna dine siden de gjerne tar etter foreldrene sine. Så nei, det er ikke en ideell situasjon. Men det finnes selvfølgelig unntak :)

Jeg er ikke sånn som du beskriver. I det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Det var ikke meningen at tråden skulle bli et angrep på mennesker med diagnoser eller lidelser. Hvis en svigermor misliker svigerdatter pga spiseforrstyrrelser sier det mer om en kynisk, usympatisk svigermor. Jeg var mer ute etter en åpen, saklig dialog som kanskje kunne bidra til å gi flere nyanser på ett ganske hyppig tema her inne. Om noen har problemer med mennesker med diagnoser kan dem opprette en egen tråd om dette. TS.

• Liker 7
Skrevet

Jeg er ikke sånn som du beskriver. I det hele tatt.

Jammen så bra :)

• Liker 1
Skrevet

Har intrykk av att det er en del som er sånn.. Min ekssvigermors mann var død og kjæresten min lignet veldig på han i både utseende og oppførsel. Hun ble sur for att han brukte mer tid på meg enn henne(ja jeg har sett sms hun skrev så det vet jeg). Hun hadde ett veldig rart forhold til sønnen da han helt siden han var 16 har måttet passe på og trøste henne. Det virket nesten som om han var en erstatning for faren hans! Hun var grusom å forholde seg til, kritiserte klesstilen min og snakk om vekt hele tiden blant annet. Jeg veier 72 og er 178 høy, har litt former men er fornøyd. Disse stikkene kom alltid når han sa noe positivt om meg, f.eks. att jeg fikk fin rumpe i den buksa. Hun er pen for alderen, men tynn som en strek. Vet venninner som har opplevd lignende så tror det ligger litt sjalusi tilstede uten att noen innrømmer det

Det er ikke du som er sjalu på svigermor da? Virker nesten slik her.

Anonymous poster hash: 3432c...4ff

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke du som er sjalu på svigermor da? Virker nesten slik her.

På hvilken måte? Har aldri sagt stygge ting til henne eller blitt sur om de gjorde noe sammen. Jobber med ei av venninnene så vet att dette er tanker mange rundt henne har. Det er mye mer til historien som jeg ikke kan avsløre for å være anonym men nei jeg var aldri sjalu på henne

Skrevet

Hva skulle trigge sjalusi fra svigerdatteres side?

Slik jeg ser det får en kjæreste eller ektefelle alt; mannen har valgt denne damen i livet sitt, i motsetning til en mor han er gitt. Hun får vite alle hans hemmeligheter og blir kjent med hundrevis av sider ved han som moren aldri får oppleve. Hun får gleden av å føde hans barn, bli en egen familie, sove med han og oppleve at han tar i mot lidenskapelig kjærlighet fra henne. I hans voksenliv vil ektefelle alltid være en viktigere relasjon enn relasjonen til hans mor. Om sønn og mor har ett forhold som får fram sjalusi hos ektefellen, må deg være noe ekkelt feil i mor/sønn-relasjonen.

• Liker 2
Skrevet

Hva skulle trigge sjalusi fra svigerdatteres side?

Slik jeg ser det får en kjæreste eller ektefelle alt; mannen har valgt denne damen i livet sitt, i motsetning til en mor han er gitt. Hun får vite alle hans hemmeligheter og blir kjent med hundrevis av sider ved han som moren aldri får oppleve. Hun får gleden av å føde hans barn, bli en egen familie, sove med han og oppleve at han tar i mot lidenskapelig kjærlighet fra henne. I hans voksenliv vil ektefelle alltid være en viktigere relasjon enn relasjonen til hans mor. Om sønn og mor har ett forhold som får fram sjalusi hos ektefellen, må deg være noe ekkelt feil i mor/sønn-relasjonen.

Vel, moren har han resten av livet, kona er det 50% sjanse for at han skilles fra med stor sjanse for uvennskap.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...