AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #41 Skrevet 4. september 2014 hva skulle de bli lei seg for de ble invitert i et selskap med seremoni og mat og kaker.. bryllup er selskap med mat og kaker... big diff. De ble jo invitert Jo, det er stor forskjell på å komme i et selskap som er det det gir seg ut for å være, og på å få "overraskelser" i fleisen. Det å bli utestengt fra barnas bryllupsplaner og ført bak lyset er noe folk blir lei seg for, tro det eller ei.Anonymous poster hash: e7621...873 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #42 Skrevet 4. september 2014 fuck familien Ja, om det er det man ønsker så.... Men da kan man vel ikw gjerne dropp dem helt fra planene sine?Anonymous poster hash: e7621...873 2
Gjest BettyBoop Skrevet 4. september 2014 #43 Skrevet 4. september 2014 Jo, det er stor forskjell på å komme i et selskap som er det det gir seg ut for å være, og på å få "overraskelser" i fleisen. Det å bli utestengt fra barnas bryllupsplaner og ført bak lyset er noe folk blir lei seg for, tro det eller ei.Anonymous poster hash: e7621...873 det er jo en POSITIV overraskelse. Hadde de overrasket med en begravelse skulle jeg vært enig med deg 2
Gjest Ciegus Skrevet 4. september 2014 #44 Skrevet 4. september 2014 Jo, det er stor forskjell på å komme i et selskap som er det det gir seg ut for å være, og på å få "overraskelser" i fleisen. Det å bli utestengt fra barnas bryllupsplaner og ført bak lyset er noe folk blir lei seg for, tro det eller ei.Anonymous poster hash: e7621...873 Skal man ta hensyn til alt særdeles irrasjonelle mennesker kan bli lei seg for kan man jo aldri gifte seg. Vi skal ikke gifte oss i kirka, at noen i familien misliker det kan og vil vi ikke ta hensyn til. Å bli lei seg fordi man ikke fikk ta del i planlegging av et superenkelt bryllup er såpass egoistisk at man ikke kan ta hensyn til det. Skal man liksom holde et stort bryllup for å sørge for at mor får lov å planlegge? Vel, da blir kanskje svigerfar lei seg fordi det går så mye tid og penger. Uansett hva man finner på risikerer man at noen blir lei seg. Man kan ikke slutte å leve av den grunn. Har man ikke en særdeles selvsentrert familie går nok disse planene helt fint.
LittleBabyBlue Skrevet 4. september 2014 #45 Skrevet 4. september 2014 (endret) Ok, mitt siste innlegg i denne saken. Dere har tydeligvis bestemt dere for at deres måte er den absolutt riktigste og alle som ikke er enige eller som blir såra er ikke viktige. Så går vi et par år tilbake. Brudeparret bestemmer seg for dåp og overraskelsesbryllup. Halve familien bor i et annet land, noen blir ikke invitert, noen velger å ikke komme da det er bare enda en dåp. Enden på visa er at halve familien føler seg såra og tilsidesatt. Og vi snakker her om nærmeste familie. Når parret spør sier de selvfølgelig "Å så hyggelig/moro", og brudeparret,blind på sin egen gode ide, ser ikke hvor vondt de har det. For all del kombiner, men ikke hold det hemmelig. Endret 4. september 2014 av LittleBabyBlue 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #46 Skrevet 5. september 2014 Å bli lei seg fordi man blir løyet for og ført bak lyset, er da slett ikke det samme som å bli misfornøyd fordi man ikke er er enig i alle valgene til brudeparet. Du kaller folk egoistiske og irrasjonelle for en fullstr normal reaksjon, som vi er flerer her inne som har sett godt med egene øyne. Dere får sikket ingen negativ tilbakemelding, da folk vet å oppføre seg høflig. Selv om dere evt skulle velge å IKKE opptre verken høflig eller omtenksomt. Ingen har rett til å bestemme eller planlegge noen andres bryllup. Men en ærlig informasjon om hva de er invitert til, det synes jeg de har rett på. Skjønner du at folk ville blitt lei seg om dere bare hadde stukket av og giftet dere i skjul uten å fortelle om det før etterpå? Ja, vel. Så bør du forstå at dette stuntet som beskrives her kommer i samme kategori.Anonymous poster hash: e7621...873
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2014 #47 Skrevet 5. september 2014 Å bli lei seg fordi man blir løyet for og ført bak lyset, er da slett ikke det samme som å bli misfornøyd fordi man ikke er er enig i alle valgene til brudeparet. Du kaller folk egoistiske og irrasjonelle for en fullstr normal reaksjon, som vi er flerer her inne som har sett godt med egene øyne. Dere får sikket ingen negativ tilbakemelding, da folk vet å oppføre seg høflig. Selv om dere evt skulle velge å IKKE opptre verken høflig eller omtenksomt. Ingen har rett til å bestemme eller planlegge noen andres bryllup. Men en ærlig informasjon om hva de er invitert til, det synes jeg de har rett på. Skjønner du at folk ville blitt lei seg om dere bare hadde stukket av og giftet dere i skjul uten å fortelle om det før etterpå? Ja, vel. Så bør du forstå at dette stuntet som beskrives her kommer i samme kategori.Anonymous poster hash: e7621...873 jeg syns det er en teit ting å bli lei seg for. Et bryllup er ikke mer big deal enn en dåp.
