Gå til innhold

Bryllup og dåp i ett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er et ganske typisk eksempel på en ting hvor brudeparret tenker "å så moro å overraske alle sammen", mens gjestene ikke syns det er like stas. Man vil gjerne gjøre litt stas på brudeparret. Du kjenner familien din best og vet om de er typen som liker overraskelser og tar ting på strak arm. Bare ikke bli overraska om mange tar det med et stivt smil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man treger ikke være sur eller selvsentrert, for å føle at man får en knyttneve i magen over en slik overraskelse.

Særlig for brudeparets foreldre, kan dette bli en vanskelig dag. Ikke fordi det er negativt i seg selv, men fordi man føler seg tilsidesatt og ikke inkludert. Man kan bli både trist og litt flau overfor de andre, over at man var blitt holdt utenfor en såpass viktig plan i sine barns liv.

Anonymous poster hash: e7621...873

Vel, hvis de får valget mellom å overvære vielse eller ikke regner jeg med de ønsker å være tilstede. Vi ønkser ikke en feiring av bryllupet, men det er viktig for oss begge at ekteskapet blir velsignet av en prest. Det vil være en minimal del av dagen, da fokuset er barnedåp.

Alternativet er at de ikke får være tilstede, og får beskjed om vielse i ettertid. Men det er mye enklere for oss å ta alt i ett.

Så hvis noen føler seg tilsidesatt og flau, mener jeg det er selvsentrert. Det handler ikke om dem, men om oss. Hadde vi ønsket stor ståhei hadde vi hatt et brullyp med tilhørende fest og inviterte tanter/onkler/venner/osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis de får valget mellom å overvære vielse eller ikke regner jeg med de ønsker å være tilstede. Vi ønkser ikke en feiring av bryllupet, men det er viktig for oss begge at ekteskapet blir velsignet av en prest. Det vil være en minimal del av dagen, da fokuset er barnedåp.

Alternativet er at de ikke får være tilstede, og får beskjed om vielse i ettertid. Men det er mye enklere for oss å ta alt i ett.

Så hvis noen føler seg tilsidesatt og flau, mener jeg det er selvsentrert. Det handler ikke om dem, men om oss. Hadde vi ønsket stor ståhei hadde vi hatt et brullyp med tilhørende fest og inviterte tanter/onkler/venner/osv.

Det er vel noen som mener dere er selvsentrerte også. Når dere ikke evner å se at mor kan bli skuffa.

Anonymous poster hash: 1bfac...d09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noen som mener dere er selvsentrerte også. Når dere ikke evner å se at mor kan bli skuffa. Anonymous poster hash: 1bfac...d09

Selvsentrert som ønsker minst mulig fokus på ekteskapsinngåelsen vår? Jaja.. Den var ny

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo blitt veldig vanlig i det siste, og jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig å bli sur. Så går nok helt fint.

Dessuten kjenner vel dere foreldrene deres bedre enn alle andre her inne, og vet hva de tåler. Andre gjester har da overhodet ingen grunn til å bli sure fordi gudstjenesten plutselig består at et element til.

Enig med deg TS, at det er de som eventuelt blir sure som er selvsentrerte. Om en gjest blir sur fordi han ikke fikk høre om dette tidligere, ikke fikk være med å planlegge, ikke fikk ta del i hemmeligheten eller hva man nå enn kan bli sur for, så er det kort og godt å være selvsentrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel noen som mener dere er selvsentrerte også. Når dere ikke evner å se at mor kan bli skuffa.

Anonymous poster hash: 1bfac...d09

Men da er jo mor også selvsentrert, som har fått det for seg at barnets bryllup skal tilrettelegges hennes ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er da ikke foreldrene som er i fokus når noen gifter seg! Søstra mi giftet seg i all hemmelighet med kun forlovere på tinghuset og hvordan reagerte foreldrene våre og hennes svigerforeldre? Jo de gråt av GLEDE! De ble veldig glade for at de hadde giftet seg og brydde seg ikke om at de ikke fikk noen invitasjon til fest. Samme med meg, kunne ikke brydd meg mindre om at jeg gikk glipp av en fest. Bare koselig at søstra mi fikk giftet seg slik som hun og mannen ville, hva vi andre mener betyr faktisk ingenting! Er brudeparet som bestemmer hvordan bryllupsdagen deres skal være.

