Gå til innhold

Jeg vil ikke være alene hele julen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville ha reist bort i julen. Dro til Paris en jul og koste meg ordentlig. Bodde på et fint hotell og gikk ut å spiste ute på Julaften på en fin high class restaurant. Mange som gjør det,er ikke som Norge hvor det blir veldig folketomt ute.

Pleier ikke å dra på luksushoteller og spise på luksusrestauranter,men jeg gjorde et unntak fordi det var jul og jeg ville ha en ferie.

Passer det ikke å ta ferie vil jeg anbefale frivillig middag, eller invitere en ensom nabo på middag. Er veldig mange ensomme mennesker i jula. En taxisjåfør fortalte meg en gang at han kunne se mennesker i mørke leiligheter som sitter ved vinduet og titter ut på julaften..

Poenget er at du er ikke alene om dette,og du behøver ikke å snurre deg i en sirup av selvmedlidenhet pga dette, du kan gjøre noe med det,men da må du bestemme deg og gidde, ikke sitte å tenke at du er ensom og forlatt, du må skape ditt eget liv og ikke tenke på fortiden. Du skal ikke være personen som er trist og ensom på grunn av tidligere opplevelser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gjerne komme hit å feire jul! Alene jeg også, hvor i landet bor du?

Anonymous poster hash: a9e83...83b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg har ikke lyst til å invitere meg selv til noen, liker ikke å trenge meg inn på den måten. Jeg regner med at de aller fleste ønsker å være med sine nærmeste på julaften.

Anonymous poster hash: ad915...c17

Det er en viss sansynlighet for at kattene og jeg blir alene i år, - så dersom din by er min nærmeste by så er du herved invitert :)

Vi har gjesterom med eget bad, så ingen skal føle de er til bry hos oss.

- du kan regne med å få en katt i sengen om natten, men jeg håper du i så tilfellet ikke er allergisk.

Bare å sende meg en PM om vi skal se om vi deler by. Skulle gjerne sendt deg dette på PM, men det er litt vanskelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, gift, tobarnsmor og i slutten av tyveårene. Så du kunne teoretisk sett vært en av mine venninner, og jeg kunne vært en av disse du tror har nok med seg selv. Hadde du fortalt at du kom til å feire julen alene fordi du ikke har noen familie å reise hjem til, hadde jeg ønsket deg velkommen med åpne armer!!! Og du hadde ikke trengt å utdype mer om familieforholdene heller...

Ha litt tro på venninnene dine, og våg deg utpå med dette!:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr ikke å invitere meg selv på besøk til venninner da de har egne familier å feire med og jeg har dessuten holdt kjeft om familiesituasjonen min og ønsker ikke å røpe alt, da dette er sårt. Har dere noen råd?

Jeg ville spurt den beste venninnen jeg hadde som ikke hadde en voldsom julefeiring med storfamilien. Personlig feirer jeg jul med bror og foreldre og vi har en svært rolig, intim jul der vi storkoser oss med faste tradisjoner og at vi bare er oss fire. Hadde en av mine venninner sagt rett ut at hun ikke gledet seg til jul og ikke hadde det greit hjemme hadde både jeg og de tre andre med glede tatt i mot en ekstra person, spesielt en person som ikke er vant til en rolig, fin jul og som vi vet antakeligvis hadde hatt det veldig koselig hos oss. :)

Anonymous poster hash: 0e5c4...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føyer meg til mange andre her - snakk med vennene dine!

Jeg hadde en venninne i lignende situasjon for et par år siden, og inviterte henne hjem til familien min med en gang(nå ble det ingen felles feiring, da hun fant en løsning nærmere jobb). Men jeg vet flere tilbød det samme. Og jeg har andre venner som har gjort noe lignende.

Selv om det kan virke som alle må feire på samme måte og med akkurat de samme menneskene hvert år, tror jeg ikke egentlig det er slik.

Så det er verdt et forsøk, og det er på ingen måte påtrengende å nevne noe av situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...