Gå til innhold

Avbestille tur, hvordan gjøre opp oss i mellom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært venninna di hadde jeg regnet med at det hadde gått på din reiseforsikring, siden det var din skade som var årsak til at vi ikke kunne reise. Jeg hadde blitt sur om du ikke hadde forsikringen i orden, slik at jeg måtte betale halvparten av en reise som ikke ble noe av likevel. Forstår godt at hun ikke vil bruke de pengene på å reise på shoppingtur, dersom hun ikke har god råd og hadde lyst å prioritere rideferie. Jeg skjønner også veldig godt at hun ikke har lyst å reise alene, det er ikke akkurat det samme å planlegge rideferie med ei venninne og å plutselig skulle reise helt alene.

Edit: må bare legge til at de to gangene det har vært aktuelt for meg/reisefølge å bruke reiseforsikringen, har forsikringsselskapet tatt hele turen under ett. Syns det høres rart ut at de deler ferien opp i reise og opphold. For ordens skyld, jeg hadde heller ikke vært vanskelig på å betale min del. Men sur hadde jeg blitt. Mest på forsikringsselskapet, egentlig.

Endret av Thorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du burde tilby deg å betale hennes billett også. Det er du som er skadet, og det er din forsikring som skulle ha dekket dette. Synd for henne at din foriskring da ikke viser seg å være "god nok", og plutselig må betale penger selv.

Når det er sagt - jeg hadde sikkert ikke hengt meg så veldig opp i dette om jeg var venninnen din. Det var et uhell som skjedde, og 300 kroner er da virkelig ikke mye penger selv om man er student. Uansett verre for deg å måtte betale det dobbelte. Men jeg hadde nok tatt det som en selvfølge at jeg betalte, dersom jeg hadde vært i din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Takk for alle svar!

Jeg må legge til at jeg har god nok reiseforsikring. Må ha pratet med feil person i forsikringsselskapet da, skal ringe igjen imorgen og høre igjen.

Ferny, 3000 kr ;)



Anonymous poster hash: 32ba3...88d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta med deg noen andre og reise? Er det ikke Oktoberfestival i Tyskland i september?



Anonymous poster hash: 0a3c2...89f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...