Så gå for dette du Talbot, blir koselig og foreldrene deres blir garantert rørt og syns at det er en artig overraskelse! :)



Anonymous poster hash: 018a0...788
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dersom dere ikke ønsker oppmerksomhet rundt giftinga, hvorfor ikke vare ta den i ro og fred på et kontor før barnet kommer?

Da kan dere gå ut å spise osv også, og får en "ekte bryllupsdag".

Dere slipper å ødelegge dåpen med sure folk.

Anonymous poster hash: e7621...873

hvorfor skulle folk bli sure?? Burde jo være en gledelig overraskelse for gjestene i dåpen??
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dersom dere ønsker å ha foreldrene deres til stede bed vielsen, så inviterer dem til vielsen. Verre er ikke det.

Men ikke overrask folk med vielse når de tror de skal i kun barnedåp. Da blir folk skuffa og forvirra, og gjerne sure.

En forutsetning for en hyggelig feiring, enten det er barnedåp eller bryllup, er at man vet hva man går til.

Anonymous poster hash: e7621...873

ehh sljønner ikke hvor skuffelsen skal komme fra.Kanskje du hater overraskelser men mange liker sånt. Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at en del av dere ikke skjønner problemet. Men håper dere tar til dere at mange vil reagere negativt på et stunt som dette. Jeg skjønner virkelig ikke hensikten med å holde dette hemmelige for de inviterte. Særlig ikke når kan vet at det et noe folk kan bli veldig lei seg pga.

Anonymous poster hash: e7621...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at en del av dere ikke skjønner problemet. Men håper dere tar til dere at mange vil reagere negativt på et stunt som dette. Jeg skjønner virkelig ikke hensikten med å holde dette hemmelige for de inviterte. Særlig ikke når kan vet at det et noe folk kan bli veldig lei seg pga.

Anonymous poster hash: e7621...873

Hensikten er kjempe enkel. Jeg ønsker ikke noe oppstyr rundt det faktum at vi gifter oss. Allikevel er det viktig for oss begge at en prest vier oss. Med en gang noen vet at det er giftemål i tillegg til dåp så forventes plutselig mer. Gjestene tror de må pynte seg mer, ha med fælt dyr gave og vise oss ekstra oppmerksomhet. Evt noen mener at visse folk bør absolutt få overvære bryllupet, men de har ingenting i en barnedåp å gjøre.

Vi ønsker ikke dette, men ønsker en feiring av dåpsdagen til gutten vår. Derfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et ganske typisk eksempel på en ting hvor brudeparret tenker "å så moro å overraske alle sammen", mens gjestene ikke syns det er like stas. Man vil gjerne gjøre litt stas på brudeparret. Du kjenner familien din best og vet om de er typen som liker overraskelser og tar ting på strak arm. Bare ikke bli overraska om mange tar det med et stivt smil.

Stemmer det ja, og så sier man mellom stive kjaker: "Det var så trivelig så", til bruden....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hensikten er kjempe enkel. Jeg ønsker ikke noe oppstyr rundt det faktum at vi gifter oss. Allikevel er det viktig for oss begge at en prest vier oss. Med en gang noen vet at det er giftemål i tillegg til dåp så forventes plutselig mer. Gjestene tror de må pynte seg mer, ha med fælt dyr gave og vise oss ekstra oppmerksomhet. Evt noen mener at visse folk bør absolutt få overvære bryllupet, men de har ingenting i en barnedåp å gjøre.

Vi ønsker ikke dette, men ønsker en feiring av dåpsdagen til gutten vår. Derfor.