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2014 #48 Skrevet 5. september 2014 Ja, om det er det man ønsker så.... Men da kan man vel ikw gjerne dropp dem helt fra planene sine?Anonymous poster hash: e7621...873 ja kanskje like greit dersom familien er så teite at de blir sure så..
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #49 Skrevet 5. september 2014 jeg syns det er en teit ting å bli lei seg for. Et bryllup er ikke mer big deal enn en dåp. At du synes noe er teit, gjør faktisk ikke noen forskjell for andres følelser og reaksjoner. Det handler ikke om hvor "big deal" ting er, men om ærlighet. Jeg sier ikke at man ikke kan slå sammen dåp og bryllup, men jeg sier at da bør man være ÆRLIG om det. Der et løgn og uærligehet som sårer, ikke selve valget av sermoni ol.Anonymous poster hash: e7621...873
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #50 Skrevet 5. september 2014 ja kanskje like greit dersom familien er så teite at de blir sure så.. Ingen tror blir sure. Jeg har full tiltro til at TS familie og venner er høflige og skikkelige, og smiler og sier at de har det hyggelig. Det jeg snakker om er at de kan bli såret og skuffet. Det er noe ganske annet enn sur. Og det er fullstendig normalt og rasjonelt og bli såret over å bli løyet for av sine nærmeste.Anonymous poster hash: e7621...873
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2014 #51 Skrevet 5. september 2014 At du synes noe er teit, gjør faktisk ikke noen forskjell for andres følelser og reaksjoner. Det handler ikke om hvor "big deal" ting er, men om ærlighet. Jeg sier ikke at man ikke kan slå sammen dåp og bryllup, men jeg sier at da bør man være ÆRLIG om det. Der et løgn og uærligehet som sårer, ikke selve valget av sermoni ol.Anonymous poster hash: e7621...873 løgn? Så du blir sur og anklager folk for løgn om noen overrasker deg med noe?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #52 Skrevet 5. september 2014 løgn? Så du blir sur og anklager folk for løgn om noen overrasker deg med noe? Nei, man er selvfølgelig høflig, og blir verken sur eller anklagende. Men at man ikke oppfører seg uhøflig og uakseptabelt betyr faktisk ikke at man ikke blir såret og lei seg. Ingenting av dette handler om meg, så det kommer du ingen vet med. Men jeg har sett foreldre og besteforeldres reaksjoner på slike påfunn, så jeg tar ikke dette fra løse luften. Og det handler altså først og fremst om å ikke føle at man blir først bak lyset, og at festen man møter opp til er den man går blitt invitert til.Anonymous poster hash: e7621...873
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2014 #53 Skrevet 5. september 2014 (endret) Nei, man er selvfølgelig høflig, og blir verken sur eller anklagende. Men at man ikke oppfører seg uhøflig og uakseptabelt betyr faktisk ikke at man ikke blir såret og lei seg. Ingenting av dette handler om meg, så det kommer du ingen vet med. Men jeg har sett foreldre og besteforeldres reaksjoner på slike påfunn, så jeg tar ikke dette fra løse luften. Og det handler altså først og fremst om å ikke føle at man blir først bak lyset, og at festen man møter opp til er den man går blitt invitert til.Anonymous poster hash: e7621...873 syns du har en merkelig tankegang. Jeg syns det er rart å føle at man er blitt ført bak lyset av en hyggelig overraskelse. Dessuten har jeg aldri hørt om at besteforeldre noen gang har tatt del i bryllupsforberedelser. Endret 5. september 2014 av BettyBoop
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #54 Skrevet 5. september 2014 syns du har en merkelig tankegang At jeg beskriver hvordan jeg har sett mennesker reagerer, forteller ikke noe om min tankegang om noe som helst. Annet enn at jeg faktisk ser at folk har følelser selv om de opptrer høflig og dannet.Anonymous poster hash: e7621...873
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #55 Skrevet 5. september 2014 syns du har en merkelig tankegang. Jeg syns det er rart å føle at man er blitt ført bak lyset av en hyggelig overraskelse. Dessuten har jeg aldri hørt om at besteforeldre noen gang har tatt del i bryllupsforberedelser. Hvor sårende det kan være å bli ført bak lyset, går ikke noe med grafen av hyggelighet på opplysningen man ikke ble tilgodesett med. Hva har bryllusplanlegging med saken å gjøre? Jeg snakker om invitasjonen, ikke hele planleggingen.Anonymous poster hash: e7621...873
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2014 #56 Skrevet 5. september 2014 At jeg beskriver hvordan jeg har sett mennesker reagerer, forteller ikke noe om min tankegang om noe som helst. Annet enn at jeg faktisk ser at folk har følelser selv om de opptrer høflig og dannet.Anonymous poster hash: e7621...873 du tenker jo likt som de. Du hadde jo tydeligvis selv følt det på samme måte siden du forsvarer det. Jeg og vet at folk har følelser men jeg forstår ikke at noe sånt skal kunne gjøre folk lei seg, når jeg ser på dette som en posotiv ting. Jeg syns folk som blir lei seg for slike ting er ekstremt pessimistiske og smålige.
