Gå til innhold

Kjøpe gammelt hus, med gravplass!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det lov med veddemål om hvor lenge det går før vi får se TS i programmet Åndenes makt på TV Norge?

Kult.

:skaal: Vær forberedt på å bli ansett som obligatorisk åsted for Halloweenparty :gresskar:

Jeg har snakket med noen som har vokst opp i nærheten der, og det er visst ett sted unger ofte drar for å leke, pga spenninga :)

Kanskje jeg skal kle meg ut, ligge på lur, og skremme dem :fnise:

Anonymous poster hash: 95935...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pluss det er vel noe med at en grav kun er "hellig" eller urørlig i 100 år. Etter det graves de opp og lager plass til nye. Så burde ikke være et kjempe problem om de er gamle. Hør med kommunen.

100 år?

En gravs fredningstid er 20 år (varierer litt på ulike steder i landet pga type jordsmonn, tror jeg), med mindre noen har bestemt at det skal være lenger for akkurat den graven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å invitere spøkelsene hjem til seg. Å fy! Jeg hadde ikke turt.



Anonymous poster hash: 54c6b...9b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 år?

En gravs fredningstid er 20 år (varierer litt på ulike steder i landet pga type jordsmonn, tror jeg), med mindre noen har bestemt at det skal være lenger for akkurat den graven :)

Men 100 år ( eller noen i den banen) mener jeg når det er lov å grave opp graven igjen. Etter en viss tid antas det at det ikke er norn gjenlevende slektinger som har "interesse" av graven, og dermed graves den opp og frigjøres til ny grav. Dette gjøres hvertfall ikke etter 20 år. Da kan både foreldre og barn fremdeles være i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...