Jeg vet at en min mor ville blitt såret om hun ikke hadde fått vite om det på forhånd. Er det en mulighet at dere informerer foreldrene deres, men ikke andre? Forlovere må dere uansett ha, så noen må vite om det på forhånd.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at en min mor ville blitt såret om hun ikke hadde fått vite om det på forhånd. Er det en mulighet at dere informerer foreldrene deres, men ikke andre? Forlovere må dere uansett ha, så noen må vite om det på forhånd.

Lykke til.

Jeg har diskutert utallige mulige måte vi vurderer å gifte oss på med min mor. Hver eneste gang sier hun at det viktigste er at vi gjør det på en måte vi er fornøyde med, og hun er bare glad vi ønsker å gifte oss.

At forloverne vet det er noe helt annet enn at familie vet det. Av den grunn at de ikke krever noe av oss. "Tante ditten datten blir sååå lei seg" , " Å dere å ha middag med det og det".

Er ikke 2015 største hemmelighet vi prøver oss på altså, vi bare proklamerer det ikke på forhånd. Det er en dåp, det er ikke mange inviterte i utgansgpunktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er da ikke foreldrene som er i fokus når noen gifter seg! Søstra mi giftet seg i all hemmelighet med kun forlovere på tinghuset og hvordan reagerte foreldrene våre og hennes svigerforeldre? Jo de gråt av GLEDE! De ble veldig glade for at de hadde giftet seg og brydde seg ikke om at de ikke fikk noen invitasjon til fest. Samme med meg, kunne ikke brydd meg mindre om at jeg gikk glipp av en fest. Bare koselig at søstra mi fikk giftet seg slik som hun og mannen ville, hva vi andre mener betyr faktisk ingenting! Er brudeparet som bestemmer hvordan bryllupsdagen deres skal være.

Så gå for dette du Talbot, blir koselig og foreldrene deres blir garantert rørt og syns at det er en artig overraskelse! :)

Anonymous poster hash: 018a0...788

Nettopp, så klart blir de glade. Det er jo intet annet enn en gledelig nyhet at noen gifter seg :)

Hehe, jeg har bare kuppet tråden litt :P For oss er ikke dette en kjempe problemstilling, da vi kjenner alle gjestene veldig godt og vet at ingen furter over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tante og onkel skulle døpe fetteren min og overrasket med giftemål i samme slengen. Det var ikke noe fancy, og fetteren min var i fokus. Alle syntes det var hyggelig og bryllupskaka var med brudepar figurer og en baby :) Synes det var utrolig koselig. Men alle var litt paff og 'flau' fordi de ikke hadde bryllupsgave. Men de fortalte om det da de holdt tale, at gaver var ingen nødvendighet og at de ikke forventet noe i etterkant. Synes det var passende :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensikten er kjempe enkel. Jeg ønsker ikke noe oppstyr rundt det faktum at vi gifter oss. Allikevel er det viktig for oss begge at en prest vier oss.

Alt dette lar seg enkelt ordne uten noe slik overraskende stunt som vielsen i barnedåp uten at gjestene er informert på forhånd.

Jeg har ikke påstått at noen kommer til å furte, for jeg antar at det er høflige gjester dere har invitert. Men de kan bli såret og lei seg. Og dere kommer neppe til å se det en gang, siden dere har bestemt dere for at de ikke blir lei seg.

Anonymous poster hash: e7621...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg skjønner at en del av dere ikke skjønner problemet. Men håper dere tar til dere at mange vil reagere negativt på et stunt som dette. Jeg skjønner virkelig ikke hensikten med å holde dette hemmelige for de inviterte. Særlig ikke når kan vet at det et noe folk kan bli veldig lei seg pga.

Anonymous poster hash: e7621...873

hva skulle de bli lei seg for de ble invitert i et selskap med seremoni og mat og kaker.. bryllup er selskap med mat og kaker... big diff. De ble jo invitert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dette er et ganske typisk eksempel på en ting hvor brudeparret tenker "å så moro å overraske alle sammen", mens gjestene ikke syns det er like stas. Man vil gjerne gjøre litt stas på brudeparret. Du kjenner familien din best og vet om de er typen som liker overraskelser og tar ting på strak arm. Bare ikke bli overraska om mange tar det med et stivt smil.

fuck familien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...