Gå til innhold

Svigerdøtre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen svigermødre her som misliker sine svigerdøtre eller svigersønner? Kan dere fortelle litt om det?

Er mange tråder her om vanskelige svigermødre, vil gjerne høre litt av svigermors historier.

Blir dere sjalu på svigerdattra uten grunn eller har dere en vanskelig svigerdatter? Gjerne vær anonym om det hjelper :)

Anonymous poster hash: 83de8...788
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi. Håper noen svarer :)

Jeg er en av de med et svigermonster :P

Anonymous poster hash: 412b6...679

• Liker 4
Gjest Vinglasset
Skrevet

Jeg er veldig glad i svigerdøtrene mine og jeg er glad for at "gullguttene" ( :fnise: ) mine har det godt i forholdene sine.

• Liker 4
Skrevet

Dem finnes det helt sikkert mange av. Jeg kjenner faktisk flere, som ut fra sine egne historier høres ut som helt grusomme svigerdøtre. Krysser fingrene for at gutta mine finner seg noen sympatiske kjærester når de blir voksne!

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde en svigersønn jeg ikke likte noe særlig fordi han var uhøflig og til tider upålitelig. MEN så lenge min datter ville ha han var jeg like hjertelig mot han som de andre svigerbarna. Heldigvis er han ute av bildet nå :danse:

Anonymous poster hash: 8ca76...5e0
Skrevet

Tipper det er ca en grusom svigerdatter for hver grusomme svigermor. It takes two to tango og alt det der.

Anonymous poster hash: 4e951...db4

• Liker 8
Skrevet

Tipper det er ca en grusom svigerdatter for hver grusomme svigermor. It takes two to tango og alt det der.

Anonymous poster hash: 4e951...db4

Det tror ikke jeg. Det er et helt annet maktforhold mellom svigerdatter og svigermor. Svigermor er ikke ny i familien, hun har bukta og begge endene. Det er en nykomlingen som skal settes på plass. Selvfølgelig finnes det vanskelige svigerdøtre men de er ikke i en possisjon til å herse slik som svigermor...

Anonymous poster hash: e334f...756

• Liker 20
Skrevet

Nja, observerer at kjerringer er veldig kritisk til svigermor også da, alt er feil hvis det kommer fra den kanten, mens egen mor er helgen. Tror faktisk mang en fyr er ilag med søppelkjerringer og da er ikke mora et dårlig menneske fordi hun mener sin sønn har solgt seg for billig.

• Liker 10
Skrevet

Jeg er ikke noen svigermor selv.

Men har reagert på venninner/bekjente med såkalte svigermonster.

De bygger stort flott hus på tomta til svigers, også presterer de å klage grenseløst på at de har så lite privatliv og deres største problem er at svigermor ønsker å passe barna hele tiden!

Fryktelig utakknemlig spør du meg!

Anonymous poster hash: 61653...8b5

• Liker 15
Skrevet

Nja, observerer at kjerringer er veldig kritisk til svigermor også da, alt er feil hvis det kommer fra den kanten, mens egen mor er helgen. Tror faktisk mang en fyr er ilag med søppelkjerringer og da er ikke mora et dårlig menneske fordi hun mener sin sønn har solgt seg for billig.

For noen holdninger du har........

Anonymous poster hash: 891ac...2c0

• Liker 5
Skrevet

Jeg er av den sjeldne rasen som heller tar råd og hjelp fra svigermor enn egen mor. Er også glad i egen mor, men svigermor skjønner hvor grensen går for innblanding og da tar man også lette re i mot råd ;-)

Og så er jeg så heldig at jeg er gift med en mann som har en fantastisk familie.

Anonymous poster hash: 38a56...b12

• Liker 2
Skrevet

Min svigermor kunne sikkert skrevet et innlegg her om den sure svigerdattera som aldri gir positiv respons og aldri tar iniativ til kontakt.

Og det er helt riktig, for jeg liker ikke og klarer ikke dama. Har aldri gjort det.

Hun er på mange måter som et barn; selvsentrert, korttenkt, skrytete, utrolig lite var for andres grenser og har utelukkende sort-hvitt meninger. Når man legger til at vår eneste felles interesse er mine barn/hennes barnebarn (og SÅ interessert i dem er hun heller ikke, det er først og fremst bra å ha barnebarn å skryte av), så blir det ikke mye vi har til felles.

Jeg prøver så godt jeg kan å være høflig, men det er klart det må skinne gjennom hvordan jeg føler det.

Anonymous poster hash: d41dd...35d
  • Liker 5
Skrevet

Jeg har 5 barn, 2 gutter og 3 jenter. Jentene mine har kjærester, men siden det er svigerdøtre det er snakk om her dropper jeg å skrive om de. Den ene gutten min har en veldig skjønn kjæreste:) Jeg liker henne godt og hun er hyggelig. Vi har et godt forhold og. Jeg tror hun er veldig sjenert og ikke tør å si så mye men det har bedret seg nå somde har vært sammen i to år og vi snakker mer. Merker at hun er mer pratsom når vi er alene eller med 2-3 andre i rommet enn når hele familien er samlet. Det virker som hun liker meg også.

Anonymous poster hash: 60d4c...cc7
  • Liker 2
Skrevet

For noen holdninger du har........

Anonymous poster hash: 891ac...2c0

Hva mener du?