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2014 #57 Skrevet 5. september 2014 Hvor sårende det kan være å bli ført bak lyset, går ikke noe med grafen av hyggelighet på opplysningen man ikke ble tilgodesett med. Hva har bryllusplanlegging med saken å gjøre? Jeg snakker om invitasjonen, ikke hele planleggingen.Anonymous poster hash: e7621...873 de skal jo være glade for å ha blitt invitert.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #58 Skrevet 5. september 2014 du tenker jo likt som de. Du hadde jo tydeligvis selv følt det på samme måte siden du forsvarer det. Jeg og vet at folk har følelser men jeg forstår ikke at noe sånt skal kunne gjøre folk lei seg, når jeg ser på dette som en posotiv ting. Jeg syns folk som blir lei seg for slike ting er ekstremt pessimistiske og smålige. Bryllup er en positiv ting, å føle at man blir ført bak lyset er negativt. Og jo, det et fullstendig mulig å forstå og akseptere følelser man ikke har kjent på selv. Dersom man ikke er i stand til å verken sette seg inn i andres følelser eller en gang akseptert dem som gyldige, vil man unektelig såre mennesker o øst og vest. Det er derfor vi har tråder som dette på KG, der mennesker med empati forsøker å advare mennesker som er ikke o stor nok grad selv klarer å sette seg inn i sine medmennskers følelser.Anonymous poster hash: e7621...873
AnonymBruker Skrevet 5. september 2014 #59 Skrevet 5. september 2014 de skal jo være glade for å ha blitt invitert. Dersom de blir invitert i bryllup, ja. Når de får en uærlige invitasjon derimot... Se for deg at du har sett før deh en rekke ting ang din datters bryllup. Hun kommer og forteller at hun vil gjøre det på en annen måte. Da får du tid til å summe deg, og forstår at selvfølgelig må paret gå velge dette selv. Når dagen opprinner gleder du deg over feiringen slik de får valgt den. Dersom du derimot får en slik "overraskelse", så må du bearbeide følelsene for bryllupet UNDERVEIS i bryllupet. Det går ut over gleden på dagen og tilstedeværelsen. Du må kanskje samtidig håndtere foreldre og svigerforeldre som bebreider deg da de regner med at du viste om dette osv. Å fortelle på forhånd kan gjøre milevis av forskjell. Anonymous poster hash: e7621...873
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2014 #60 Skrevet 5. september 2014 (endret) Dersom de blir invitert i bryllup, ja. Når de får en uærlige invitasjon derimot... Se for deg at du har sett før deh en rekke ting ang din datters bryllup. Hun kommer og forteller at hun vil gjøre det på en annen måte. Da får du tid til å summe deg, og forstår at selvfølgelig må paret gå velge dette selv. Når dagen opprinner gleder du deg over feiringen slik de får valgt den. Dersom du derimot får en slik "overraskelse", så må du bearbeide følelsene for bryllupet UNDERVEIS i bryllupet. Det går ut over gleden på dagen og tilstedeværelsen. Du må kanskje samtidig håndtere foreldre og svigerforeldre som bebreider deg da de regner med at du viste om dette osv. Å fortelle på forhånd kan gjøre milevis av forskjell. Anonymous poster hash: e7621...873 man blir da invitert i dåp. Er ikke det like fint som bryllup da? Er jo de samme mennskwne som blir invitert da omtrent uansett. Iallefall av familie så jeg ser ennå ikke priblemet. Og man blir ikke ført bak lyset. Føler man det så gjentar jeg at man er ekstremt pessimist og smålig og selvopptatt. Hadde det vært min datter hadde jeg blitt glad Endret 5. september 2014 av BettyBoop
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå