Gå til innhold

Kan barn merke at noen menn er gamle, kåte griser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde da jeg var mindre at jeg synes det var ganske så ubehagelig å være sammen med noen menn. Det var spesielt to stykker. Han ene er en venn av familien, som jeg og min familie besøkte av og til i ferier eller traff han når han var i på mitt hjemsted.

Jeg husker det var ubehagelig å være med han fordi det virket som han målte meg opp og ned. Han stirret også på plasser hvor det ikke er så normalt å stirre. Jeg unngikk også å sitte rett ovenfor han eller ved siden av. Han var også opptatt av å få "velkomstklem" når vi traff på han. Og dette var noe jeg faktisk grudde meg til. Ofte er jo barn slik, og unngår det. Og da pleier de fleste og bare trekke seg unna.

Jeg husker dette ubehaget var der allerede da jeg var ganske liten (ca 6-7år), men merket det bedre da jeg var rundt 11-13år.

Er det slik at barn kan merke slike ubehagelige trekk noen menn kan ha? Altså at barn kan merke om noen er gamle, kåte griser?

Jeg opplevde ikke slike ubehageligheter når jeg var sammen med andre menn. Og disse blikkene fra familievennen var spesielt ubehagelig når min familie ikke var like ved...



Anonymous poster hash: c6f29...478
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kåte griser? Jeg vil vel heller kalle dem pedofile.

Og ja, jeg kan også erindre at jeg merket sånne blikk fra eldre menn når jeg var barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåte griser? Jeg vil vel heller kalle dem pedofile.

Og ja, jeg kan også erindre at jeg merket sånne blikk fra eldre menn når jeg var barn.

Hvordan merket du det?

Synes det er dumt at foreldre/voksne mennesker ikke godtar at barn trekker seg unna av og til. Det er jo ofte grunner til det, og ikke alltid fordi barna er "sjenert". Det var jo med de samme mennene det skjedde gang etter gang at jeg trakk meg unna.

Anonymous poster hash: c6f29...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan merket du det?

Synes det er dumt at foreldre/voksne mennesker ikke godtar at barn trekker seg unna av og til. Det er jo ofte grunner til det, og ikke alltid fordi barna er "sjenert". Det var jo med de samme mennene det skjedde gang etter gang at jeg trakk meg unna.

Anonymous poster hash: c6f29...478

Merket det som du beskrev det, med blikk, slengbemerkninger og at de oppførte seg anderledes enn de mennene som jeg følte meg trygg sammen med.

Og som du sier selv, det er uhyre viktig at barn blir gitt anledning til å trekke seg unna. Det er ikke enkelt å sette ord på noe som er så lite definerbart som blikk og tilfeldige bemerkninger. Spesielt ikke enkelt for barn å uttrykke seg om dette.

Jeg har vært veldig oppmerksom når egne barn har trukket seg unna enkelte voksne, og har aldri "tvunget" dem til å "dele ut klemmer" når de ikke selv har villet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger jo ikke å handle om seksualitet. Du kan stirre på barn og se hvor store de er blitt osv., og tenke at du har et godt forhold til dem. Mange menn, spesielt de som er alene, kan like godt det å tro at han har et godt forhold til unger.



Anonymous poster hash: a33a3...f06
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike ting som dette er for øvrig en grunn til at jeg aldri vil arbeide med unger og vil unngå å ha sosial kontakt med de..., en vet aldri hva folk vil tenke og tydeligvis selv barna.



Anonymous poster hash: a33a3...f06
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting som dette er for øvrig en grunn til at jeg aldri vil arbeide med unger og vil unngå å ha sosial kontakt med de..., en vet aldri hva folk vil tenke og tydeligvis selv barna. Anonymous poster hash: a33a3...f06

Ja men barna tenker jo ikke dette om alle! Jeg tenkte bare dette om 2-3 stk så hvorfor akkurat dem hvorfor ingen andre? Noen var jeg direkte redd for og etter jeg har blitt voksen kan jeg tenke tilbake på ting disse mennene har sagt som jeg som barn ikke forstod men som nå får meg til å grøsse.

Barn tenker nok ikke slikt om hvem som helst og heller ikke de fleste menn.. trenger ikke alltid være at de er pedo, barn merker jo det meste de, om man er uinteressert, sint, ikke liker dem, full/rusa osv osv

Voksne tenker jo like mye "rart" som barn så da kan du aldri ha sosial kontakt med dem heller da?

Endret av rangle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting som dette er for øvrig en grunn til at jeg aldri vil arbeide med unger og vil unngå å ha sosial kontakt med de..., en vet aldri hva folk vil tenke og tydeligvis selv barna. Anonymous poster hash: a33a3...f06

Det var kun en mann jeg merket dette på som barn. Og de skiller seg ut på måten de oppfører seg på. Det er ikke vanlig oppmerksomhet, men andre typer blikk og påtrengende klengete. Samme mannen gjemte seg bak en dør og ventet til jeg gikk ut. Da grep han tak i meg, tok meg på tissen mens han stønnet.

Jeg husker jeg sa det til moren min, selv om jeg måtte love å ikke si det til noen av han mannen... Moren min trodde ikke på meg. Iallefall gjorde hun aldri noe ut av det. Han var gammel, så kan være han hadde et senilt øyeblikk eller noe? Han gjorde det heldigvis aldri igjen mot meg iallefall.

Anonymous poster hash: 82f94...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk!

Som mann kan man ikke gi eller få helt normal nærhet uten å bli kalt gammel gris. Det samfunnet vi lever i har blitt ekstremt mannsfientlig. Barn har få begreper om å være "gammel gris". Dette er noe de blir innprentet av mannshatende hysteriske mødre. En klem er intet overgrep.

Anonymous poster hash: f9d62...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket meg aldri slike kåte griser da jeg var barn. Selv om jeg faktisk opplevde å bli antastet av en slik hadde det aldri falt meg inn på forhånd at det var noe rart med mannen. Som voksen ser jeg at de jeg kan karakterisere som "kåte griser" er menn som bare var hyggelige mot meg som barn, og det vil vel si at de ikke hadde skumle hensikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mange ganger at voksne som barn og dyr selv tar kontakt med er gode mennesker.

Det tror jeg at det kan være mye i, men jeg vil allikevel advare mot å dra motsatt konklusjon som denne tråden bidrar til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde pedofile overgripere gjerne hadde et spesielt godt lag med barn, og klarte å få deres tillit.

Jeg tror det like mye kan være snakk om voksne som er uvant med barn og sosialt klønete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk!

Som mann kan man ikke gi eller få helt normal nærhet uten å bli kalt gammel gris. Det samfunnet vi lever i har blitt ekstremt mannsfientlig. Barn har få begreper om å være "gammel gris". Dette er noe de blir innprentet av mannshatende hysteriske mødre. En klem er intet overgrep.

Anonymous poster hash: f9d62...e01

Ts her. Jo en klem er et "overgrep", eller kan i alle fall følelse som det dersom man er tvunget. Jeg hadde det bare slik med et par menn. Resten klemte jeg helt fint uten å trekke meg unna eller være redd.

Anonymous poster hash: c6f29...478

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barndommen så hadde en venninne en onkel jeg passet meg for, det viste seg at det gjorde jeg rett i ja, han hadde prestert å fingre min venninne da hun var 4-5 år (han var 15 år og da vet man at sånt skal man ikke gjøre).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk!

Som mann kan man ikke gi eller få helt normal nærhet uten å bli kalt gammel gris. Det samfunnet vi lever i har blitt ekstremt mannsfientlig. Barn har få begreper om å være "gammel gris". Dette er noe de blir innprentet av mannshatende hysteriske mødre. En klem er intet overgrep.

Anonymous poster hash: f9d62...e01

Moren min var ikke det minste hysterisk ang "gamle griser" så må ikke nødvendigvis ligge der. han ene mannen begynte med klemmer og tok det videre. han andre brukte uendelig med energi på å prøve å lure meg inn til han alene. disse likte helt til jeg ble godt kjent med dem. barn er intuitive å om du ikke faktisk er en kåt gammel gris skal det nok som regel gå bra. alle jeg kan huske å ikke like/være redd for som barn var det en grunn til

og en klem kan godt være et overgrep om barnet ikke vil og er redd.

Endret av rangle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men altså hvorfor drive og kose så mye på andres barn???

Skjønner ikke helt det jeg heller....

Hva oppnår de med å "tvangskose"?

Barna blir ikke akkurat mer glad i de av den grunn. Barna gjør det motsatte av hva de prøvde på, de trekker seg jo unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt det jeg heller....

Hva oppnår de med å "tvangskose"?

Barna blir ikke akkurat mer glad i de av den grunn. Barna gjør det motsatte av hva de prøvde på, de trekker seg jo unna!

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk!

Som mann kan man ikke gi eller få helt normal nærhet uten å bli kalt gammel gris. Det samfunnet vi lever i har blitt ekstremt mannsfientlig. Barn har få begreper om å være "gammel gris". Dette er noe de blir innprentet av mannshatende hysteriske mødre. En klem er intet overgrep.

Anonymous poster hash: f9d62...e01

Jada, alt er kvinner sin feil. Bla bla bla.

Anonymous poster hash: 52dd4...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...