• Liker 3
Skrevet

Det tror ikke jeg. Det er et helt annet maktforhold mellom svigerdatter og svigermor. Svigermor er ikke ny i familien, hun har bukta og begge endene. Det er en nykomlingen som skal settes på plass. Selvfølgelig finnes det vanskelige svigerdøtre men de er ikke i en possisjon til å herse slik som svigermor...

Anonymous poster hash: e334f...756

Jeg tror du har et veldig godt poeng, og særlig gjelder dette tidlig i et forhold. Særlig om svigerdatter er av den tilbakeholdne typen så er hun avhengig av svigermors nåde... Men jeg tror også at det er da mye av grunnlaget for forholdet mellom svigerdatter og svigermor legges. Og jeg tror svigermor må ta en litt større del av ansvaret for forholdet dem i mellom, som den voksne og mer erfarne, og som motstår fristelsen av å herse. Hun kan fint la være, for all del, men dersom hun klager når barnebarna kommer og hun ikke har den innflytelsen hun ønsker, så syns jeg kanskje hun kan takke seg selv... Iallfall om hun ikke har forsøkt å bygge et forhold med svigerdatter tidligere.

Det sagt, jeg er sikkert en av disse svigerdøtrene som en svigermor misliker. Det er ikke noe vondt i svigermor, men hun prater konstant og slipper ikke andre til. Hun syns ikke jeg er sosial nok (greit nok, ekstremt introvert) og prater ikke nok med henne (selv om hun snakker på innpust og utpust selv). Det er full klinsj på sosial-skalaen, for å si det sånn, og svigermor tolker det nok som at jeg er sur og håpløs å ha med å gjøre.

Anonymous poster hash: 9e407...9ab

• Liker 4
Skrevet

Men hva er det en forferdelig svigerdatter gjør? hvordan oppfører hun seg? Og er det noen som kan innrømme at de ubegrunnet har mislikt svigerdatter? av den typisk antatte grunn at hun anses som en konkurrent?

Er det noen mødre som synes det "stikker" litt når sønnen plutselig gir det meste av kjærlighet til en annen kvinne?

• Liker 5
Gjest Vinglasset
Skrevet

Men hva er det en forferdelig svigerdatter gjør? hvordan oppfører hun seg? Og er det noen som kan innrømme at de ubegrunnet har mislikt svigerdatter? av den typisk antatte grunn at hun anses som en konkurrent?

Er det noen mødre som synes det "stikker" litt når sønnen plutselig gir det meste av kjærlighet til en annen kvinne?

Jeg tror ikke det er vanlig at guttens mor misliker sin svigerdatter av den grunn du sier her. Kanskje det finnes, men det er nok ikke vanlig.

Derimot vet jeg om kvinner som misliker en svigerdatter som de ser ikke er god for sønnen. Min venninnes sønn fant en jente som han ble stormforelsket i. Min venninne sa ingenting til ham, men fortalte meg at hun irriterte seg grønn over at denne jenta var gjennomført lat. Hun klarte ikke holde på en eneste jobb og klaget over at sønnen hennes måtte jobbe overtid til stadighet. Grunnen til at han måtte jobbe så mye overtid var at de hadde svært dårlig råd på grunn av at svigerdatteren ikke jobbet og fikk minimal støtte fra NAV.

Hun var lettet da sønnen fant ut at han ikke orket livet med svigerdatteren lenger og han er nå gift med en kvinne som hele familien elsker.

De fleste mødre og fedre er glad når ungene vokser til og flytter hjemmefra. Når sønnene deres finner seg en kjæreste og får et fast forhold så trekker de fleste et lettelsens sukk fordi gutter ofte roer seg ned da, og legger bak seg et liv med fest og moro.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en ikke-så-grei svigermor. Jeg har snakket med henne om det og hun har sagt direkte til meg at det ikke har med meg å gjøre som person, men at hun har vanskelig for å akseptere at sønnen hennes blir "voksen", flytter hjemmefra og får seg et eget liv upåvirket av henne og mannen. Hun har også mange irrasjonelle grunner til som hun nevnte, men vil ikke skrive de i fare for gjenkjennelse. De var dog urettferdige.

Anonymous poster hash: 1cc70...c06
  • Liker 1
Skrevet

Jeg husker en tråd her hvor blandt annet svigerdatter ble rasende fordi hennes svigermor hadde lagt på ny duk på et bord. Det var visst langt over grensene for hva som passet seg siden hun mente denne svigermoren var blottet for stil-sans og dermed saboterte for den gjennomførte stilen mht. matching av farger osv. Husker jeg rett fikk svigermor høre om hvem som bestemte hva i det hjemmet, og hun var stolt av å være i stand til å parkere henne.

Jeg er overbevist om at denne svigermoren gjorde det i beste mening, men fikk ikke annet enn kjeft som takk. Det høres ut for meg som en effektiv måte å forsure forholdene mellom familiene. Og jeg ber til gud om at jeg ikke får en slik svigerdatter noen gang!!!

• Liker 12
Skrevet

Jeg husker en tråd her hvor blandt annet svigerdatter ble rasende fordi hennes svigermor hadde lagt på ny duk på et bord. Det var visst langt over grensene for hva som passet seg siden hun mente denne svigermoren var blottet for stil-sans og dermed saboterte for den gjennomførte stilen mht. matching av farger osv.

Denne? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=802931&page=1%C2'>

Anonymous poster hash: 7fe67...5e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...